Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autónak mennyire...

A dízel autónak mennyire káros, ha rövid távon mennek vele?

Figyelt kérdés
Ha pl leugrunk vele a sarki boltba vagy a szomszéd faluba

2022. okt. 26. 00:39
 1/10 anonim ***** válasza:
56%

Szerintem nem mindegy milyen dízel motorról beszélünk.

Apámnak van egy 1.3crdi hyundai accentje, 22 éve hajtja, 98% város, napi max 15km, az is ketté osztva.

A blokk a mai napig hibátlan, sosem volt vele gond. Sőt, semmilyen motor tartozékot nem cseréltünk még rajta, vezérlést sem. 197.000van benne.

2022. okt. 26. 02:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
40%

Ahogy #1 mondta, a régieknek semennyire. Ha már turbós, akkor annál hosszabb távon okozhat gondot, hogy mindig hideg olajjal, azaz megfelelő kenés nélkül pörög, de ha kellően finoman vezet az ember és alacsony fordulaton elváltogatja, akkor nem jelentős. Szívódízel tökéletesen elmegy bárhol.


A 2009 utáni dízelekkel van már gond, mivel akkor vezették be az Euro5 szabványt, ami megköveteli a részecskeszűrőt. A részecskeszűrő, mivel ugye egy szűrő, folyamatosan telítődik és néha ki kell "üríteni" (regenerálni). A regeneráláshoz hosszabb ideig tartó (15-30 perc) emelt fordulatszám szükséges, ilyen például az autópályázás, ezért ajánlják hosszabb távra. Ha hosszabb távon nincs használva az autó, akkor a részecskeszűrőben egyre csak nő a koromtartalom, míg végül teljesen eltömődik, mindez egyébként elég gyorsan megtörténhet, ha SOHA nincs regenerálva, akkor akár pár tízezer kilométer is elég. Eleinte csak erőtlenebb lesz az autó, aztán már rángathat is, legszélsőségesebb esetekben leáll és már be sem fog tudni indulni. Ha egy bizonyos szint fölé ér a telítettség, akkor már regenerálni sem lehet, halottnak tekinthető a részecskeszűrő. Cseréje többszázezer forint.

2022. okt. 26. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
85%

Kb. ugyanannyira, mint egy benzinesnek. Jobban kopik, gyakrabban kell olajat cserélni stb.

Az újabb, (~2010+) dpf-es autóknál gond, ha csak rövid távra van használva, mert akkor nem tudnak regenerálni.


"Apámnak van egy 1.3crdi hyundai accentje, 22 éve hajtja,"


Az érdekes, mert a diesel motoros accent ha jól tudom, csak 2002-ben jelent meg és az sem 1.3, hanem 1.5 crdi volt.

2022. okt. 26. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
A rövid távokat főként a turbó, a dpf és a cr rendszer sínyli meg, nivel ezek nincsenek régi kocsikban ívy azok jobban bírják.
2022. okt. 26. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nagyon káros.
2022. okt. 26. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Főleg a turbónak károk, ha sokszor van hamar leállítva illetve hidegen járatva és nem megfelelő a kenése. Plusz könnyen eltömődik a dpf.
2022. okt. 26. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
kikapcsolás előtt 1 percig járatni kell alapjáraton.
2022. okt. 26. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
#7 Hosszabb táv és izmosabb hajtás után amíg a turbó visszahűl. Ha nem hajtod és pár percet használod felesleges, ugyanott vagy mintha a pár perc járatás után állítanád le.
2022. okt. 26. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Semennyire.
2022. okt. 27. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Én olyan 2005-ös évjárat körüli dízelt vennék.
2022. okt. 27. 05:11

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!