Romananderson kérdése:
Golf 5 1.9 TDI 100 km/h sebességnél gyorsabban nem megy, valamint teljesítmény csökkenés észlelhető. Esetleg van e valakinek ötlete, hogy miért?
Figyelt kérdés
Van egy Golf 5 1.9 TDI (BXJ) autóm. Kb 3 héttel ezelőtt elkezdett rángatozni hirtelen gázadásnál 1500-2000 fordulatszámok között 2 és 3 sebességben, valamint csak igy random leállt a motor még üresben is. Megkértem a szomszédom, hogy nézze meg a diagnosztikával. A diag. a vezérműtengely jeladójára panaszkodott. Rendeltem egy új jeladot és lecseréltem. A motor hirtelen leállás megoldodott, viszont a rángatás megmaradt. Utánanéztem a neten, javasolták a pillangószelep és az EGR takarítását. Ez is megtörtént, az EGR valóban nagyon el volt tömödve. Takarítás után a rángatások színtén elmultak, viszont most olyan mindha a sebeség 100 km/h van lekorlátozva. Ha tul lépem ezt a határt, felvillan egy pár másodpercre az izzitás ellenörző lámpa a műszerfalon, és egyszerűen esni kezd lefelé a ebesség. Valamint az autó teljesítménye egyszerüen a padlón van. Vettem egy OBD II olvasót. Átszkenneltem, de nem adott ki hibákat, mondjuk ez számomra egyrészt fura, más részt nem meglepő mivel a check engine sem villan fel. Van e esetleg valakinek még ötlete, hogy mit lehetne megnézni?2022. dec. 20. 17:00
2/9 anonim válasza:
Hát olcsóbb és biztosabb lett volna ha egy szakműhelybe viszed és ott pontosan megmondják hogy mi a baja.
3/9 A kérdező kommentje:
Köszi visszajelzést. Most jelenleg olaszországban élek és itt az ünnepek előtt vagy zérva vannak a műhelyek vagy kb 1 honapra minden hely foglalt, emiatt probálom magam orvosolni a problémát.
2022. dec. 20. 20:05
4/9 anonim válasza:
Nem röhög - fékpedál kapcsoló is okozhatja.
5/9 anonim válasza:
Ez csak egy tipp: ha az EGR le volt tömödve lehet, hogy a turbó is le van és a változo geómetria nem tud dolgozni így az autó vészüzemódba kapcsol ami miatt nem gyorsul jobban, de vészüzemódban kéne égjen a Check engine égő.
6/9 anonim válasza:
Itt #4, tudom, hogy viccesen hangzik, de tud hibát generálni tényleg, és filléres alkatrész… amúgy helyi VW témájú Facebook csoportban próbálj esetleg keresni valakit, aki rendelkezik normális diaggal (VAG-COM VCDS vagy hasonló), vagy vegyél egyet, univerzális ELM327 és társai sok dolgot nem látnak vagy nem tudnak értelmezni, aztán közvetlenül a hiba előfordulásakor kéne nézegetni, illetve rádugott diaggal kiprovokálni a hibát, stb.
7/9 A kérdező kommentje:
#5 szinte biztos vagyok abban, hogy a turbo is el van tömodve. De mivel nagyon macerás leszedni,ezért majd hagyom a profikra ezt a feladatot. Köszi szépen a tippet.
De hogy miért nem ég a check engine ez számomra is egy nagy titok.
2022. dec. 21. 20:42
8/9 anonim válasza:
PD előtti villany adagolós motoroknál is izzító villongás jelzett egyes hibákat, mert check engine nem is volt egyáltalán, onnan ered az örökség talán… vedd úgy, hogy az is csekkendzsin gyakorlatilag.
Turbo ha túltölt, azt 2 perc kideríteni, 003-010-011 csatornák log, 4. fokozatban 1500-tól padló 4000-ig, eredményből látszik… de ha ilyenekhez se eszköz, se türelem, akkor nem biztos, hogy volt értelme kérdezni, főleg ilyen oldalon.
9/9 A kérdező kommentje:
#8 pedig türelem az van böven, meg érdekel is a téma, mivel gépésztechnikus vagyok, csak autokkal kapcsolatban még nem sok tapasztalatom van de szerintem igy tanul az ember. Ha nem lenne igy, akkor nem is érdeklödnék. Amúgy sugj már meg egy másik oldalt, ahol érdemes lenne szerinted érdeklödni e téma iránt.
2022. dec. 21. 21:49
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!