Mikortól számít egy autó sportkocsinak? Pl egy 1.8as mx-3 még csak sportos. De egy s2000 már egyértelműen az? Elsősorban teljesítmény függő? Valamint legalább ennyit számít a vezetési élmény is?
Nincs egzakt definíció, de kb. aminél a teljesítmény, vezetési élmény fontosabb a praktikumnál.
Az mx3 egy elsőkerekes kupé, van rendes csomagtartója, hátsó ülés, így én pl. nem nevezném sportautónak. De pl. a wikipédián mégis sportautóként szerepel.
Eredetileg a kétüléses, hátsókerekes autókat tekintették annak. Aztán az évtizedek alatt a technika fejlődésének köszönhetően tágultak a lehetőségek.
Az elsőnek igaza van, manapság leginkább a vezetési élmény határozza meg, hogy mi tekinthető sportosnak vagy kifejezetten sportkocsinak. Azért ma is klasszikus sportkocsinak a kétüléses, kis tömegű, jó teljesítmény/tömeggel rendelkező, hátsókerék-meghajtású autókat nevezzük. Plusz pont, ha a motor középen van. Persze ilyen nem sok létezik.
A hothatchek inkább "csak" sportosak, hiába van brutális ereje némelyiknek. Az elsőkerék-hajtás sokat ront a helyzeten.
A GT autók sportosak, de a méretük/tömegük miatt valóban csak arra jók, amiről a nevük szól.
Az izomautóknál ugyanez a helyzet, hiszen brutál erősek, de a kanyar nem az erősségük.
A roadsterek már sportkocsinak tekinthetőek.
A sportlimuzinok olyanok mint a GT autók. Erősek, nagyok, nehezek.
A supercarok sportkocsik, csak éppen nem elérhetőek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!