Csupán kíváncsiságból egy 1250 kiló autónak aminek nincs behúzva a kéziféke és teljesen sík talajon parkol mekkora szélnek kell lenne ,hogy el tudja gurítani mivel ugye az ember el tud gurítani, persze ha a szél elölről vagy hátulról fúj csak akkor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem lehetetlen.
Egy városi viharos szél embereket is fel tud borítani, vagyis mondhatjuk, hogy hatékonyabb, mint az emberi erő. Ilyenkor az autók csak azért nem gurigáznak, mert a normális emberek nem hagyják ott kézifék vagy sebességbe rakás nélkül.
Hogy mekkora szél tud egy autót megmozdítani, az sok mindentől függ. Pl. a csapágyak surlódásától. Vagy attól, hogy milyen keményre van fújva a kereke. A homlokfelülettől és a légellenállási állandótól is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3. Ne terjeszd a baromságot !!
A kézi fék azért van hogy rögzítsük az autót álló helyzetben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Nem tudom miért mondod "felesleges"-nek, hiszen ez a feladata, ezért szerelték be.
(talán nem véletlenül lett rögzítófék a neve)
A másik, "20+éves" érvelés sem állja meg a helyét, mert egy megfelelően karbantartott autóban biztos, hogy nem 20+éves a kézfékkötél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7.
Egy fém kar, rögzítőgombbal és racsnival, továbbá egy -vagy kettő- acélsodrony. Ennyi a kézifék.
Szóval egy végtelenül egyszerű, és olcsó alkatrészről beszélünk.
Miért ne lehetne rendben még egy "akárhány" éves autó esetében is?
(anno volt egy 1962-es Octaviám, azon is kifogástalanul működött)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!