Mitől van közlekedési dugó Budapesten, ha a népességszám nem változott?
A KSH adatai szerint Budapest népessége:
1960-ban: 1,8millió
1970-ben, 80-ban,90-ben: 2millió
2001-ben: 1,77 millió
2011-ben: 1,73 millió
2022-ben: 1,71 millió
Eszerint nem lakják többen mint régen, sőt 70 és 90 között tetőzött 2millióval, és akkoriban mégsem volt dugó, pedig az út is kevesebb volt.
Akkor most mégis mitől van dugó?
Nézd meg az agglomeráció népességét és az autók számát.
Mindkettő a sokszorosára nőtt.
Csak egy példa:
Érd 1970: 30 ezer fő
Érd 2021: 70 ezer fő
Személyautók száma 1970: ~ 200 ezer
2021: ~4 millió.
Ezen felül nagyon sokan közlekednek keresztben a munka miatt.
Dél-Budán lakik, Kelet-Pesten dolgozik. Péceli meg mondjuk Békásmegyeren.
Autók száma KSH adatok szerint:
2000-ben 2,3 millió, 2021-ben 4+ millió. Közép-magyarországi régióban közel félmillió autóval lett több. Ugye nagyságrendekkel több az ingázó még messze vidékről is.
Plusz ugye Bárhova indulsz, Budapestre érkezel, Budapesten keresztül kell eljutnod a célig.
Van az a szotri, aminek már saját Wikipédia oldala (EN) is van. A szöuli Cheonggyecheon folyót lefedték egy úttal a kocsikért. Lefedtek egy városon átfolyó folyót hosszában. Aztán építettek rá még egy emelet utat, mert nem volt elég ez sem. Aztán pár évtized erőlködés után bevallották maguknak, hogy ez sem oldotta meg, tévúton járnak: elbontották az egészet a csipába és csináltak egy parkot a folyó mentében, sétautakkal, padokkal. 1958-2005 közötti történet.
A kocsik állás és menet közben sok helyet foglalnak, nem lehet elég teret (beleértve a levegőt is) adni nekik, még ha minden mástól el is vesszük. Mindenképp egy érdekellentét van az egyén vitathatatlan előnye és a városokban rendelkezésre álló tér, illetve a közösség (hogy ne említsem az utak helyén korábban létező egyéb lényeket) érdekei között. Asszem az utóbbi 5 évben kétszázezerrel több kocsi lett Budapesten. Milyen lenne még kétszázezerrel több kocsi esetén? Mekkora gépjárműszámnál éreznénk úgy, hogy több már nem fér el a városban? Van ilyen szám? De egyébként itt is egy rossz rendszer alrendszeréről beszélünk. Ha nem kéne ennyire versengeni, meg iparkodni, akkor nem kéne ennyire sietni sem, ezért is elsősorban a pénzrendszert kellene olyanná alakítani, ami kevésbé ösztönöz versengésre és természetkizsigerelésre...
Köszönöm a válaszokat. Többen említettétek az autók számának a növekedését. Ha ezzel magyarázzuk a kérdésfelvetést, akkor ez csak úgy lehetséges, hogy manapság több ember közlekedik A-ból B-be és gyakrabban a korábbi évtizedekhez képest.
Mi indokolja ezt, vagyis azt hogy a mozgás jelentősen nagyobb?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!