Valóban elvileg jelzi a legtöbb autó a műszerfalon az akkumulátor töltés szintjét?
Ha az aktuális feszültség a kérdés, a 17 éves kommersz H Astrámba nem kell semmilyen szivargyújtós utólagos kütyüt dogdosni, se külön oprendszer, vagy bármi. Gyári állapotában minden mókolás nélkül digitálisan tized voltra kiíratható bárhol, bármikor, menet közben is a központi kijelzőre a szervizmenübe belépve az aktuális rendszerfeszültség.
Sajnos a másik 4 éves autómba, amibe már érintőképernyő, androidauto, sávtartó, önparkoló, ledmátrix, minden szir-sz*r benne van, erre nincs lehetőség. Ott hiányzik is ez a funkció.
Aha, persze, az egy teljesen szokásos megoldás, hogy az ügyfél a szervizmenüben turkál...
Egyébként pedig jó hogy nem írja ki a feszültséget. Olyan lenne, mint a vízhőfok kijelző, az ügyfelek a saját elképzeléseik mentén találnának ki hibákat, hogy szerintük miért nem annyinak kéne lenni, amennyi.
"Aha, persze, az egy teljesen szokásos megoldás, hogy az ügyfél a szervizmenüben turkál...
Egyébként pedig jó hogy nem írja ki a feszültséget. Olyan lenne, mint a vízhőfok kijelző, az ügyfelek a saját elképzeléseik mentén találnának ki hibákat, hogy szerintük miért nem annyinak kéne lenni, amennyi."
Miért kellene turkálni?! Egy gombbal be lehet lépni. Két információ van ami a laikusoknak hasznos: a feszültség és a vízhőfok. Nem tudsz semmit csinálni a menüben, csak adatokat nézni. 13,8-14,4V között elfogadható. 11,5V biztos, hogy nem oké, gyakorlatilag nincs töltés. Engem már mentette meg az út szélén ragadástól a dolog egy 1100km-es autópályás út előtt. Másnap elmentem szervizbe. Érdekes módon, nem engem osztottak ki, hogy hülye vagyok, hanem felújították a generátort.
Ezen az alapon az akkut is valami szupertitkos, felhasználók elől elzárt helyen kellene tartani, nehogy az ügyfelek egy egyszerű multiméterrel rá tudjanak mérni. Sőt, a multimétereket is csak és kizárólag autószerelő, vagy villamosipari végzettség igazolásával lehetne megvásárolni, nehogy az ügyfél rá merjen mérni az akkusarura és reklamálni merészeljen! A menüben pontosan ezt váltod ki, semmivel sem többet.
Ha nem érdekel, a vízhőfok, nem érdekel, hogy döglődik-e a generátorod, az a te dolgod... Gondolom a motorolajszint, guminyomás, egyéb paraméterek sem érdekelnek. Szerencsére nem vagyunk egyformák!
"ügyfelek a saját elképzeléseik mentén találnának ki hibákat"
Most nem azért, de egy lehúzós szerviznek nem pont ez a jó?! Jön az ügyfél, hogy szerinte alacsony az indexfolyadék szintje. Szerviz: hát ez sajnos elég költséges javítás lesz, mert cserélni kell az összes tömítést, amihez le kell engedni a teljes indexfolyadékot és sajnos elég sok bontással is jár. :D
Mert ezen az lapon a nívópálcát is le kellene plombálnia a szerviznek, nehogy a "hülye ügyfél" "beleturkáljon" és reklamáljon.
Néha ránézni a feszültségre nem árt. Nyugalmi állapotban az akku állapotáról is adhat információt, járó motornál a generátorról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!