Miért nem fogadják el az emberek, hogy a kilencvenes, kétezres évek volt az autó gyártás aranykora?
" kilencvenes, kétezres évek volt az autó gyártás aranykora"
Mi alapján gondolod, hogy ez az időszak volt az? Van/volt "aranykora"? Azért ebben az időszakban is készültek ipari hulladék kategória autók.
"Ez pedig egyértelműen a minőség és a megbízhatóság rovásra megy"
Amúgy nem értem, attól hogy az ajtókárpit alatt ezernyi kábel megy, miért megy a minőség rovására? A minőség jobb lett, már nem a kopogó műanyag kárpitok kora van.
Érdekes dolog ez az aranykor. A '90-es évek közepe óta vannak emlékeim az autósvilágból és akkor még úgy gondolta mindenki, hogy a '70-es és '80-as évek fordulója volt a legjobb. Már voltak aránylag jól fogyasztó befecskendezős benzinmotorok, a dízelek végre nem voltak csigalassúak, viszont még sok családi autó is hátsókerék-hajtású volt, itt-ott még krómozott lökhárítók és díszlecek feszültek büszkén a szélnek - és a telepi keménycsávók az ekkoriban készült autókat engedhették meg maguknak. Az igazi BMW még az E21 volt, az E30, különösen az E36 már nem annyira menő, Mercedesből csak a W123 vagy a W116, mert a 124-es meg a 126-os már túl modern és különben is hogy néznek ki, a francia autók szerelmesei a nyálukat csorgatták a krómlökhárítós Citroën CX-ekre, mert később már az is milyen lett.
Aztán a 2000-es évek elejére valahogy "beértek" a '80-as évek autói. Mer' a nagyobbakban már van légzsák meg ABS, halkabbak és kényelmesebbek, mint a régiek, jobban is fogyasztanak, az akkoriban divatossá váló turbódízelek meg úgy mennek, mint egy benzines, de jobbak. Ráadásul az áruk is barátságos lett a jaszkarizó hülyegyerekek számára: már elérhetőek voltak az ütött-kopott E30-ak, amik azér' mennyivel jobbak ám az E21-nél, a 124-es Merci is egy betonbunker a 220-ashoz képest, a 126 formája is elegáns, de hát ez a 140-es Bálna, hát ez... Ja, és a franciák hot hatch-ei is végre olyan áron mozogtak, hogy azzal is lehetett menőzni a diszkó előtt.
Jó egy évtized múlva már a '90-es évekbe tekintettünk párás szemmel: végre a kisautókban is normális műszerfal és kárpitozás volt, nem robbantak le lépten-nyomon, nem kellett megszakítóhézagot állítani, karburátort takarítani, kézifékkötelet feszíteni meg azér' csak biztonságosabbak ezek, mint a régiek. A nagyobb dögöknél pedig ott világítottak a műszerfalon a biztonságot sugárzó hárombetűs rövidítések visszajelző lámpái (néha menet közben is). A telepi suhancok ekkor jöttek rá, hogy micsoda egy finom autó ez az E36, mennyivel jobban elférni benne, mint a csotrogány E30-ban, a W140-ben azér' milyen menő már a V12-es motor, a Citroën XM "kompjúteres" légrugózása milyen kényelmes, a "lekszász" mennyire tökéletesre csiszolt - ebben nem kis része volt annak, hogy ezek ára annyira lesüllyedt, hogy már ki lehetett köhögni a nem túl izmos segédmunkás- vagy biztonságiőr-fizetésből egy végét járó, lógó belű példányt nagyfelnivel, nagyzenével.
Mostanra pedig valahogy a 2000-es évek eleje is megszépült. Érdekes dolog ez: mindig az az autózás aranykora, aminek a termékei éppen az árgörbéjük mélypontján vannak. Nem tudom, mi lehet az összefüggés.
" Mercedesből csak a W123 vagy a W116, mert a 124-es meg a 126-os már túl modern és különben is hogy néznek ki"
Azt a W116-ot nem elírtad? Nem inkább W115-öt akartál írni?
Nem vágom mennyi W115 lehetett anno de azért az már igen csak felsőkategóriás merci volt, tényleg annyi rohangált anno errefelé?
Mert a W115 az tényleg volt itt is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!