Egy autónak káros ha sokat van használva?
Munkám miatt heti 600-800 kmt megyek vele, Budapest külsőbb kerületeiben.
Káros az autónak a sok használat, vagy inkább jobb neki mintha napi 2x10 kmt menne, hidegen?
A belsőégésű motorok a kopás jelentős részét nem üzem meleg állapotban szedik össze. A legkárosabb használati mód, a gyakori hideg indítás, és hidegen való terhelés. Illetve az alacsony fordulaton történő erőltetés.
Persze mondjuk egy új dízelnél van még egy csomó minden amire ajánlott odafigyelni.
Általánosságban elmondható, hogy egy jól karbantartott motornak a legjobb ha hosszú utakat megy egyenletes fordulaton. Itt mindig a karbantartás a kulcsszó.
Amúgy pedig egy autónak kb minden káros. Az is ha csak tárolod. A kérdés, hogy melyik mennyire.
Az autó élettartamát kilométerben számolva nem csökkented, sőt...
Jól írták le a többiek, az a leginkább káros neki, ha sokat használod rövid távokra és soha nem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre (a legjobb, ha az olaj is 90 fokig megy minden használattal, bár olajhőmérő csak prémium- és/vagy sportautókban van).
Az autók nagyon szeretik az adott kilométerállást kevesebb de hosszabb utakkal összehozni. Természetesen sok használattal a kopóalkatrészek (fékek, felfüggesztés, gumik) előbb használódnak el, mint kevés használattal, ahogy az időszakos karbantartás (olajcsere, inspection, stb) is gyakrabban szükséges.
De az autó élettartamát kilométerben ezzel nem csökkented.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!