A francia autók miért híresek az elektromos problémáikról?
Főként szakmai szempontból érdekel a dolog. A modern multiplexes rendszereket szakmailag miben csinálják másképp mint a japánok vagy a németek, hogy a francia autóknál idővel érdekes elektromos problémák jöhetnek elő?
Gondolom főként autóvillamos szakik tudnának erről bővebben beszélni.
Ez főleg a '90 és a 2000-es évekbeli francia autókra volt igaz.
Ma már szinte egyformàk, ugyanúgy van elektromos baj a VW, a BMW, vagy Mercedes autóival is.
A franciàk híresek arról, hogy amit meg lehet oldani egyszerűen, azt oldjuk meg minél bonyolultabban.
Mindenhová elektromos kábel, csatkakozó, kapcsoló kerül.
Ez pedig magàval hozza a kábeltörés, kontakthiba, oxidàció, párásodás miatti hibàjat.
Alapvetően nem vagyok híve a francia autók szidásának. Újonnan teljesen mindegy, használtan meg 300 másik dolog van, ami jobban számít, hogy egy kocsi francia vagy sem. DE! Korábban dolgoztam egy olyan helyen, ami beszállító volt különböző autógyárakhoz (konkrét neveket és terméket nem írnék).
A minőségbiztosításban van egy mutatószám, ún. ppm, ami azt jelzi, hogy egymillió legyártott termékből hány darab hibás van. Bármennyire is igyekeztünk, a ppm-et nem tudtuk 15 alá bevinni, az egyik ismert japán autógyár erre azt mondta, hogy sorry, amíg nem megyünk le 14-ig, addig nem állnak szóba velünk. Még egyszer, millióból 1 darab terméken ment el a dolog, vagyis a legyártott termékek 0,0001%-án. A francia ehhez képest nagyságrendekkel engedékenyebb volt, sőt, amikor még el se értük az általuk "elvárt" szintet, már akkor szerződést kötöttek.
Na most ez a tényező nyilván csak egy a sok közül, de ha valaki mindenhez olyan nagyvonalúan áll hozzá, mint a fentebb említett francia gyár, nyilvánvalóan nagyobb eséllyel találkozik kókler beszállítóval, ami miatt nagyobb eséllyel lesznek hibásak a végtermékek.
Mai autóknál nem így megy. Dolgoztam egy keveset az autóiparban, kormányszervót konkrétan az egész világon két multi tervez-gyárt minden márkának. Pont, ahogy a mobilhálózatot is a konkurens Ericsson és Huawei tartja fenn, a szolgáltatók ettől a kettőtől vásárolnak mindent. Tehát ha a franciában szar az elektronika, sok másikban is.
Az tény, hogy a most 15-25 éves autókkal 10 éve rengeteg probléma volt. Apám szokta mondani a 3f szabály, fiat, ford, francia kilőve, neki a vállalkozáshoz kellett kisteher, és tapasztalatból beszél, a Berlingo többet volt szervizben, mint használatban, a Ford Transit már egy fokkal jobb, de érezhetően nem japán. Olyannyira, hogy már egyedül is beül a családi autóba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!