Javítsam az autót vagy inkább adjam el, és vegyek egy másikat?
Szóval megvettem az első autómat, és kicsit átvágtak vele. Jó állapotúnak árulták 400 ezret fizettem érte, kapott egy új szett középkategóriás nemkínai négyévszakos gumit és cseréltem benne egy csomó futómű alkatrészt kb 250 ezerért.
Most viszont műszaki előtt kiderült, hogy rákéne még költeni, mert az EGR szelepet a katalizátort és ezzel együtt az O2 szenzorokat is cserélni kéne, valamint fel kéne rakni egy bontott váltót, mert a végét járja a jelenlegi, és folyik belőle az olaj.
Szerintem az autó valós értéke kb 175-200 ezer lehetett.
Egy Kalosról van egyébként szó.
El lehetne ezt így adni 300 ért?
Mert ha most elmegyek venni egy másikat, akkor azon biztos, hogy nem lesz új a futómű, és új négyévszakos gumikat sem várhatok el.
Azért néhány kérdést megérne ez a történet.
"az EGR szelepet a katalizátort és ezzel együtt az O2 szenzorokat is cserélni kéne"
Ezt mégis ki mondta? Arra tippelek, hogy volt benne hibakód, ami a kipufogógázra utal valahogy. Ez lehet a lambdaszonda, lehet az EGR és lehet a katalizátor hiánya is. Ami valóban hibás lehet az AZ EGYIK ezek közül, nem pedig az összes. Pl. ha a katalizátort kivágták alóla, akkor a második lambdaszonda hibát fog beírni, de nem a szonda a rossz, hanem csak nincs alatta katalizátor. Vagy az is lehet, hogy a szonda a rossz, azaz nem azért ír hibát, mert nincs alatta katalizátor, hanem mert tényleg rossz a szenzor. Szóval ennek a hibának jobban utána kéne járni, mert nekem ennyi információ alapján átverés/lehúzás szaga van.
"fel kéne rakni egy bontott váltót, mert a végét járja a jelenlegi, és folyik belőle az olaj"
Ez is egy elég érdekes pont, mert a váltóból nagyon ritkán folyik olyan helyen az olaj, hogy jobban megérje új váltót venni, mintsem megszüntetni a folyást. Váltóból az olajfolyás az esetek 99%-ában vagy féltengely szimering, vagy kapcsolórudazat szimering, vagy ha olajos a kuplung kinyomócsapágy, akkor az (ami nem váltóolaj, hanem fékolaj), illetve ha a váltóoldali főtengely szimering ereszt, azt is sokan váltóolajnak vélik, mivel a váltóharangnál fog kifolyni. Ezek közül az első kettő relatív olcsó javítás, utóbbi kettőhöz le kell venni a váltót/kuplungot, meg ha már le van véve akkor a kuplungot illik cserélni hacsaknem vadiújnak tűnik, szóval ez költséges, de utána tuti lesz egy jó kuplungod és kinyomócsapágyad, jó váltód, jó féltengely szimeringed, ellenben a bontott váltó lehet hogy szarabb, mint a mostani. Meg még ha a bontott váltó mellett is döntünk, a munkadíj akkor is ugyanolyan sok lesz, meg a kuplungcsere is ugyanúgy ajánlott lehet, szóval semmivel sem lesz olcsóbb a bontott váltó, cserébe viszont lehet hogy szarabb.
Egy szó mint száz, keress egy normális szerelőt, mert ezeket akárki mondta neked, az egy idióta kontár és le akar húzni.
#3 Ja és azt nem is mondtam, hogy ezen hibák közül egyik sem feltétlenül bukás a vizsgán. Az olajfolyás olyan, hogy vizsga előtt le kell tisztítani egy kis féktisztítóval, aztán amíg elmész a vizsgára úgysem lesz újra annyira olajos, hogy megbuktassák miatta (meg a lazább vizsgabiztosok amúgy sem igazán foglalkoznak vele).
A kipufogógázzal kapcsolatos hiba meg két esélyes: ha világít a check engine lámpa, az baj, de ha pl. ki van vágva a katalizátor, az önmagában nem bukás, nem feltétel a megléte, csak az számít, hogy a cső végén mi távozik. Nekem is volt F Astrám, amiből ki volt vágva a kati, de anélkül is átment, nem kenőpénzzel, ráadásul egy szigorú vizsgaállomáson, szimplán azért mert kati nélkül is teljesítette a kipufogógáz vizsgálatot.
vettem hozzá egy OBDII-es 2000 forintos diagnosztikai eszközt, és abban volt két hibakód P0420 és P1403
P0420
Raw code: 0420
ECU: 11
Status: Pending
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
P1403
Raw code: 1403
ECU: 11
Status: Confirmed
OBDII: DPFE Sensor Hoses Reversed
elég valószínű, hogy váltóolaj, mert amikor megvettem cseréltettem enne és utána kezdett el szivárogni
a motorból egyébként nem fogy az olaj, szoktam figyelni a nívópálcát
"ha világít a check engine lámpa, az baj
nem világít, mert ki van égve, de egyébként az ECU szerint kéne neki világítania
#6 Ja hogy saját magad találtad ki ezeket a hülyeségeket. Na az meg még rosszabb... de a végeredmény ugyanaz: keress egy szerelőt, aki tudja is mit csinál, mert te nem.
"nem világít, mert ki van égve"
Az is bukás. Gyújtáson világítania kell.
#9 Nem is baj az, csak ha ennyire pénzszűkében vagy, akkor ez egy elég drága tanulmány így. Vannak, akik a rendes autójuk mellé vesznek egy romhalmazt, ami csak azért van, hogy autodidakta módon tanuljanak rajta, de egyrészt ezt az elsődleges autón csinálni elég bátor, másrészt rohadt drága is, szóval nem annak való, aki 600 ezernél jár vételárral együtt és már a fogát szívja, hogy de drága.
De te tudod, nem akarok én beleszólni. Én csak azt mondom, hogy ha működőképes autót akarsz és nem túl bő a pénztárca, akkor inkább bízd szakértőre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!