Télre érdemesebb ilyen motorolajat tenni az autóba?
Felesleges, az 5w és a 0w között van ugyan különbség, de minimális és ezen a klímán ez nem jön ki.
Gondolom a kézikönyv se írja elő.
Nekem 5w-30 és 0w-20 is használható, igaz japán autó, de a 0-ásat pl. ette az autópályán.
#14, Egy fórumbejegyzés szerint 22 °C hűtőfolyadék hőfok a kritérium. Ez megvan pár perc alatt, de üzemi olajhőfokhoz kb. 10 km-t kell mennem. Téli tapasztalatom még nincs az autómmal. Mostani időjárás mellett megyek 500 m-t, és simán leáll, ha megállok.
A súrlódó felületeken viszkozitástól függetlenül maradni fog némi olaj. Lehet ,hogy az olajfilm vastagsága változik, ezt nem tudom megmondani. Én inkább bízok a hamar felépülő kenésben, mint a fennmaradó olajfilmben.
13-as blődség, amit írsz.
Az olajnak és a vízhőfoknak is már réges rég el kell érnie a 100 fokot addigra, amikor te a start-stoppal gyilkolod a motorodat, miközben az alapjárati fogyasztás elenyésző. Olyankor az 5w30 és a 0w30 is ugyan olyan állagú.
A motor bemelegedését úgy mérik, hogy a motor beindítása és a vízhőfok kék piktogramjának elsötétülése közti időnek veszed a dupláját kb.
A vitát az dönti el, hogy a kézikönyvedben nincs szó 0w-30-as olajról. Más az állaga, más a kémiai tulajdonsága stb. egyszóval TILOS bele rakni.
A nullás olajok azért terjedtek el, mert ezzel a fogyasztás minimálisan csökkenthető és kevesebb károsanyag kibocsájtás van valamivel, ezekkel tudtak megfelelni az EU-s normáknak. Viszont a nullás olajoknak pl. 0w-20 a melegoldali viszkozitása kevés és a HTHS nyomástűrőképessége sem elegendő, ha nem nagypapi tempóban vezetsz.
16: Tessék, itt a gyári 0W30 olaj, ami a VW dízelekbe való. Ennek 5W30 volt az elődje nagyon sokáig, amikor ezek az autók újan kijöttek. (Bár még mindig feltételezem, hogy a kérdező VW CR dízelre gondol, mert erre nem kaptunk választ.) Nyilván ezt nem tilos betölteni, sőt ajánlott.
Neked start-stopos az autód? Az enyém biztosan nem éri el az üzemi hőfokot, sőt a közelében sincs, mikor leállítja a motort. Konkrétan 500m vezetés elegendő. Semmiféle kék piktogram nincs, olaj és hűtőfolyadék hőmérséklet mérés van.
A vitát akkor dönti el a kézikönyv, ha egyéb gyártói jóváhagyás nem létezik. A kézikönyvet azóta felülírhatták a gyártó ajánlásai, jóváhagyásai. Vannak márkák, ahol viszkozitást írnak elő, de nyugati márkáknál a jóváhagyás a mérvadó. Típusfüggő, amit nem tudunk biztosra.
A 0w olajok részben a pár deci megtakarításért terjedtek el. De a hibridekben azért is van 0W20, mert menet közben sokszor indul majd megáll a benzinmotor, és azonnal terhelve van. Ilyen olaj nyilván olyan motorba tölthető, ami alkalmas is ezzel üzemelni.
Start stopos az autó, de nagyon helyesen a japánok tudták, hogy a kék piktogram = hideg motor, ergo nem állítgatjuk le a motort, ami egyébként egy rohadt nagy dilemma, ugyanis a használata több kárt okoz, mint hasznot. A rendszeres újraindítás káros a motornak, míg ha alapjáraton állsz a pirosnál elképesztően elenyésző a fogyasztás.
Olajhőfok mérőt már jóideje nem raknak az autókba, ebben sincs (2014-es). A vízhőfok is vagy kék vagy semmilyen vagy piros, más lehetősége nagyon nincs.
Egyébként jogos, a hibridekbe ez tökéletes, sőt a 0w-16 is elég elterjedt már.
"Start stopos az autó, de nagyon helyesen a japánok tudták...
...ha alapjáraton állsz a pirosnál elképesztően elenyésző a fogyasztás."
Semmi köze a japánokhoz. Nem japán autóm van és érdekes módon, amíg hideg a motor, nem áll le.
Az egész S/S nem kimondottan a fogyasztásról szól, hanem a környezetvédelmi normákról. Ott sem fog emiatt lényegesen kevesebbet kibocsájtani az autó. De a kvótákat grammokban határozzák meg. Ha WLTP szerint pont emiatt nem lépi túl 1 grammal a határt egy autó, az már Euro milliókat spórol a gyárnak. De nagy gyakorlati jelentősége nincs, lényegesen zöldebb egy adott autótípus nem lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!