Felszereltsége 10 éves szinten van, az anyaghasználat kritikán aluli, biztonságról beszélni sem lehet, alig kap 2-3 csillagokat, miközben még a szintén alsókategóriásnak számító Suzuki is simán hoz 4-eket. Ráadásul egy időben baromi jó állami támogatást lehetett kapni a családosoknak rá (tudtommal az már megszűnt, de nem biztos).
Döntsd el magadtól ennek fényében, hogy a Daciában mi a vonzó és miért veszik az emberek.
"Meglepődnétek, ha kiderülne, hogy már a Dacia sem olcsó autó. Legalábbis az új."
Dehogynem.
@3, az, hogy valami mennyire olcsó, nem egy abszolút fogalom. Az adott termék jellemző árától függ. Értsd: 1 éve a 20 forintos vizes zsemle olcsó volt, és az 50 forintos rohadt drága, ma már az 50 forintos az olcsó, mert jellemzően 60-70-80 forintba kerül mindenhol.
Autóknál is lehet hogy pár éve 3 millió volt az olcsó autó, ma már inkább 4-5, mert ott indul a kínálat. Továbbra is olcsó a Dacia, mert nem nagyon van olcsóbb alternatíva jelenleg a hazai piacon mióta a Lada kivonult.
Kérdésre a válasz: azért olcsó, mert olyan is. Ahogy egyes leírta. Én a mai napig emlékszem amikor egy korábbi munkahelyemen két Astra H kombi helyére vett a cég akkor új (2018 talán) Logan MCV-t. Utáltuk az Astra H-t, mert kopogós karcolódós szürke műanyagtenger volt az egész megspékelve narancssárga kis egérmozikkal, az egésznek olyan olcsó munkagép hangulata volt, szóval mikor mondták hogy le lesznek váltva akkor megörültünk, Dacia de legalább új, rosszabb nem lehet, gondoltuk.
Pedig olyan hulladékok voltak, hogy visszasírtuk az Opeleket utána.
Alapból kezdjük ott, hogy valami undormány szar fejegységgel kaptuk meg őket és két hangszóróval ha jól emlékszem, konkrétan rosszabbul szóltak mint a gyári Opel hangrendszer az akkor 10+ éves Astrákban amiket leváltott, márpedig ha napi 4-5 órákat ültünk benne hosszabb napokon, akkor nem bántuk ha van zene.
A szag borzalmas volt bennük az első naptól kezdve. Kb az olcsó kínai boltokra emlékeztetett. A műanyagok minőségét már az Astrában is kifogásoltuk, az volt velük a legnagyobb bajunk konkrétan, hát itt még rosszabb volt, silány karcolódós fényes műanyag. Ami viszont a legnagyobb botrány volt számomra, az az 1 literes kis benzinmotor teljesítménye, vagy inkább annak hiánya. Na nem mintha az 1.6-os Astra egy nagy versenygép lett volna, de kényelmesen fel lehetett vele venni a tempót, előzni sem volt vele probléma, alkalmanként pályatempót sem volt szenvedés felvenni és tartani vele. Cserébe ez a kis 1 literes Dacia olyan rohadt lassú volt, hogy azt én nem hittem el, konkrétan szerintem azóta nem ültem ilyen lassú autóban, mióta ezres régi Swiftem volt, de talán még az is állva hagyta volna érzésre. Nyomtad, nyomtad, hang volt, azt hitted már mész rendesen, lenéztél az órára és 50 km/h. Komolyan, mint egy lassított felvétel. Új autóban, ráadásul kombiban amit az ember megpakolni vesz, szerintem kriminális. Fogyasztásra persze kb 1 literrel jobb volt mint az Astra, de nem gondolom hogy ez megérte.
Annyira utálta mindenki ezeket hogy az egyik Astrát végül el sem adta a cég, aztán az lett a "kiváltságos autó", aki leghamarabb ért be dolgozni az fixen az Astrát vitte aznapra.
Azóta már rég nem itt dolgozom, de egyik haveromnál megvolt az újabb Dacia élmény, az apja vett egy új Dustert egy éve, és egyszer kölcsönadta neki mikor meghalt az ő autója, mentünk pont valahova azzal. Valamivel jobb volt mint a fapad Loganek amiket cégesként tapasztaltam, de még mindig a legolcsóbb, leghitványabb minőségű dolgokból megépített valami, bár legalább némileg divatosan néz ki.
Na meg nemrég próbáltam Dacia Springet is a Mol Limo jóvoltából. Ti inkább ne, ha jót akartok. Majdnem a kezemben maradt a "váltókapcsoló" vagy minek nevezzem, a negyvenpár lóerő meg hiába elektromos, akkor is egy fojtott gokarthoz hasonló gyorsulást eredményez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!