Régi autó, ami jó de javítást igényel - ti most vennétek másikat vagy javítanátok?
Van egy baromi régi kocsink, 1991-es Ford Orion, nagypapámtól örököltük még. Ő is jól tartotta, és mi is mióta velünk van nem úgy kezeljük mint egy olcsó csotrogányt - mindig mindent megkapott és mindenből jó minőséget, lett rá költve mindig ha igényelte.
Most lassan jön a műszaki, és bár garázsos autó aminek eddig meglepő módon nem volt ilyen gondja (ezekre nagyon jellemző), most elkezdtek rohadni a nyúlványok, a hátsó íveken is megjelent 1-2 pörsenés, a küszöbökön szintén barnul. Még sehol nem vészes, de javítandó mindenképpen.
A kocsi motorikusan hibátlan (163e km van benne és mivel a papa is autószerelő volt, én meg nem vagyok az de hobbiból igen, 10-15 ezrenként mindig megkapta a jó olajat szűrőket stb - ennek megfelelően olyan is), futómű is hibátlan most lett tavasszal cserélve a 4 gátló + sok szilent, kívül is fényes és szép, egy szó mint száz nem ér sokat, veteránkorú, de még mindig jól tartja magát.
Lakatos azt mondta 120-140 ezer tuti meglesz, ennél csak több lehet ha bontja és durvább a helyzet mint első blikkre. + fényezés az íveken, alváz- és üregvédelem ugye, tehát én úgy számolok hogy ez legalább 300-350 ezres karika lesz ha megcsináltatjuk.
Gondolkodtunk de nem biztos hogy vennénk most mást. Vannak félretett millióink, kb 3-4 millióért tudnánk most venni újabbat, de amilyen szar most a piac és amennyire nem tudni mi lesz holnap, nem annyira szeretnék venni, alacsonyabb összegért meg lehet hogy olyat fogunk ki amire még többet kell költeni egyből.
Ti mit tennétek?
Amúgy nem használunk autót túl sokat, nyaralni, szülőket látogatni, havi 2-3 alkalommal nagybevásárolni, meg ha a kutyát kell vinni dokihoz akkor szoktunk menni vele, és az égvilágon semmi bajom nincs vele, fapados de sosem volt olyan hogy otthagyott volna és fűt mint állat ilyenkor hidegben. Menni meg pont annyira megy amennyire kell ahhoz hogy néha autópályázzunk is vele, fogyasztásra 7-8 liter városban (1.3 szívóbenzin), tehát itt sem nyernénk sokat szerintem egy újjal.
Amúgy ha új akkor Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed az amiket néztem a fent említett 3-4m körül, szívó benzinmotorral. Ezek tényleg megbízható, jó autók?
Én szeretem a régi autóimat. :)
Sosem fognak olyan jókat gyártani többé. :/
1991-es ford erősen felejtős, igaz, nekem egy 1985-ös volt 2000-ben, de akkor már életveszélyes állapotra volt rohadva.
Vagyis 15 évesen produkált egy olyan bontóba adás előtt, hogy kiszakadt a bal első gólyaláb, és kormányozhatatlanul befele dőlt a kerék...
Azért ez egy 15 éves verdánál nem semmi.
A mostani 23 éves járgányomon(renault) egy darab rozsda nincs, alul sem.
A hyundai, kia vonal is erősen felejtős, nagyon gagyi motorjuk van, 200e-nél már hatalmas kartergáz van, mert szétkoptak.
Vegyél valami olcsóbb, 500e körüli nem rozsdás autót, a 2000-es évek elejéről, ami keveset fogyaszt.
Ismerős pont egy kia riót vett, 5 millióért, a híres alumínium motorost, ami 150-nél már kuka. Használtan. Most van benne 85 ezer...
Nagy biznisz volt.
Az öreg Escort/Orion vonal felejtős hacsak nem szívügyed, v nem vagy mazohista. Ha már kívül is van rozsda akkor ami alatta van az már rég kuka.
Semmi baj a Kia/Hyundai vonallal, jó autók. De egy Toyota még jobb.
Áttolatnám műszakin olyan helyen, ahol megoldható, aztán két év múlva bontó.
Mármint ha nem opció már most a csere.
@6: A Ford vonalban a rohadást értem mert láttam sokszor, de a megbízhatatlanságot nem szoktam érteni. A környezetemben ahány '90-es években vagy korábban gyártott Ford volt (Sierra, első generációs Mondeo, még Mk1 Scorpio is volt sokáig a családban), mind egészen megbízható volt sok éves koráig, inkább a 2000-es évek elejétől kezdett szerintem borulni a bili náluk a rohadási hajlam kivételével.
A Kia / Hyundai melyik motorjai rosszak? Az összes? Nagyon változó véleményeket látni róluk, mert míg egyesek agyon dícsérik hogy olcsón jó és "majdnem japán" autók, addig máshol arról olvasni hogy mennyire ipari hulladék a motorjuk és megbízhatatlan hosszú távon. Egész pontosan mi a gond náluk?
@7 - az előző részt tőled is kérdezem, itt is van így két ellentmondó vélemény.
@8 - a műszakin minden esetben át lesz tolva, mert ha úgy döntünk hogy legyen új, az Oriont akkor sem dobnánk ki - tekintve hogy nem ér semmit, viszont még bőven használható, tárolni meg bőven van hol. Kilakatolni csak akkor szeretném, ha úgy döntünk hogy nem veszünk új autót, egyelőre inkább efelé áll a mérleg nálam de tudom hogy gazdasági totálkár az Orion a lakatosmunka miatt.
@9 - Na, pont ezért hezitálok. Nem egy olyan példát láttam már az ismeretségi körben, hogy valaki leváltotta az öregedő egyszerűbb autóját leginkább azért mert vagy nem akart rákölteni többet mint az aktuális értéke, vagy mert félt hogy lassan csak baja lesz. Aztán vett valamilyen újabb modellt helyette, amivel meg egyből olyan ritkább, de magasabb szervizköltségei lettek, amiről nem is hallott a régi autójánál.
Én leginkább azért gondolkozom, mert tényleg nem ér ez az autó már semmit és nem is fog soha többet érni. Viszont ha meg veszek egy újabbat (2015 körülire kompaktra vagy kisautóra gondolok ennyiért), akkor egy zsákbamacskát veszek amihez nagy valószínűséggel hozzá sem merek nyúlni úgy mint az Orionhoz, ami egy pofonegyszerű kőkorszaki szekér. Tehát nemcsak értékvesztés van, hanem magasabb szervizköltségek is lehetnek. Kényelmesebb, persze, csendesebb, de őszintén nekem arra a kevés használatra amire van, az Orionnál jobb nem kell, barátnőm is elvan vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!