Mitől rángat az autó?
Egy autószerelő sem vállal januárig, az ünnepek miatt, így oksonak kéne lenni, vajon mi áll a háttérben, mivel munkaeszközöm az autó....
Szóval, tegnap reggel használtam az autót, nem volt semmi baj. Majd kis idő múlva útra keltem, vagy keltem volna, de elkezdett rángatni az autó, amint engedtem fel a kuplungot. Nem, nem maradt behúzva a kézifék, és nem nem rossz lábtechnika, mert teljesen felengedett kuplunggal, gáz adásnál is rángatott, illetve az istenért sem akart gyorsulni. Felváltogattam hármasig, de semmivel sem ment gyorsabban, mint az egyes fokozatban, illetve mintha a motor nem akart volna felbőgni, hiába tapostam a gázt, mint aki megorült... Plusz, ha elvettem a lábam a gázról, mintha leakart volna fulladni. Körülbelül 500 m után vissza parkoltam és hallgattam a motor hangot, ami egy dízeles autóhoz képest , meg az eddigi tapsztalatokhoz képest, sokkal tompább volt, meg lehet hülyeséget írok, de mintha remegett(?) volna.
Egy ismerősöm rá dugta a csúcs szuper gépét, semmi hibakódot nem mutatott és a műszerfal is olyan sötét, mint én ebben a témában. Tehát ezzel sem kerültünk közelebb a probléma megoldásához.
Ma délben édesanyám párja beindította és egy kis várakozás után, ahogy ő fogalmazott úgy ment mint a mérgezett egér és szanaszét dícsérte milyen pöpec kis járgányom van. De azért elvitte és egész nap tesztelgette, nap végére pedig arra jutott, hogy egyszer kétszer azt érezte, mintha gondolkodna az autó és nem akarna gyorsulni és kissé beremeg/berángat. Illetve nehezebben indul.
Szóval egyszer úgy dönt nem jó, egyszer meg mégis jó.
Opel D Corsa. (2005)
Komolyan, nagyon hálás lennék, ha valaki tudna mondani valamit. Tisztában vagyok vele, hogy kismillió baj forrás lehet, de csak annyi is elég lenne nekem, hogy januárig, szinte minden nap eltudok- e menni vele dolgozni, napi 30km, megközelítőleg.
Köszönöm szépen, hogy elolvastad!
Ha nincs hibakód, vissza kell menni az alapokhoz: üzemanyag, (fals) levegő, gyújtás, kompresszió.
Addig viszont ne vidd szerelőhöz, amíg nem jelentkezik reprodukálhatóan. Csak az idődet pocsékolod, ha nála meg minden rendben.
Nekem innen a fotelből úgy tűnik ez biztosan azt jelenti, hogy az irányjelző folyadék szintje alacsony, fel kéne tölteni.
Viccet félretéve, szívhat fals levegőt valahol, ellenőrizd a csöveket, látsz-e lecsúszott levegő csövet, repedést, ellenőrizd a levegőszűrőt. Aztán lehet még az üzemanyag rendszerrel valami, azt már nehezebb ellenőrizni, főleg ha nem reprodukálható bármikor és hibakód olvasóval nem olvasható ki. Aztán tényleg lehet még jópár dolog a porlasztóknál kezdve, az adagolón át kb. bármi. Szerelő tud csak alapos hibakereséssel rájönni. Amit te tudsz ellenőrizni, az az hogy szív-e falsot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!