Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet hogy fel kellene emelni...

Lehet hogy fel kellene emelni a benzint az egekbe? Egyik kérdéshez azt írták hogy ugyanennyit fognak kocsikázni mint eddig, ha felemelik. Akkor meg?

Figyelt kérdés
Legalább nem fognak 100ezer kmt vezetni a munkahelyig meg vissza. A céges autók magáncélra használásáról nem is beszélve.
2022. dec. 6. 12:19
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

A céges autók magánhasználatát teljesen betiltanám, üzemanyagártól függetlenül. Nem azért céges, hogy Pista lófráljon vele hobbiból.

A munkahelyre beutazás költségét meg a cégek fizessék meg, vagy biztosítsanak szolgálati lakást. Ezeket törvénybe kéne iktatni, mert a cégek már nagyon elkanászkodtak...

2022. dec. 6. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
0%
@11, senkinek nem tisztje betiltani valamit amit egy cég saját költségére lízingel, vagy tulajdonában áll. Én is használtam magán célra céges autót az előző munkahelyemen, egyetlen hatása volt az autóhasználatomra - az, hogy nem a sajátomat koptattam, hanem a cégeset, ami még kisebb is és kevesebbet is fogyasztott mint az enyém. A tankolásra a cég adott egy fix keretet a hónapra, ez általában fedezte az üzleti utakat és még egy kicsit, de mindig én raktam bele a pluszt. Csak egy kedvezmény volt, hogy ne a sajátomat kelljen amortizálnom. Nincs ebben semmi rossz.
2022. dec. 6. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
91%

Az ársapka (és nem csak a benzinre, hanem a tojásra, a tejre, a mindenre amire kivetették) egy a sok olyan példa közül, ami leírja a jelenlegi uralkodónk propagandájának lényegét.


Megfogjuk a buta embert, mert abból több van.

Ennyi. Hangzatos semmitmondások, első blikkre szép gesztusnak tűnő kedvezmények amik valójában romba döntenek, de ennek úgysem néz utána a célközönség. Ez a szomorú.


Most van az üzemanyag ársapkának a böjtje - a finomítónk takaréklángon üzemel mert karbantartják, a Mol versenytárs importőrei pedig leálltak, mert nyilván nem éri meg nekik ezen az áron eladni üzemanyagot.

Tehát hiány van. De ugye az egyszerű ember mit lát? Itt 480 a benzin, hanyatló nyugaton átváltva 600+, hát akkor itt nekünk jó az élet nem?

Arra nem gondolunk, hogy piaci áron kapja minden céges gépjármű - azaz a logisztika is - az üzemanyagot, és nyilván ez a piaci ár az ársapka miatt jelenleg magasabb mint kéne legyen, nézzük csak meg a hordónkénti árat - elárulom, nem olyan sokkal több mint tavaly volt, a piaci ár mégis közel másfélszerese átlagban. Ennek költségei pedig természetesen megint a mi pénztárcánkból távoznak, hiszen a termékekbe be van építve minden esetben.


Ugyanez pl a tej. Van olcsó 2,8-as tej, de kapni nem lehet nagyjából sehol. Cserébe a trappista sajt kilója már 4000 forint alatt sehol nincs, túró, tejföl, vaj mind irtódrága, hiszen a termelő nem akarja elbukni a hatósági áron bukott összeget, dehogyis. Beépíti máshova.


Gazdasági alaptétel, hogy a piac beárazza önmagát. Ha ebbe belenyúlunk, azzal máshol ártani fogunk. Nem kell ehhez gazdasági végzettség, nekem sincs, elég józan paraszti ész és alapműveltség.


Szomorú hogy ennyire nem látják ezt át ennyire sokan.


Eredeti kérdésre reagálva pedig - a magyar népre mindig is jellemző volt, hogy autózni akar. A szocializmusig visszamehetünk, hogy megtaláljuk honnan ered, hiszen pont abban az időben amikor a világon már egyre inkább megengedhette magának az átlagember az autót, lettek olcsó autók amik keveset fogyasztottak és jól működtek, stb, akkor mi pont a szoci autópark csodáit kaptuk, és a sztorikat a nyugatról, ahol már szuper verdákkal csapatják az emberek. Nagyon akartuk mi is. Aztán megnyílt a vasfüggöny, jött be a sok kicsit használt nyugati verda, jött a Suzuki Swift, hirtelen mindig szerelnivaló 120-as Skoda meg Lada helyett lehetett "igazi autónk", ráadásul nem olyan drágán, nem kellett politikusnak vagy maffiózónak (esetleg mindkettőnek egyszerre?) lenni ahhoz, hogy vehessünk egyet.


Aztán ez valahogy itt maradt velünk, mert a mai napig nem vagyunk ott (és mostanában egyre távolabb kerülünk, bármit is mondjon urunk királyunk), ahol nyugatabbra tőlünk a legtöbb európai ország, életszínvonalunkat tekintve. Autókra kivetítve mi használtan hozzuk be magunknak a mai napig azt, amit ők 10 év után kidobnak és vesznek maguknak újat helyette, ugyebár. Pont mint 30 évvel ezelőtt, de talán még rosszabb is. Menő nálunk az, akinek van egy jó autója, továbbra is az alapján ítéljük meg a másik kivagyiságát hogy Daciából, Volkswagenből vagy esetleg egy Merciből száll ki, és hát baromira érdekel is minket a másik kivagyisága, valahogy a szomszéd füve mindig zöldebb ugyebár, irigykedünk és inkább felvesszük a hitelt hogy a mi füvünk zöldebbnek tűnjön.


Aki Swifttel jár, az proli.

Aki tömeggel, az már csöves, ugyebár.

Aki biciklivel, az meg pózer köcsög.


Ez a gond itt. Én magam szeretek vezetni és szeretem az autókat, kettő is van nekem, az egyik egy régi hobbiautó amire ránézve is agyvérzést kapna Greta Thunberg mert úgy bevágja a 20 litert mint a huzat ha nyomod neki. Mégis nyáron biciklivel, télen leginkább tömeggel járok dolgozni, mert nekem ez egy valid opció, jóval olcsóbb, és nekem fizikailag is jót tesz a kis biciklizés vagy séta minden nap ahelyett hogy az ágyból az autóba és onnan az irodai forgószékbe ülnék bele. Persze, van akinek nem opció a tömeg, párom is közéjük tartozik, neki egyszerűen irreálisan sok idő lenne beérni a munkahelyére innen bármi mással, mint autóval (de amúgy ő is idén elkezdett motorozni amíg nem lett rohadt hideg, ami a kisebbik rossz szerintem, dugót sem csinál és nem is fogyaszt annyit, még élvezi is), de nagyon-nagyon sokan vannak akik szimplán azért kocsiznak mindenhova mert rémesen lusták és azt hiszik hogy a tömegközlekedés maga a pokol. Néha tényleg kellemetlen, de azért a pokoltól nagyon messze van, és sok pénzt hagyhatsz meg a tárcádban is, mert a buszt-metrót nem te szervizeled, nem te tankolod, nem te adózol utána, nem te biztosítod. Te csak veszel egy bérletet ezeknek a költségeknek a töredékéért havonta, és még nem is vagy feltétlen lassabb, plusz ha eleged van bevághatsz egy sört is a kocsmában meló után a haverokkal ha szeretnél. Nyáron meg bicózhatsz egyet, a legtöbb esetben Budapesten legalábbis még gyorsabb is, meg talán nem leszel egy punnyadt elkényelmesedett szar ha szokássá válik. Még az általános hangulatodnak is jót tesz, a punnyadásnál depresszívebb dolog kevés van a világon.

2022. dec. 6. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
12es ez mind jól hangzik, csak akkor az efféle cégek ne emeljenek árat ilyen olyan ürüggyel, ha a magáncélra használt autók benzinjére is futja. Van gerincük na.
2022. dec. 7. 09:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!