Benzint tankoltam dízel helyett véletlenül, mit tegyek?
#9 Persze mert nyilván úgy értettem, hogy kapja a szerelő vállra a tankot. Még VÉLETLENÜL se használjon a szerelő emelőt.
Olyannak prédikálsz, aki tapasztalatból beszél.
#12 Az autók 90%-ánál könnyen levehető a tank és ilyen esetben egy normálisan felszerelt szerviz (értsd: csápos emelő és váltó emelő) mindig le fogja azt venni. Semmivel sem bonyolultabb, mint kiborítani az ülést, kibontani a tápszivattyút és onnan elkezdeni folyatni kifelé. Időben talán egy kicsivel gyorsabb, de mire csövön keresztül leengeded az üzemanyagot onnan, addigra rég le lehet venni a tankot és kiönteni belőle a tartalmát. Arról nem is beszélve, hogy LEHETETLEN csővel kinyerni belőle az összes üzemanyagot, márpedig ahogy korábban már írta valaki, a nagynyomású szivattyú nagyon nem szereti a benzint. Az pedig csak hab a tortán, hogy 3 napig lehet utána szellőztetni az autót, hogy kimenjen belőle az üzemanyagszag.
A tank levétele nem nehezebb, nem tart tovább, viszont előnyei vannak.
*14
Az autók 95%-nál jóval nehezebb a tankot levenni, mint a szintjelző nyíláson keresztül kiszivattyúzni az üzemanyagot. A szintjelzőnél a levételhez is le kell kötni a csöveket, kábeleket, berohadt rögzítőpánt csavarok, betöltőcső leszerelés, szuszogó és üzemanyag csövek lekötése védőlemezek lecsavarozása és nem utolsó sorban a legtöbb típusnál még a kipufogót és a kézifékkötelet is le kell kötni.
Fölülről meg csak belelógatok egy üzemanyagszivattyút és egyszerűen kiszívatom szinte teljesen szárazra. Az a minimális eleve kevert benzin meg nem okoz semmi problémát már, amikor felöntik 20 L gázolajjal. Ha meg nem locsolsz mindent tele gázolajjal, pár óra múlva nincs szaga.
De tovább megyek, amikor egy tankot valamiért le kell szerelni, előbb mindig leszívom fölülről az üzemanyagot, hogy ne kelljen még azzal is egyensúlyozni és ne folyjon ki a lekötött csöveken.
"Fölülről meg csak belelógatok egy üzemanyagszivattyút és egyszerűen kiszívatom szinte teljesen szárazra."
Na ez az a kijelentés, ami miatt nem tudlak komolyan venni. Aki szerint "szinte teljesen szárazra" szívható a tank, az nem tudja mit beszél.
*16
Nem érdekel különösebben, hogy komolyan veszel-e vagy sem. Megszámlálhatatlan autónál szívtam már le ezzel a módszerrel az üzemanyagot és hibátlanul működött. Van egy kifejezetten erre a célra tartott Peugeot 206 szivattyúm. A végéről le van szedve a szűrő, a másik végére rá van dugva egy kb 2,5 méteres üzemanyagcső. A csatlakozókra egy 3 méteres kábel akkucsipeszekkel és annyi.
A műszernyiláson beledugom a szivattyút a tankba, a cső végét egy kannába, az elektromos kábelt pedig a kocsin kívül rácsatlakoztatom egy aksira és üresre szívom a tankot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!