Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Slusszkulcsos autóknál miért...

Slusszkulcsos autóknál miért külön kulcs nyitja az ajtókat?

Figyelt kérdés
Miért nem azt is a slusszkulcs nyitja? Nem lett volna egyszerűbb legyártani egy darab kulcsot és azt használni mindenhez, mint külön ajtónyitó kulcsokat is gyártani? Ráadásul csak a slusszkulcsból szoktak tartalékot adni, az ajtónyitókból nem.

2022. okt. 18. 01:11
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekem többféle Opeljeim voltak/vannak, és mindegyikhez egy fajta kulcs volt/van csak, ugyanazzal a kulccsal lehet a vezető oldali ajtót nyitni mint amivel a csomagtartót (mivel gyárilag központi zárasak csak a bal első ajtón van kulcslyuk), és ugyanaz a kulcs a slusszkulcs is... (Mellesleg nem kell azzal nyitnom semmit mert távirányítós a riasztó és gombbal nyitom-zárom). Utoljára még LADA-imnál volt hogy gyárilag külön kulcs volt az ajtó+csomagtér nyitáshoz és egy másik fajta volt hozzá a slusszkulcs... Más autóknál nem tudom mennyire divat amit írtál, akkor lehet még talán más a slusszkulcs ha gyújtáskapcsolóval gondok voltak és cserélték...
2022. okt. 18. 02:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Igen, ez kimaradt a leírásból, hogy én még a távirányítós korszak előtti autókra gondolok. Távirányítósnál persze, hogy csak a slusszkulcs van, mert az ajtók elektromosan nyílnak.
2022. okt. 18. 02:17
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekem gyárilag távirányítós központi záras 1999-es régi Opel G Astra is már gyárilag úgy működik, hogy igaz hogy nyílik távirányítással, de kulccsal is tudom nyitni-zárni, de ha elfelejtettem felhúzni az elektromos ablakokat, akkor ha a kulcsot kívűlről berakom az ajtózárba és elfordítva tartom, felhúzza az elektromos ablakokat, illetve ha bezártam kulccsal és még egyszer rázárok, akkor +reteszel is, tehát az ajtónyitó pöckökkel belülről se lehet kinyitni.
2022. okt. 18. 02:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem voltak olyan típusok régebben is, amiknél egy kulcs nyitott mindent+slusszkulcsként is funkcionált. Amelyiknél gyárilag másfajta volt a slusszkulcs és az ajtó nyitó kulcs, az azért lehetett, mert gondolom a gyártási-beszerelési technológia fejletlenebb volt, és legyártottak mondjuk 100.000 db ajtózárat meg legyártottak 100.000 db gyújtáskapcsolót (amik fizikailag is más méretűek voltak esetleg), és így bármelyiket rakhatták bármelyik autóba, de az plusz meló lett volna, hogy még azt is figyeljék hogy ugyanazzal a kulccsal nyíló gyújtáskapcsoló illetve ajtózárak kerüljenek ugyanabba az autóba. Gondolom.
2022. okt. 18. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
90%
Megint egy kérdésbe csomagolt téves állítás. Minden kb. 30 évesnél fiatalabb kocsiban az indítókulcs nyitja az ajtókat is. A távirányító nélküli autóknál is az indítókulcs nyitja az ajtókat. Kivéve ha például valami félresikerült feltörési kisérlet miatt cserélték az ajtózárakat, és azokhoz másik kulcs kell. Az ősrégi szoci autóknál volt csak más az indítókulcs és az ajtózárak kulcsa.
2022. okt. 18. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Hamis az állító kérdésed. Már a '89-es hondámban is egy kulcs nyitott mindent.


#2 komment is butaság. Attól hogy távirányítós, még kulccsal is lehet nyitni legalább a vezető ajtót.

2022. okt. 18. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 veterán vas ***** válasza:
84%

Kicsit off........

Volt egy kulcs ami a két első ajtózárat nyitotta. Miután a baloldalit többet használtam évek alatt kikopott, így cserélni kellett.

Szóval lett két ajtókulcsom egy a jobb és egy a baloldali ajtóhoz.

Aztán volt a gyujtáskulcs, és volt a tanksapka kulcsa.

Volt egy picike kulcs is a kesztyűtartó zárhoz.

Ehhez a csomóhoz jött a garázsajtó kéttollú Elzet kulcsa és a TUTO lakaté.

A kertkapun is volt egy GOGI lakat.

Aztán lakáskulcsok, a munkahelyi kulccsomó.......

Úgy csörömpöltem mint egy börtönőr.


/egy 1962-es Skoda Octavia emlékére/ :)

2022. okt. 18. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Ezek szerint a nyugati típusokban a slusszkulcs nyitott mindent, de én határozottan emlékszem rá, hogy a keleti típusokban külön volt a kulcs. A tanksapkás megjegyzés egyébként igen jó, az is tényleg külön egy harmadik kulcs szokott lenni.
2022. okt. 18. 15:48
 9/12 A kérdező kommentje:
#4 Talán tényleg ez lehetett a logika mögötte. Én még emlékszek rá, hogy a Ladámban többször is cseréltek gyújtáskapcsolót és olyankor új kulcsot kaptam hozzá. De akkor a nyugati típusokban, ahol egyetlen kulcs volt mindenhez, ezek szerint nem cseréltek soha gyújtáskapcsolót? Vagy olyankor az összes zárat lecseréltek? Egy kicsit nekem ez ellentmondóan hangzik.
2022. okt. 18. 15:52
 10/12 anonim ***** válasza:

Egy dolog a gyújtáskapcsoló, és egy másik a kapcsolót műkötető zárszerkezet.

Egyébként csak szaktudás és szándék kérdése, hogy egy zárat egy meglévő kulcshoz állítsanak be. Csak egy autószerelő műhelyben nincsenek erre felkészülve.

2022. okt. 18. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!