Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehetett az az égett szag?

Mi lehetett az az égett szag?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Egy 7 éves, 1.9-es, dízel Skoda Octaviat használok. Ma picit jobban meghajtottam, ami abból állt, hogy elsőben, másodikban és harmadikban is padlóig nyomtam a gázt. Előtte már vagy' 50 km-t mentem vele (tehát üzemmeleg volt mindene), viszont ez után a "manőverem" után valami irtózatos égett szag jött valahonnan. Klíma nem volt benyomva, csak 1-es fokozaton ment a venti. Előttem nem volt jármű, stb... Szóval mi volt az az égett szag? (Én a kuplungra gyanakszom, bár nagyon hamar váltottam, egyáltalán nem csúsztattam.)

Lenne mégegy kérdésem:

-Gyakran megfordulok Pécsett, és sajnos nagyon sok helyen kell parkolnom is. Ezzel egyáltalán nincs gond, viszont néhány helyen valami irtózatos minőségűek a parkolók. Akik ismerősek arra: például a 400 ágyas kórháznál lévő fizetős parkoló (Ami a bejárattal szemben van, egy nagy domb az egész, lebetonozatlanul.) Akármennyire is vigyázok, egy csomó kátyú, és a hatalmas lyukak miatt a kocsim alja a földet súrolja néha. (Nincs ültetve a gép...) A kérdés pedig: Akiknek sportosabb autójuk van, körbe van spoilerezve, azok hogy a fenébe tudnak közlekedni a kocsival, és parkolni ilyen helyeken, anélkül, hogy fele kocsit lesúrolná a "minőségi" aszfalt?

Előre is köszi minden választ!


2010. szept. 29. 17:25
 1/9 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy a fékek voltak azok ha sokat fékeztél. Nekem már volt egyszer, hogy szó szerint füstöltek a fékeim egy gyorsabb menet után.
2010. szept. 29. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Nem hiszem. Nem fékezgettem annyit, nagyrészt főúton mentem. Aztán ki tudja? Hozzátenném, hogy szinte szabályzásig meghajtottam mindhárom fokozatban.

Tegyük fel: Lenne egy olyan autóm, amit "sport"-autónak csúfolnának. Ha mondjuk egymás után 10-20x, apró szünetekkel max. fordulatig hajtanám minden fokozatban a motort, akkor az nagyon károsítaná? Gondolom egy olyan autóban nem ennyire érzékeny a kuplung...

2010. szept. 29. 17:52
 3/9 anonim ***** válasza:

1.9ed diesel(gondolom turbós szal 90 vagy 110lóerős..)

kuplungnak meg jellegzetes szaga van így "kiszűrhetőbb"-meg az inkább csúsztatásnál kopig jelentősebben...

így inkább fékekre gondolnék én is....

2010. szept. 29. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat, megnyugtattatok picit!:)

A másik kérdésre valaki?

-Lehet attól baja, ha néha a padlólemezt eléri a beton? (Oké, a kipuffogó... Azon kívül??)

2010. szept. 29. 18:05
 5/9 anonim ***** válasza:
Érdemes lenne alá nézni, hogy a beton mennyire sértette meg a úz alvázvédelmet, és kijavíttatni.
2010. szept. 29. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
nem lehet, h szar a kuplung és csúszik?
2010. szept. 29. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Köszi szépem minden választ!:)

Meg kell nézetnem azt a kuplungot, és alábújok a kocsi alá a karcok miatt... :)

2010. szept. 29. 20:14
 8/9 anonim ***** válasza:
Én csak a második kérdésedre tudom a választ. 1996 óta a Porsche a mindenem. Nem kell vagizónak tartani, használtan vettem eddig mindegyiket. Én egyszerűen SOHA nem állok fel járdára, legfeljebb max 5cm-s padka esetén (álló gyufásdoboznyi kb) és kerülöm a fekvőrendőröket és a nagyon rossz utakat. Ha meg csak olyan parkoló van, akkor inkább gyalogolok többet egy normálisabb helytől.
2010. szept. 30. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Teljesen megértelek. Én is szeretnék már váltani egy sportosabb kocsira (Pontiac - Firebird), de el nem tudom képzelni, hogy egy tömött nagyvárosban, -mint pl. Pécs- hogyan tudnám használni... :( És köszi a válaszod!
2010. szept. 30. 09:39

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!