Autók tempomatja miért így van megoldva?
Akárhány autóban ültem mindegyiknél így volt a tempomat, hogy mindig a beállított sebességnél -2 km/h-val lassabban ment a kocsi. Mondjuk beállítottad 110km/h-ra akkor óra szerint a 108km/h-t tartotta a kocsi. Sík terepen és több autótípusnál is tapasztaltam ezt.
Miért így van ez a kocsiknál? Tehát ha 100km/h-ra van állítva a tempomat akkor miért 98km/h-val halad a kocsi?
#1
Ez full baromság.
Típusra válogatja. Az audi a3-ak és kettes TT-k hajszál pontosan azt mutatták amennyire állítottam őket. 7 év a gyárban elég volt belőlük. A saját Outlanderem viszont 1 rovátkával kevesebbet mutat mint a beállított érték. Az Opel vivarom (peugeot expert) meg pontosan annyit mutat amennyit kell.
A kérdező megnézett féltucat használt autót és szokás szerint nyomja az általánosítást.
Kétlem hogy egy pár éves Jaguár vagy Mercedes ne azt mutatná az analóg (már ha van még benne) órán mint ami a digitálison megjelenik.
#2: megmerted a valos sebesseget is, GPS-szel? Ugyanis az auto sebessegmeroje csak tajekoztato jellegu es kivetel nelkul mindig tobbet mutat (persze csak a gyari gumival, nyilvan), mint a tenyleges ertek, kb. ugyanezert.
A tempomat es a sebessegmero ugyanazt mutatja es mindketto hazudik.
#3
Hogy jön ide a gps? A kérdés a tempomat és óracsoport közti eltérésről szól. Háttal ülsz a moziban.
#3: itt a kérdés nem arra vonatkozott, hogy miért van különbség az autó, és a GPS-szel mért érték között, hanem miért van különbség a tempomat által belőtt érték, és az autó utazósebessége között.
Én amúgy nem tapasztaltam ilyet, de ez elég típus specifikus. Nagy eséllyel azok a típusok, amik nem állnak be utána az adott sebességre pontosan, az csupán a tempomat szabályzó kontrollerének finomhangolása miatt van (nincs elég kakaó az I-parton, vagy a P-I-partokon egyszerre). Egy tempomatnak azt is tudnia kell, hogy milyen reakciója legyen, amikor az autó elkezd lassulni. Kellően gyorsnak kell lennie, hogy ne legyen túl nagy lassulás, de nem is reagálhat túl agresszíven, például egy reset gomb megnyomására, mert veszélyhelyzetet okozhat. Emiatt a kompromisszum miatt állhat elő ilyen, feltehetően azok az autók kissé finomabban szabályoznak, amik nem tudják tartani mindig a konkrétan belőtt sebességet, hanem mondjuk 2-3 km/h tűrést megengednek maguknak. Jellemzően régebbi autóknál nem csináltak ebből túl nagy ügyet, ott az autó konkrétan padlógázt adott, ha túl nagy volt a különbség, és nyomtál egy resetet, ellenben elég pontosak voltak (igaz, sokszor nem is volt külön kijelzője, vagy nem volt digitális műszerfal, ahol ez megjelent volna).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!