Mi volt a legrosszabb autó, aminek a tulajdonosa voltál?
Volkswagen Polo 1.4, 2005-ös. Páromnak vettük még 6 évvel ezelőtt, minden klappolt: első tulajtól közvetlenül, végig szervizkönyvben vezetett karbantartás, valósnak tűnő 16x ezer kilométer, feszesnek, szinte újszerűnek hatott benne minden. Átnézetéskor sem jött elő semmilyen probléma.
Eltelt kb 4 hónap, addig boldogok voltunk vele, kapott egy első szervizt a szokásos dolgokkal (olaj és folyadékok, gyertyák szűrők). Épp vidéken volt vele párom látogatóban, jött hazafele, kigyulladt a check engine, hívott hogy valami nem oké, remeg az autó és gyenge. Nem akartam kockáztatni és pont rá is értem úgyhogy odamentem ötvenpár km-re otthonról, három henger ment, tudtam hogy ezeknek a motoroknak szokott lenni gondja a gyújtással, de mind a négy gyertyát én magam cseréltem jó minőségre, úgyhogy nem volt más mint a trafó. Hazatrélereztük (a katalizátornak nem tett volna jót így hazamenni vele), trafó csere megvolt, ment az autó tovább.
Egészen még kb 2 hétig. Aztán ugyanez a probléma megint, ráadásul ismét nem túl közel, úgyhogy megint mehetett a tréler. Megint egy trafó. Oké, akkor már mind a hármat lecseréltem ami maradt. Javasolták hogy jót vegyek már az elsőnél is, úgyhogy nem volt annyira olcsó még úgy sem hogy én csináltam.
Akkor megint pár hónapig nem volt gondunk, majd jött a következő: kigyulladt az olajnyomás jelzőlámpa. Egyszerűen elfogyott belőle elég sok olaj, 10000km-t sem ment még mióta velünk volt. Néztem, olajfolyást nem találtam, elvittem szerelőhöz, aki visszajött azzal hogy eszi az autó az olajat, de "ezeknél ez gyakori, legyen utántöltésre a csomiban mindig". Oké, kapott akkor már egy olajcserét + 2 litert a csomagtartóba betárazva, nézegettük a szintet onnantól rendszeresen, kb 3-4 hetente töltöttük utána, 10-12e km után kapta mindig az olajcserét, de 1,5-2l ezalatt egész biztos belement még. Katalizátor hibánk szerencsére nem lett amíg nálunk volt, tartottam tőle.
Aztán jött a következő, beszart a klímakompresszor, akkor volt nálunk kb 1 éve a kocsi. Pedig ahogy kell néha bekapcsoltuk akkor is ha nem volt rá szükség, párom nem annyira szereti a klímát, de azért nyáron a 40 fokban neki is szüksége van rá, természetesen pont ilyen időszakban adta fel. Olcsó nem volt ez sem. Kb ezzel egy időben elkezdett nyöszörögni rossz úton elöl a futómű, lengéscsillapítókat hoztuk ki hibásnak, cseréltem
jó minőségre, abban az évben kb kora őszig jó is volt, aztán megint ugyanaz. Csere megint, az már jó volt. Kidobott több tízezer forint.
Közben a szokásos VW módon elkezdett rohadni a küszöbök eleje is, pedig megvételtől kezdve igyekeztem időnként kitakarítani a kerék mögött ahol a retek összegyűlik. De olyan szinten indult meg, hogy fél év alatt az épphogy látszikból átment rendesen rücskös barnába vagy egy arasznyi hosszúságban.
Plusz még finomságok: vezető oldali ablakemelő motort kellett cserélni mert lehúzott állapotban feladta pont egy nyári zivatar előtt út közben, a puha műanyagok elkezdtek kopni elég erősen egyik pillanatról a másikra, gyári fejegység néha a semmiből egy pukkanással kikapcsolt - cseréltük egy 2 dines androidosra akkor már, de amúgy párom elvolt a gyárival is, nem cseréltük volna ha nem muszáj...
Szóval összességében ezzel az autóval nem volt olyan pár hónap hogy valami ne történjen, apróság vagy sem. Pedig amúgy párom nagyon szerette, gyönyörű bézs belseje volt ami tényleg feldobta, a hangrendszer egész jó volt benne ahhoz képest hogy egy régi kisautó, volt benne minden olyan extra ami neki kell, és könnyű volt vezetni. Eladtuk végül kicsit több mint 2 év után elég nagy bukóval, és inkább raktunk több pénzt egy majdnem új kisautóba.
Mostani öreg mercim előtt volt egy fiatalabb Ford Escortom.... húúú na azt utáltam :D
Kényelmetlen volt, vezetési élmény nulla, 1,4-es motor gyengusz.
Valami göthössége is mindig volt...nekiállt csúszni a kuplung, motor sokszor magától leállt ha kiraktad üresbe és nem nyomtál gázfröccsöt..
Aztán meguntam, ment a bontóba.
Másik utálatos autó: bár nem saját volt de céges és sokat kellett vele mennem: Opel astra H
Kegyetlen örültem amikor végre eladta a cég és nem kellett többet abba az autóba ülni... kész büntetés volt számomra.
Kényelmetlen ülés, gagyi műanyag beltér, zabálta az olajat (1 lit/ 1000km), többet zabált mint egy 5000ccm-es amcsi izomautó (8-10-12liter) és annak is volt mindig valami göthössége.
Kiégett az első izzó, felejtsd el, hogy kicseréled, szervizbe kellett vinni.
Szétesett menet közben a kormányösszekötő, eltört menet közben a jobb hátsó rugó.
Egy ideig "be volt rohadva" a csomagtérajtó, nem lehetett kinyitni sehogy sem.
Vezetési élmény itt már nem is nulla volt hanem -1 annyira unalmas autó volt nekem.
Szomszéd szintén vett anno egy ilyet de azóta is szidja annyit költött rá.
Előző G astráját meg aprópénzből fenntartotta.
Mondta, hogy ha tudta volna nem cseréli le hiszen már nyugdíjas, nem megy sokat.
De eladni meg már nem fogja mert annyit úgysem kapna érte mint amennyit ráköltött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!