Sok a különbség az 5W-30 és a 5W-40 olaj közt?
nem oszt, nem szoroz ...e kettő közül azt öntesz bele, ami a sufniban van. Mindkettő szintetikus, úgyhogy mindegy. Akárkit kérdezel, legfeljebb egy előadást tart a az amerikai SAE szabványról, de beljebb nem leszel.
Keress rá a MAZDA viszkozitás magyarázatára.
A lényeg, hogy a szintetikust ne keverd az ásványival (a szintetikusban is van egy kicsi ásványi, de gyárilag. Pont úgy mint a benzinben is van alkohol. Vagy bevallják, vagy nem, de van.)
A fentebb linkelt weboldal ajánlását nyugodtan hagyd figyelmen kívül, mert ahol mindössze viszkozitásosztályt adnak meg, ott nyilván halvány fogalmuk sincs a motorolajok jellemzőiről.
VW 507.00-ból nem igazán van 5W40. Lehet, hogy rövid csereperiódusra megengedett az 505.00 vagy 505.01, de akkor sűrűbben kell cserélni. Igaz, szerintem az 507-est is jobb 15000 km-enként cserélni. Ha még benne van a gyári részecskeszűrő, akkor biztos ragaszkodnék az 507-hez, tehát az 5W30-hoz, mert ezek alacsony hamutartalmú olajok, amik kímélik a katalizátort és a részecskeszűrőt. Ezek cseréje nem olcsó mulatság, lassan pedig kezdenek rászállni a kiherélt kipufogós autókra (nagyon helyesen).
Motorkopás szempontjából nem igazán lehet laikusként megítélni a különbséget, mert ehhez részeltes méréseket kéne végezni. Én mindig ragaszkodtam az 507-es 5W30 olajhoz, és nem is volt semmi gondom. Lehet, hogy 5W40-nel sem lett volna, de az a párezer Ft nem éri meg, hogy kockáztassak.
Egyébként én 507.00 jóváhagyású 0W30-as olajat raknék bele. Hidegen még hamarabb felépül a megfelelő kenés, az meg sosem árt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!