Subaru Justy vagy Suzuki Swift 4wd hajtás mennyire megbízható?
A két autó az utolsó csavarig ugyanaz, kivéve az emblémát.
Faékegyszerű szerkezet, az osztóműből a hajtás egy viszkókuplungon keresztül jut el a hátsó difire. Magyarul akkor kezd el hajtani hátul, amikor elöl elkapar. Ilyenkor a mechanikus abuzálás miatt melegszik a viszkóban lévő trutyi, aminek a viszkozitása melegre nem csökken, hanem nő, és így átviszi a hajtást. Arra jó hogy egy-egy kisebb sáros dagonyából kiküzdje az autót, vagy egy havas emelkedőn felmenjen, de igazi nagy és folyamatos igénybevétel mellett hamar le lehet égetni.
Ha arra használják, amire való, nem terepjárónak, hanem telekjárónak, akkor viszont megbízható.
Csak hátsókerekes konfigurációban hogy bírja?
(Első féltengelyek lekötve, viszkó lehegesztve)
Mivel orrnehéz, csak hátsó hajtással szarabb lesz mint egy régi Lada, csak egy kicsit is erősebb gázadásra elkapar hátul, és kidobja a seggét.
De azt hiszem téged az összkerékhajtás sosem érdekelt, csak az, hogy bontott Justy alkatrészekből hogy lehet összelegózni egy olcsó driftelős hülyegyerekautót. De ha ez volt a szándék, miért nem ezt kérdezted?
Engem az érdekelne hogy a különböző hajtásmód konfiguraciók mennyire működnek. Az lenne a lényeg hogy mindig az adott szituaciókhoz lehessen igazítani.
Például normál közúti használatnál gyáriként elsőkerék/4wd + alkalmankénti szórakozáshoz lehegesztve 4wd/rwd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!