Kamilyonok inkáb automata válltósak vagy kézi válltósak és mi a feles a kézi válltónál?
*Kamion, *váltós, *felező.
A maiakban többnyire félautomata, azaz te döntöd el, hogy automata vagy kézi módban legyen.
A felező feladata pont az, mint az MTZ-kben vagy terepjárókban, elfelezi a nyomatékot vagy sem (bár terepjárókban simán nemcsak egy felező van, hanem egy második, kisebb váltókar és sokkal bonyolultabb kombinációk vannak mindenféle terepre), sok teherautónál nyolcfokozatú kéziváltóban ezt úgy hívják, hogy alsó és felső sor, azaz az 5-ös ugyanaz, mint az 1-es felezve és így tovább. A felező azért van, mert nem mindegy, hogy maga a jármű akar 1-esben elindulni, vagy megrakott vontatmánnyal együtt, illetve emelkedőn vagy-e, vagy sem, csak hogy két példát mondjak.
is-is...Kanadában inkább automaták(ékszíjas), de nagy cégek még mindig kéziváltóst gyártanak, mert praktikusabb...
Kabadában is inkább az erdészetek használnak szíjas váltót, mert sokat kellene kézzel váltani az erdei utakon...
...a feles nem igazi feles...16.fokozatban nem biztos hogy jó a 15.-be visszaváltani, ezért (nálam) volt egy gomb, ami 100 fordulatot változtatott. Sokszor a negyven tonnánál elegendő volt egy picit növelni a fordulatot.(2200 helyett 2300-ra.-ez volt a vége)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!