A mostani piacon milyen motorral szerelt autókat javasolt kerülni használtautó-vásárálás esetén?
Használtautó-vétel előtt állok, és kicsit nehezen látom át, hogy melyek is azok az autók amiket hanyagolni kéne. A keret kb 6 millió Ft, nagyon max 6,5 millió Ft.
A jelenlegi 1.6-os 116LE Opel Astra J-t szeretném lecserélni.
Az Astrát lomhának érzem, és eldöntöttem, hogy 140 LE alatt autót nem veszek. Tudom, hogy a lóerő nem minden, és hogy a nyomaték legalább annyira fontos, és részben ez az a pont ahol kicsit megakadtam.
Nagyon a dízel felé hajlok az extra nyomaték és alacsonyabb fogyasztás miatt, Ford Focus, Mondeo, Skoda Octavia, Mazda 6... Mindegyiknél láttam olyan motort ami nekem (papíron) megfelelne, 140-180LE 370-420Nm-rel párosítva. Viszont ezek eléggé feszegetik a 6-6.5 Milliós keretet.
Benzinesek terén látom ezeket a kis köbcentis de viszonylag erős motorokkal (relatív) szerelt autókat. Mint pl Skoda Octavia 1.5 TSI 140LE, vagy OPEL Astra K 1.4 T 150LE, vagy FORD FOCUS 1.5 EcoBoost 150 LE vagy SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4T 140LE. Ha jól tudom ezek turbó benzinesek, ugye?
Ezek között akad bőven 6 Millió alatt, sőt 5 Millió körül is, de megéri dízel helyett egy ilyen kiélezett benzinest venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
te is a szokásos tévhitet kérdezed. Ha ezek ki lennének hegyezve, akkor perek százai lennének a gyárak ellen.
Ezekkel nincs semmi baj, csak a tulajdonosok némelyike a drága kocsi üzemelésében az olcsó olajjal akar spórolni.
Tudomásul kell benni, hogy ezek a 0W20, vagy 0w16
SAE, és API SN olajakat kérik. Akkor nem tudod széthajtani. Ezek drága olajok, ezeken nem szabad spórolni.
Vegyél bátran mondjuk egy erősebb Suzukit, és használd a 0W20 at. Örök darab lesz.(persze ha olyant veszel, amit még nem tett tönkre az előző tulaj)
Hát persze, nincs ezekkel semmi baj, egy 0/20-as olaj is teljesen természetes dolog....
A gyártók építenek arra, hogy nem nyélgázon használja a delikvens az autóját a garanciaidőn belül, annyit biztos kibírnak.
Lásd aluminium, 3 hengeres turbós KIA motorok, 150 ezernél már szét vannak kopva.
Még az opel ecoteccel kezdődött ez az olajmizéria, akkor jelentek meg ezek a lóhúgy olajak, a fizikát nem lehet mindenféle idióta adalékkal űberelni, a 0-20 olaj a szemétbe való, nem máshova.
Meg azok a motorok is, amikhez ez van előírva.
Vékony láncos, műanyagpatronos/feszítős gagyiszar, újabban már vezérműszíjat is raknak olajba....ennyi mostani szemetet már rég hordott a hátán a föld, amiket gyártanak.
Sok hülye beeszi a modern okosságokat, és locsolja a pénzt a szép új autóba.
Éljenek a bankok, mérnökök, gyárak.
Vannak még bőven megbízható, masszív motorok, na ezek nem a németek pl tfsi marhaságok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!