Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány lóerő és Nm kellene egy...

Hány lóerő és Nm kellene egy autóba ahhoz, hogy gyorsuláskor fel tudjon ágaskodni?

Figyelt kérdés
Hasonlóan ahhoz, ahogy a motorokkal szoktak egykerekezni.

2022. nov. 3. 12:46
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Legalább 800.
2022. nov. 3. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
52%
680 978 654 lóerő/watt/Nm/akármi sem lenne elég. A súlypontját nem tudod a hátsó kerekek közelébe, és fölé vinni. A motor sem az elejétől ágaskodik fel, hanem a vezetőjétől.
2022. nov. 3. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
2es ez igaz, de egy minimális erő kellik hozzá.
2022. nov. 3. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Akkor egy farmotoros autó lenne legjobb erre a célra, aminek nagy a hátsó terepszöge. Jól tapadó gumikkal.
2022. nov. 3. 13:15
 5/18 anonim ***** válasza:
35%
Nem láttatok még drag versenyautót?
2022. nov. 3. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Legyen jó nehéz hátulja és baromi könnyű eleje.
2022. nov. 3. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
Az összes
2022. nov. 3. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
90%

Hát egy nagyon leegyszerűsített számítást tudok produkálni, de a valóságban sok dolog befolyásolja, és viszonylag komplex számítás lenne meghatározni.

Feltételezem, hogy az autó súlypontja a hátsó tengely előtt van egy méterrel, és egy tonna az autó súlya. Ez azt jelenti, hogy a hátsó tengelyen 10000 Nm forgatónyomatékot kell kifejteni ahhoz, hogy az autó megemelje az elejét. Ha feltételezek egy átlagosnál hosszabb 1. fokozatot, legyen mondjuk 10 az áttétele, akkor 1000 Nm forgatónyomaték kell a főtengelyen. Viszont a súlypontnak a tengely vonala felett kell lenni, ami csökkenti valamelyest a szükséges nyomatékot. Viszont az nincs beleszámítva, hogy a forgatónyomaték egy része fordítódik csak a súlypont emelésére, a többi előre mozdítja azt. És akkor még kell akkora tapadás a hátsó keréken, ami le tud vinni ekkora erőt az útra.

Durva becsléssel azt mondanám, hogy egy átlagos felépítésű autónál 1500 Nm már képes lehet rá, ha van elegendő tapadás. Viszont átlagos autón nem tudsz ekkora tapadást létrehozni.

2022. nov. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:
Egy nagyon széles slick gumi nem lenne elég? Különleges dragster versenygumi kellene?
2022. nov. 3. 15:08
 10/18 krwkco ***** válasza:
89%

8-as gondolatai nagyon jók. Én csak egy kicsit módosítanám:

Az autóra 3 erő hat:

- a nehézségi erő

- a nehézségi erő ellenereje, ami a hátsó kerekeknél emeli az autót. Ez megegyezik a teljes nehézségi erővel, amikor az eleje emelkedik.

- az előrehajtó erő, ami a hátsó kerekeknél nyomja előre az autót. Azért hátul, mert elsőkerékhajtású autó nem tud felágaskodni. A négykerékhajtásúnál meg csak az első dolgozik, amikor felemelkedik.

A tömegközéppontra kell forgatónyomatékot számolni. Az első erő erőkarja 0. A másodiké a tömegközéppont és a hátsó kerék középpontjának vízszintes távolsága. A harmadiké a tömegközéppont magassága. Ez utóbbi sokkal kisebb a második erőkarnál, tehát ennyiszer nagyobb előrehajtó kellene. Márpedig egy hétköznapi gumi surlódási együtthatója 1 vagy annál alig nagyobb.

Szóval egy hétkoznapi autó nem tud felágaskodni. És a fékezéstől nem tud orrabukni.

Egy motor az igen. Mert a súlypontja magasan van, a tömegközéppontja pedig a hátsó kerékhez közel.

2022. nov. 3. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!