Üdv! Segítséget szeretnék kérni, arra vagyok kíváncsi, hogy ezt a foglalatot miként kell bekötni: [link]
Ebbe belemegy a két pólusú izzó (PY21/5W), az irányjelzőt és a helyzetelzőt szeretném vele üzemeltetni anélkül, hogy bármiféle USA modult kellene beszerelnem. Szóval ebben kérnék segítséget, hogy például melyik színű kábelt melyik másikkal kell összekötni, stb. Nekem az irányjelző csatlakozójából csak 2 kábel fut ki, most hirtelen a színüket nem tudom, a linkelt foglalatnak viszont 3 kábele van, gondolom, hogy a harmadik a helyzetjelzőé. Arra gondoltam, hogy egyszerűen csak odaforrasztom a jelenlegi helyzetjelző kábeléhez, csak nem tudom a színeket, meg hát azt sem, hogy az úgy működne-e. Köszi a válaszokat, a segítséget!
* Egyébként a helyzetjelzőm is 2 kábeles, szóval azt sem tudom, hogy melyikhez kellene hozzákötni.
2022. nov. 12. 21:09
2/22 A kérdező kommentje:
Na, közben úgy látom, hogy a rendszer át tette a kérdést az autók kategóriába, pedig ahova kiírtam az alkalmazott tudományba, ott több elektromérnöki kérdésre is válaszoltak.
2022. nov. 12. 21:26
3/22 anonim válasza:
Még mindig itt tartasz? :D De ha egy egyszerű foglalatot nem tudsz bekötni, akkor inkább nem nyúlj a kocsidhoz mert csak kárt csinálsz. Ott a bibi, hogy te valamiféle USA jellegű indexet akarsz, vagyis fordítva működjön mint európában. Csakhogy önmagában nem fog működni, mert ha direktben rá is kötöd az indexnek szánt izzódat a helyzetjelzőre, akkor ugyan folyamatosan vílágít, de az neked hogyan fog villogni? Erre gondoltál?
2022. nov. 12. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
4/22 A kérdező kommentje:
Gondolom, hogy ezért van a három kábel a foglalathoz. Valamelyiket a három közül a helyzetjelzőhöz kell kötni, ami az izzó 5 wattos szálát működteti, a maradékot pedig az indexhez, ami a villogó fényt adja a 21 wattos szálnak. De mivel nem értek hozzá ilyen szinten, ezért kérdeztem. Bár gyanús, hogy ez ennyire egyszerű lenne.
2022. nov. 12. 21:51
5/22 A kérdező kommentje:
Lehet, hogy félreértetted, nem a sima 21 wattos izzót akarom, hogy világítson és villogjon is.
2022. nov. 12. 21:54
6/22 anonim válasza:
Azért van 3 szál, mert egy közöst a test amit valahova a kasznira kötsz (általában fekete), egy az 5 és egy pedig a 21 wattos izzószál. De ettől nem lesz neked USA jellegű indexed ;)
2022. nov. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
7/22 A kérdező kommentje:
Mi kell hozzá, hogy működjön? Mert amúgy néztem amerikai videót, és ugyanilyen foglalat volt bekötve ugyanolyan autóba gyárilag, mint amilyen autóm nekem is van.
2022. nov. 12. 21:59
8/22 A kérdező kommentje:
Találtam egy másik videót, lényegében nekem is így kellene összekötni: [link]
2022. nov. 12. 22:15
9/22 A kérdező kommentje:
Lényegében ő is azt csinálta, hogy egybe kötötte az indexet és a helyzetjelzőt. Ugyanezt kellene nekem is.
2022. nov. 12. 22:17
10/22 anonim válasza:
Egy relével meg lehet oldani amennyiben bírja a helyzetjelződ biztosítéka a plusz terhelést. Rákötöd a 21 wattos szálat a helyzetjelződre, a relé pedig az indexről kapja a tápot. Olyan relé kell aminek van alapban zárt állapota is, és ez fogja neked megszakítani a folyamatosan világító izzódat mikor indexelsz. Persze ez csak folyamatos világítás mellett működik, vagy máshonnan adsz tápot az izzódnak.
Viszont ha valami újabb autód van, pl 5-ös vagy 6-os Golf, annak már OBD csatiról be lehet kapcsolni ezt a funkciót.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!