Télre érdemesebb ilyen motorolajat tenni az autóba?
Nem olyan elenyésző az az alapjárai fogyasztás, kb. 0,7 l/h az én esetemben. Nagyobb városokban azért sok időt tölthet az ember dugóban állva, és addig sem szennyezi az autó a levegőt. A sok indítás valóban nem tesz jót, ezért is van szükség módosításokra, beleértve a könnyen áramló, alacsony viszkozitású olajokat.
Szerintem a legtöbb autóban van olajhőfok mérő, csak nem kijelezhető. A VW csoportos autókban megjeleníthető az óracsoporton. Én sokkal többre tartom, mint pár piktogramot. Utóbbinak annyi az előnye, hogy az is értelmezni tudja, akinek fingja nincs az autókról.
Menj át Pesten csúcsidőben, és nézd meg, mennyit áll az autó összesen! Ha ezt felszorzod az autók számával, akkor elég szignifikáns a megspórolható üzemanyag és károsanyag kibocsátás.
Saját példa, hogy ha autóval megyek dolgozni, az csak 5 km. Ha jár a motor, amíg kinyitom a kaput itthon, két decivel megemeli az átlagfogyasztást, ami kb. 3%-os fogyasztásnövekedést jelent.
Városi forgalomban 10% is lehet a megtakarítás.
Nem tudok róla, hogy start-stop miatt hullanának el a motorok. Pont ezért vannak a fejlesztések, hogy bírja. Ennek egy része az olaj, de ott az akksi, az önindító, a fejlettebb szerkezeti anyagok, hengerfal bevonatok, elektromos víz- és olajszivattyú...
Másrészt kibocsátás és kibocsátás között is van különbség. Amit a városban kipufogsz, az ott koncentráltan jelentkezik, lokálisan rontja a levegő minőségét. Ha globálisan nem is hoz sokat egy start-stop rendszer, lokálisan az a 10% már nem kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!