Renault Clio I 1.9d hűtőventillátor leállítás után is maxon pörög?
Sziasztok!
Címben említett régi kis csotrogányom szivat... kedden egy jó kis másfél órás dugóban araszolás után hazaérve, motor leállítás után is maximum fordulatszámon pörög a hűtőventillátor, nem a megszokott utánhűtés ami kikapcsol leállítás után max egy fél perccel... az akksi egyik pólusának kikötése oldja meg egyedül a problémát, biztosítékok kiszedve, hőgombához vezető csatlakozófej kihúzva, és amint visszarakom akksira egyből pörög a venti... szerelőm (tőlem 160+ km-re) relére gyanakszik, ez hol található vagy hogy kell kinézzen? Úgy tudtam a hőgomba vezérli ebben a típusban csak a ventit, elképzelhető, hogy a vezetékek zárlatosak?
DTI, vagy DCI a járgány? Ha DCI, akkor biztosan az ECU vezérli a ventit, ez esetben nincs is klaszzikus értelemben vett hőgomba, csak egy relé. Hőgomba esetén is valószínű, hogy van külön relé, ez valóban összeéghet, és akkor állandóan megy. Ha a vezeték lenne zárlatos, akkor biztosan nem menne állandóan, a rövidzár épp hogy olyan irányba terelné az áramot, ahová magától nem folyna, és nagy eséllyel kisütné a biztosítékot. A relét is valahol a biztosítéktáblában kell keresni.
Ez szerint a motortéri táblában van neki a biztosítékja, és a reléje is. Bármelyik kivételével a probléma ideiglenesen megszüntethető, de ha elindulsz vele, nem ajánlom, ilyen időben nagyon könnyen felforr a víz ventilátor nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!