Egy mai autó akkumulátorát házilag ki lehet cserélni (azonos tulajdonságúra), vagy az elektronika miatt csak a szerviz cserélhet?
#13 és hogyan tanítanád hozzá, okos? Egy akkun nincs mit tanítani. A generátorba beépített fesszabályzó tartja a fezsültséget, 14,2-14,4 voltot, az akku meg a töltöttségi állapotától függő áramot vesz fel, ameddig fel nem töltődik. Ennyi a történet, és pont van a végén. Téged kéne tanítani, hogy ne szakárts hozzá olyasmihez, amihez lövésed sincs.
De győzzél meg, kérlekl vázold fel az akku-hozzátanítás módszerét, különös tekinettel arra, hogy milyen részegységekre milyen hatással van ez a tanítás (motorvezérlő, fesszabályzó), valamint az egy közös műanyagdobozba épített hat darab, kénsavval töltött akkucellán hol, hogyan, mit, és milywn módon lehet tanítani.
Márkánként eltérő a procedúra, itt van pár példa:
- Ford Focus 2015 1.5 TDCI „akkumulátor csere-regisztrálás” nincs további opció.
- BMW-nél, a csere alkalmával a kapacitást-illetve az indítóáram nagyságát, néhány esetben az akkumulátor gyártóját is (legördülő menü) meg kell adni
- Nissan Qashqai-nál egy egész oldalnyi procedúrát kell végre hajtani, mely végén a töltés jelző lámpa villogása nyugtázza a sikeres alaphelyzet beállítását.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!