Miért indítgatja valaki egyfolytában a kocsiját, ha az úgysem fog beindulni?
Történet a következő: éppen a kocsimban vagyok egy parkolóban, mellettem valaki beparkol kocsival bemegy az üzletbe majd 5 perc múlva jön ki.
Indít, az önindító teker de nem indul a kocsi. Leállítja, 5 másodperc múlva ismét indít de semmi. És ez ment vagy 20 percen keresztül egyfolytában mire oda mentem hogy akkor segítek betolni.
De nem értem, ha századjára sem indít a kocsi miből gondolja hogy na majd százegyedjére fog? És hogy ez így egészséges a kocsinak?





Mert nem akksi problémája volt. Egy jó autó kb 1-2s alatt beindul.
Van olyan, hogy fenékzárlat az akksiknál. Gyakorlatban ilyenkor leesik pár voltra a feszültség, meg sem mozdul az önindító, de pár perc múlva semmi baja és indít. Random jelentkezhet a hiba.










Csak fura, hogy 2 órán keresztül próbálgattad az indítást 5 percenként. Egy gyenge akkumulátor, ez idő alatt lemerül.
“Alacsony volt a töltés” , inkább a feszültség. Ha töltés alacsony, az Inkább generátor gond és járni kell a motornak hozzá.
Nagyszervizt meg hagyjuk.
De nem akarok vitatkozni. Elhiszem, hogy aksi probléma volt.





Tudtommal az akkumulátorban és bármilyen töltéstároló eszközben a töltéstől függ a feszültség. Nagyobb töltés, nagyobb feszültség. Töltés alatt coulombban/amperórában mért fizikai mennyiséget értem.
És igen, akksi probléma volt, beálltam a dugóba bekapcsolt világítással, mert balf*sz voltam és nem volt belátható az íves út az építkezésnél, alapjáraton nem tölt a generátor, amúgy is sokat állt a motor az előtte levő két évben, mielőtt vettem, szimplán lemerült az akksi annyira, hogy leállt a motor, és nem volt annyi benne a töltés (nem volt elég a feszültség, 11,9V körül volt 2 órával később), hogy beindítsa a motort, csak kattogtatta a relét. Mondom, utána minden elektromos ponton méregettünk, semmi más probléma nem volt, csak merült az akksi.
De közben rájöttem, hogy jó nagy helikopter vagyok, azt nem említettem meg, hogy én motorkerékpárról beszélek.





Azt sem mondtad, hogy kattogtatta a relét, azt hittem tekerte az önindítót. Így már más. 👍
11,9V kevés, nagy terhelésnél leesik még jobban. A kis fogyasztóknak még elég, pl világításnak.




















Ez egy tipik 'elengedem' hozzáállás. Ha nem indul 1. 2. 3.-ra sem, akkor addig próbalnám amíg az akksi birja.
Betolni meg amúgy nem minden autót szabad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!