Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Télre érdemesebb ilyen motorol...

Télre érdemesebb ilyen motorolajat tenni az autóba?

Figyelt kérdés
CR dízel kocsi, gyárilag 5W-30 van jóváhagyva a kézikönyvben. Télre jobb ötlet 0W-30-asat önteni bele, hogy hidegen kicsit hígabb legyen?

2022. okt. 24. 20:57
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
57%

Felesleges, az 5w és a 0w között van ugyan különbség, de minimális és ezen a klímán ez nem jön ki.

Gondolom a kézikönyv se írja elő.

Nekem 5w-30 és 0w-20 is használható, igaz japán autó, de a 0-ásat pl. ette az autópályán.

2022. okt. 25. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
57%
Szinte felesleges de egyébként igen.
2022. nov. 1. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
Nem tudom jelent-e valamit, de időközben a VW gyári 504/507 olaja 0W30 lett. Én következőnek a start-stop miatt biztos 0W olajra váltok. Nem vagyok a rendszer kiiktatásának híve. Városban, ahol sok a lámpa, szerintem hasznos dolog. Ilyenkor a motor indítása után nagyon hamar terhelve van, ezért fontos, hogy az olaj minél hamarabb eljusson a legutolsó kenési helyre is. Amikor az olajok viszkozitásosztályát környezeti hőmérséklethez kötötték, még más feltételeknek kellett megfelelnie. Nyilván nem fog szétesni az 5W30-tól, de a 0W30 jobb védelmet ad hidegindításnál, és kicsivel javulhat a fogyasztás, amivel a csereperiódus alatt akár be is hozhatja a felárat.
2022. nov. 1. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
100%
#13, de a S/S nem jéghideg motornál állítja le az autót, nem?! Legalábbis az enyémnél (nem VW konszernes autó) csak bizonyos motorhőmérséklet fölött aktív a rendszer. Meleg motornál meg édes mindegy hogy 5w vagy 0w. Sőt, ha hígabb, még hamarabb le is folyik az olajteknőbe, közvetlenül az indítás pillanatában még annyi kenésed sincs ami a súrlódó felületeken fennmarad.
2022. nov. 1. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
70%

#14, Egy fórumbejegyzés szerint 22 °C hűtőfolyadék hőfok a kritérium. Ez megvan pár perc alatt, de üzemi olajhőfokhoz kb. 10 km-t kell mennem. Téli tapasztalatom még nincs az autómmal. Mostani időjárás mellett megyek 500 m-t, és simán leáll, ha megállok.

A súrlódó felületeken viszkozitástól függetlenül maradni fog némi olaj. Lehet ,hogy az olajfilm vastagsága változik, ezt nem tudom megmondani. Én inkább bízok a hamar felépülő kenésben, mint a fennmaradó olajfilmben.

2022. nov. 1. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
52%

13-as blődség, amit írsz.

Az olajnak és a vízhőfoknak is már réges rég el kell érnie a 100 fokot addigra, amikor te a start-stoppal gyilkolod a motorodat, miközben az alapjárati fogyasztás elenyésző. Olyankor az 5w30 és a 0w30 is ugyan olyan állagú.

A motor bemelegedését úgy mérik, hogy a motor beindítása és a vízhőfok kék piktogramjának elsötétülése közti időnek veszed a dupláját kb.

A vitát az dönti el, hogy a kézikönyvedben nincs szó 0w-30-as olajról. Más az állaga, más a kémiai tulajdonsága stb. egyszóval TILOS bele rakni.

A nullás olajok azért terjedtek el, mert ezzel a fogyasztás minimálisan csökkenthető és kevesebb károsanyag kibocsájtás van valamivel, ezekkel tudtak megfelelni az EU-s normáknak. Viszont a nullás olajoknak pl. 0w-20 a melegoldali viszkozitása kevés és a HTHS nyomástűrőképessége sem elegendő, ha nem nagypapi tempóban vezetsz.

2022. nov. 2. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
85%

16: Tessék, itt a gyári 0W30 olaj, ami a VW dízelekbe való. Ennek 5W30 volt az elődje nagyon sokáig, amikor ezek az autók újan kijöttek. (Bár még mindig feltételezem, hogy a kérdező VW CR dízelre gondol, mert erre nem kaptunk választ.) Nyilván ezt nem tilos betölteni, sőt ajánlott.

[link]

Neked start-stopos az autód? Az enyém biztosan nem éri el az üzemi hőfokot, sőt a közelében sincs, mikor leállítja a motort. Konkrétan 500m vezetés elegendő. Semmiféle kék piktogram nincs, olaj és hűtőfolyadék hőmérséklet mérés van.

A vitát akkor dönti el a kézikönyv, ha egyéb gyártói jóváhagyás nem létezik. A kézikönyvet azóta felülírhatták a gyártó ajánlásai, jóváhagyásai. Vannak márkák, ahol viszkozitást írnak elő, de nyugati márkáknál a jóváhagyás a mérvadó. Típusfüggő, amit nem tudunk biztosra.

A 0w olajok részben a pár deci megtakarításért terjedtek el. De a hibridekben azért is van 0W20, mert menet közben sokszor indul majd megáll a benzinmotor, és azonnal terhelve van. Ilyen olaj nyilván olyan motorba tölthető, ami alkalmas is ezzel üzemelni.

2022. nov. 2. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
57%

Start stopos az autó, de nagyon helyesen a japánok tudták, hogy a kék piktogram = hideg motor, ergo nem állítgatjuk le a motort, ami egyébként egy rohadt nagy dilemma, ugyanis a használata több kárt okoz, mint hasznot. A rendszeres újraindítás káros a motornak, míg ha alapjáraton állsz a pirosnál elképesztően elenyésző a fogyasztás.

Olajhőfok mérőt már jóideje nem raknak az autókba, ebben sincs (2014-es). A vízhőfok is vagy kék vagy semmilyen vagy piros, más lehetősége nagyon nincs.

Egyébként jogos, a hibridekbe ez tökéletes, sőt a 0w-16 is elég elterjedt már.

2022. nov. 3. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
76%

"Start stopos az autó, de nagyon helyesen a japánok tudták...

...ha alapjáraton állsz a pirosnál elképesztően elenyésző a fogyasztás."


Semmi köze a japánokhoz. Nem japán autóm van és érdekes módon, amíg hideg a motor, nem áll le.

Az egész S/S nem kimondottan a fogyasztásról szól, hanem a környezetvédelmi normákról. Ott sem fog emiatt lényegesen kevesebbet kibocsájtani az autó. De a kvótákat grammokban határozzák meg. Ha WLTP szerint pont emiatt nem lépi túl 1 grammal a határt egy autó, az már Euro milliókat spórol a gyárnak. De nagy gyakorlati jelentősége nincs, lényegesen zöldebb egy adott autótípus nem lesz.

2022. nov. 4. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
19 - hogyne lenne, a Start stopot a Mazda fejlesztette ki ember :DDDD
2022. nov. 4. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!