Télre érdemesebb ilyen motorolajat tenni az autóba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem olyan elenyésző az az alapjárai fogyasztás, kb. 0,7 l/h az én esetemben. Nagyobb városokban azért sok időt tölthet az ember dugóban állva, és addig sem szennyezi az autó a levegőt. A sok indítás valóban nem tesz jót, ezért is van szükség módosításokra, beleértve a könnyen áramló, alacsony viszkozitású olajokat.
Szerintem a legtöbb autóban van olajhőfok mérő, csak nem kijelezhető. A VW csoportos autókban megjeleníthető az óracsoporton. Én sokkal többre tartom, mint pár piktogramot. Utóbbinak annyi az előnye, hogy az is értelmezni tudja, akinek fingja nincs az autókról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Menj át Pesten csúcsidőben, és nézd meg, mennyit áll az autó összesen! Ha ezt felszorzod az autók számával, akkor elég szignifikáns a megspórolható üzemanyag és károsanyag kibocsátás.
Saját példa, hogy ha autóval megyek dolgozni, az csak 5 km. Ha jár a motor, amíg kinyitom a kaput itthon, két decivel megemeli az átlagfogyasztást, ami kb. 3%-os fogyasztásnövekedést jelent.
Városi forgalomban 10% is lehet a megtakarítás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudok róla, hogy start-stop miatt hullanának el a motorok. Pont ezért vannak a fejlesztések, hogy bírja. Ennek egy része az olaj, de ott az akksi, az önindító, a fejlettebb szerkezeti anyagok, hengerfal bevonatok, elektromos víz- és olajszivattyú...
Másrészt kibocsátás és kibocsátás között is van különbség. Amit a városban kipufogsz, az ott koncentráltan jelentkezik, lokálisan rontja a levegő minőségét. Ha globálisan nem is hoz sokat egy start-stop rendszer, lokálisan az a 10% már nem kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!