A Volvo miért nem gyárt olyan kaliberű felsőkategóriás autót, mint a Mercedes S osztály vagy az A8-as Audi?
Figyelt kérdés
Tudtommal a legnagyobb modelljük, az S90-es is az E Mercinek és az A6-os Audinak felel meg.2022. okt. 8. 23:48
1/17 Revolúcióbiológus válasza:
Mert Svédországban szocialista hagyományokkal rendelkezik, ott nem vette volna ki jól magát, ha nyíltan a tőkés elitnek gyártanak autókat. Pláne olyanokat, mint az S-osztály, ami kvázi Hitler parádés autójából nőtte ki magát.
2/17 anonim válasza:
Mert esélyük sincs a német csúcsmodellek ellen.
3/17 anonim válasza:
Azt azért tegyük hozzá hogy az S90-et sem a csövesek veszik, újonnan pláne.
4/17 A kérdező kommentje:
Jó de egy S90 újonnan 25 milliótól kezdődik, az S osztály meg 40-től
2022. okt. 11. 14:05
5/17 anonim válasza:
Szó volt róla hogy a Volvo luxus kategóriába akart átlépni prémiumról. Nem tudom mi lett ezzel a tervvel 🙂
6/17 anonim válasza:
Ezt minden autónál megkérdezhetnéd.
8/17 anonim válasza:
Nincs hozzá megfelelő platformjuk. A most használt SPA platformban négyhengeres motorokat lehet használni, szükség esetén hibrid hajtásláncban, ez pedig nem elég a legnagyobb német luxusbatárok ligájában. A Volvo akkor léphet be ebbe a kategóriába, ha elterjedtté válik az elektromos hajtás a luxusautóknál is. De akkor is kell hozzá két feltétel. Egyrészt az, hogy legyen pénzük egy megfelelő új platformot fejleszteni, másrészt az, hogy a vevők elfogadják azt, hogy az Audi-BMW-Mercedes szentháromság mellett a Volvo is lehet alternatíva. Volt már példa a múltban arra, hogy egy márka nehezen vagy sehogy sem tudta megvetni a lábát egy új kategóriában.
9/17 A kérdező kommentje:
#8
A Phaetonra gondolsz?
Minôségben szerintem van olyan jó a Volvo, mint egy német prémium, talán jobb is, csak nincs akkora presztízse.
2023. márc. 8. 21:07
10/17 anonim válasza:
Nem csak a Phaetonra gondolok, más alkalommal is előfordult ilyen. Például az Audi az R8-cal vagy a McLaren az MP4-12-vel kicsit nehezen indult: hiába voltak nagyon jó sportkocsik, nem az a márkajelzés virított rajtuk, amit a vevőkör várt. Márpedig abban az árkategóriában, ahol versenyeztek, a presztízs is fontos: sokszor nem azért vásárol meg a vevő egy autót, mert szükség van arra, amit tud, hanem azért, hogy üzenjen vele, mennyi pénze van. Erre a sárga téglalapban ágaskodó ló vagy a fújtató bika tökéletes, mert széltében-hosszában tudja mindenki, hogy van pénz lóvéra, a négy karika vagy a vörös bumeráng nem. De ugyanez volt az indok amögött is, hogy a Honda Acuraként, a Toyota pedig Lexusként kezdte forgalmazni a drágább autóit Észak-Amerikában: nehéz lett volna megértetni a vevőkkel, hogy az odaát olcsó kiskocsiként ismert Civic és a nem is olcsó, nem is kicsi NSX ugyanabból az alomból származik. A vevők fejében a márkanév vagy logó láttán kialakul egy előítélet és ezt kell kiszolgálniuk a gyártóknak, nincs mese.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!