Mennyit költöttél az autódra az elmúlt 1-2 évben?
Kb. 1 millió.
E46 325i.
- Teljes futóművet felújíttattam (Összes szilent csere, lengéscsillapítók felújítása, lengőkarok cseréje, stabrudak cseréje, stb...) + alvázvédelem
- 2 olajcsere, minden szűrővel együtt
- Motorban az összes tömítést kicseréltettem, valamint az elöregedett gumi- és műanyagcsöveket és a motortartó bakokat is
- Ebben az 1 millióban benne vannak egyéb dolgok is, mint pl. a téli garnítúra felnivel 150 ezerért, két hátsó nyári gumi 80 ezerért ablakfóliázás 45 ezerért, Angel eyes karikák 20 ezerért.
Sok pénz, de cserébe most van egy nagyon megbízható autóm, amit rendkívül jó vezetni, a motorja olyan simán jár, hogy szinte észre sem lehet venni (Csak a 6 henger duruzsolását lehet hallani).
Jövőre még a két hátsó sárvédőívet kell lakatolni, és utána tényleg patika lesz.
2003-as Ignis
hátsó lengőkarok, bal első lengőkar, fékcsövek, toronycsapágyak, toronyszilentek, kormányösszekötő, hátsó dob: 237 ezer
Egy garnitúra négy évszakos gumi 156 ezer
Olajcsere magamnak, csak anyagköltség 28 ezer
Összesen 421 ezer. A gumi ára eloszlik kb 6 évre
A futóműalkatrészeké és a kipufogóé kb. 10 évre.
A 12-es vagyok.
Nem réd gondoltam kérdező, vagy hogy bármi baj lenne a kérdéssel. Csak a lepontozókat nem értem. Ha valaki keveset költött az autójára, az milyen szempontból "nem hasznos"? Vagy ha valóban van valami olyan szempont, ami nekem nem jut eszembe, akkor mi a logika abban, hogy aki meg sokat költött, azt ugyanúgy lepontozzák?
Amúgy az a baj, hogy szerintem nem lehet így általánosítani. Mert nem egyenautókat használunk, nem egyentávolságokra, egyenútvonalon. A szervizben sem egyenszerelők vannak, akik nem egyenalkatrészeket építenek be.
Aztán van olyan régi kisautó, aminél lehet hogy egy full generál kerül annyiba, mint egy másikon csak a kopóalkatrészek cseréje. Olyan is lehet, hogy valaki sokat költött az autójára, de minden rendbe van rakva gyári alkatrészekkel és a következő években meg alig kell rá költeni.
Szóval sok dolog függvénye és legtöbbször időben sem egyenletes a költés mértéke. Ezért messzemenő következtetést egy számértékből mondjuk az elmúlt évre, én nem vonnék le. (Pláne nem pontoznék le senkit, mert értelmetlen.)
Tavaly csak olajcserére költöttem 150 €-ot, az éven 600 €-ot és ebben szintén benne egy olajcsere + minden szürővel, aztán volt gyertyacsere, hütő és fékfolyadék csere.
2014-es Hyundai i40 benzines
Swift 2005.
2 lengőkar 30, fékcsővek 10, lengés előre 40, világítás 5k mondjuk, fagyállócsere mondjuk 5, illetve olajcsere 3x volt idén szűrőkkel, motul olajjal 50ezer.
Összesen 140ezer
#19-es vagyok.
Az kimaradt, hogy 0 munkadíjjal számoltam mert én szerelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!