Megéri első autónak francia autót venni?
Nekünk többször volt citroenünk, az nem volt olyan jó, sőt kifejezetten rossz volt. 3 évesen vettük a kocsit, kb. 3-4 hónap után a motor egyből fel adta, 600000ft volt a javittatás. (Ennek már 5 éve). Viszont volt egy 2003mas Renault megane unk is, de annak semmi baja nem volt míg nálunk volt a kocsi.
Szerintem amúgy nézd meg pl a suzukit, nekik is van jó kocsijuk, de valami japánt vagy németet, mert azok jók. Természetesen most nem Mercedes meg Bmw .árkára gondolok. Azok se rosszak de elso kocsinak pl egy golf, vagy egy yaris, vagy egy polo stb. Szerintem tökéletes
nem olyan rosszak, csak divat szopatni a másikat, hadd rémüldözzön.
A citroen, pözsó, rönó elismert világmárkák, millió sszámra futnak lehetetlen körülmények között. Vegyél egy ránézésre szép darabot, műszaki legyen rajta, aztán nyomás. Az igaz, hogy a francia dízelmotorok a legkiforrottabbak, de én inkább egy nem lehasznált benzinest vennék. Ha lehet 60 LE felett, mert az alatt kínlódás lesz, még úgy is, ha fenn van a T betű (nagyon ajánlott!)
Sok szerencsét
A fanyalgókra ne hallgass.
Nem általánosítanék ennyire. Minden gyártónak vannak jó és rossz típusai, motorjai. Sajnos nem lehet megspórolni a sok google keresést, utánaolvasást, ha jó vételt akarsz csinálni. Franciáknál talán nagyobb az esély a szívásra, de ugyanúgy meg lehet szívni japánnal, némettel is, ha nem tudod, mit érdemes messziről elkerülni.
De még így is sok tévhit terjed. Pl. sok ember szerint nem szabad VW 1.4 TSI motoros autót venni, holott az utóbbi 10 év 1.4 TSI motorjai kifejezetten ajánlottak.
Mások szerint a japán szívóbenzin a garancia az örök életre. Aztán jönnek a kérdések, hogy a keveset futott Toyotából, Mazdából hová tűnik a motorolaj. Bizony, a legendásan megbízható autókat gyártó japánoknak is vannak baklövéseik.
Szóval úgy kezdeném, hogy megnézném, mi esik az ársávba, ami megfelel az igényeimnek. Én ezt a 10-12 éves kort elengedném jelen árak mellett. Az állapot sokkal fontosabb. A megfelelő típusoknak, motorváltozatoknak utánanéznék: totalcar népítélet, cikkek, google, youtube... Ezzel le fog szűkülni a kör. Mindenről fogsz rosszat is olvasni, de nem mindegy, hogy mennyit, és nyilván egy zörgő beltér nem akkora gond, mint egy széthulló motor/váltó.
Miután megvan a típuslista, már csak egy jó állapotú példányt kell kifogni. Ebben az árban lehet, hogy ez lesz a legnagyobb kihívás.
Kevesebb baj van velük mint a német autókkal általában.
Csak ha itt végig olvasgatod a kérdéseket, legalább tízszer annyian írnak ki kérdést a német autókról hogy ez a baj meg az.
Na meg azért annyi bmw ami kigyullad, már az is sok .
Első kocsim egy Renault Clio volt, évekig használtam.
Városban való használatra ezt találom a legjobbnak.
A parkolás is könnyebb, mint a nagyobb autókkal, kezdőknek ez is fontos.
Azóta is hű maradtam ehhez a márkához, most egy Mégane-nal futkározom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!