Miért nem megy a hűtőventillátorom?
Ki kell méretni elektromos szerelővel, hol a hiba.
Más fogyasztó se megy gyújtás nélkül? Ha nem, a gyújtáskapcsoló vezetékei körül érdemes nézelődni
"Nem kell mennie gyújtás nélkül."
Ezzel nem feltétlenül értek egyet.
Típusa válogatja,hogy megy-e gyújtás nélkül vagy sem, de nem törvényszerű, mivel a vízpumpa amúgyse forgatja a vizet, így max a hűtőben hűti vissza a vizet, és a blokkot csak alig, és 1-2 perc után akkor is kikapcsol.
Én ezt nem tartom hibának, mert ezek szerint gyárilag be van kötve a gyújtáskapcsoló körébe, és nem direkt kap tápot a hőgombán keresztül, de ha zavar kérdező, akkor egy nagyobb városi dugó után járasd 1-2 percet mielőtt leállítod.
#6 Annyival kiegészíteném, hogy a legtöbb márkánál azért nem megy a ventilátor, mert egyszerűen nincs rá szükség. Írta a kérdező is, hogy "ne forrjon fel a rendszer", de nem forr fel. Miért forrna? A motor le van állítva, a hőterhelés megszűnt, onnantól kizárólag hűlni tud, de tovább melegedni és felforrni nem, ezért a ventilátor egyáltalán nem szükséges.
Nem hogy nem szükséges, de igazából teljesen haszontalan is. A ventilátor feladata 99%-ban a hűtőkör hűtése, de ha leáll a motor és megszűnik a vízkeringés, akkor mégis minek kellene hűteni az inaktív hűtőkört? Nyilván a ventilátor valamelyest magát a blokkot is képes hűteni, de ennek a hatása nagyon minimális, hiszen egy motorblokknak hatalmas a hőkapacitása, hatalmas hőenergiával rendelkezik egy üzemmeleg motor és az az egy szem árva ventilátor annyit ér akkora hőenergia mennyiség ellen, mint Tigris tank ellen a zsebkés. Az meg már csak hab a tortán, pont az 'i'-n, hogy a ventilátor "útját" állja a hűtő, a ventilátor által keltett légmozgás jelentős részét elnyeli. Szóval itt már akkor nem zsebkéssel megyünk a Tigris tank ellen, hanem patronos játékpisztollyal.
A hiba forrása a tulajdonos rosszul tájékozottsága. A kocsi úgy működik, ahogy kell. A motor és a kiszolgáló áramkörök (üzemanyagszivattyú, hűtőventilátor, elektromos szervó, stb) csak ráadott gyújtásnál működnek.
Jártam egy jó ideig egy B-Corsával, azon sajnos még a kürt is csak gyújtáson működött.
De így logikus, nincs mit hűteni, a víz nem kering, a motorban nem történik égés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!