Hogy lehet eldönteni milyen legyen az első nagymotor?
Azokat kérdezném akik az első vásárlásánál ugyaígy dilemmában voltak, hogy mi alapján döntöttek? 600-700-as gépeket nézegetek,túra-sport illetve túraendúrók amiket vennék , 1-1,5 milliós árban. Amiket eddig néztem, Honda CBF-600S, Yamaha FZ6-S, Suzuki DL650, illetve Honda NT700
Illetve mi az a kilométer ami felett már nem nem vennétek meg. Létszi ne gyertek az állapot dologgal, mert lehet szép kívülről egy moci, meg cserélhettek benne évente olajat, de az a blokk akkor is kopik, és biztos, hogy nem mennek el 100 ezreket mint az autó motorja, hiszen jobban ki van hegyezve, és nagyobb fordulaton is pörgetik.
Hát, pár szempont, amit én nagyon figyelembe vettem, és eddig bejött, pedig a meglévőnél kisebb géppel akartam kezdeni:
1. Típusra olyat vegyél, amit szeretsz, amibe beleszeretsz. Ne vegyél túraendurót csak azért, mert jó vásár, ha neked a sport tetszik. (csak példa)
2. Kérdés, mennyit motoroztál a nagymotorozás előtt, meg mik a képességeid, de én olyat vennék, ami nem bődületesen a legnagyobb, ami szóba jöhet, viszont nem is olyan, amit 1-2 év után lecserélsz - persze ha valaki 1-2 évente cserélgeti a motorját, az is tökre rendben van, de gondolom a többségnek nem ez a célja.
3. Amit főleg első motornál megnéznék, az az ABS, dual fék, kipörgésgátló, közútra ilyen sorrendben a legjobb találmányok, ha belefér a keretbe.
4. A km dologgal pedig jönni fogok sajnos, több okból:
a.) De, elmegy százezreket.
b.) Nem azért mondjuk, hogy km helyett állapotot nézz, mert a km nem számít, hanem azért, mert az állapot az tényleges, a km meg valószínűleg nem. Vettem egy 21 éves motort 22 ezer km-rel, szerinted az mennyire reális? Főleg, hogy 15 évesen hozták be az országba 15 ezerrel. Az ott szinte biztos vissza volt tekerve.
Egész jó áron vettem, aztán amikor eljött a 24 ezer km-es nagyszerviz ideje, akkor ráment a vételár kb. 40%-a mire mindent ténylegesen átnéztek rajta, felújítottak/cseréltek, amit kellett. Nem a legolcsóbb szakihoz vittem, viszont nem is márkaszervizbe, de olyan helyre, amiben megbízok. Pár hónappal korábban hozzáértő emberek sora mondta, milyen rendben van és milyen szép a motor.
Jó eséllyel egy 80 ezret futott motor olyan kezében, aki pl. 30 ezer km óta birtokolja ezen a rendes karbantartáson rendszeresen átesik, esetleg még dokumentálva is megvan neki, mikor volt a blokkon pontosan micsoda újítva. Megbízhatóbb, mint megvenni a kevesebb km-t simán drágábban olyantól, aki alig ült rajta, de ez csak az én véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!