Opel astra h gtc jó választás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
H GTC-m van, 2008-as, Z16XER-rel. Nincsen vele semmi problémám. Rohadásra mérsékelten hajlamos, az alvázzal többnyire nincsen baj, inkább a futómű körül szokott, bekötési pontoknál, azokra érdemes ránézni.
Az 1.7 dízel egy nagyon jó motor, roppant egyszerű és megbízható, olcsón fenntartható, problémamentes.
Egy valamire készülj fel: eléggé kevés van belőle, szóval GTC-specifikus alkatrészeket (elsősorban karosszériaelemeket) elég nehéz találni hozzá bontóból és drágák, pl. én egy front maszkra vadászok már egy ideje, de míg a sima 5 ajtósé 8-10 ezer, addig a GTC-é 40-45 ezer és nem is mindig lehet találni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Karosszériaváltozattól függetlenül nagyjából ugyanazok a típushibái mint bármely H Astrának.
Már kezd eljárni felettük az idő, idősödő típus. Ettől függetlenül ár-érték arányban teljesen jó, nem véletlenül van belőlük ilyen rengeteg. Facebookon van külön GTC-s csoport. Szerintem ha ott visszaolvasol egyszerűbb, mint hogy én itt elkezdjem sorolni, ami eszembe jut róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyik barátomnak volt kettő is belőle, egy 1,6 (105 le) meg később egy 1.8 (140 le)
Kívülről vagány forma, még mai szemmel is szép a coupe forma, a sima H Astra-val szemben.
A 140 lovas elég jól húz, nyilván nem sportkocsi, de ahhoz elég, hogy dinamikusan lehessen vele közlekedni.
A 105 lovas lényegesen több alázatot követel...
A beltér már akkoriban is (új korában) rettentően unalmas volt, így arról nem tudok ódákat zengeni.
Fenntartásról nincs infóm, de nem panaszkodott a barátom, hogy különösebben problémás lenne, bármelyik is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A beltér már akkoriban is (új korában) rettentően unalmas volt..."
Ne az alap full fapad TID-kijelzős változatot vedd! Ma már persze ezek nem nagy szavak, de 2004-ben amikor a típus kijött, nagyon nem volt általános a kategóriában a színes kijelzős navigáció, multikormány, fűthető combtámaszos Recaro bőr ülések, esetleg egy full üveg panorámaszélvédő: [link]
Volt színes beltér is, többféle színben. Pl.: [link]
stb.
Akkoriban ez egyáltalán nem volt unalmas. Tedd egy G Astra mellé a belteret, ég és föld!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Még egyszer: 2004! Akkoriban még bővel Ladák és régi Swiftek rohangáltak. Azokhoz képest ez egy űrhajó volt. És ez csak a beltér! Az aktív kanyarkövetéses bixenon fényszórók, esőszenzor, fényszenzor, gyári tolatóradar, TPMS 2004-ben!!!, adaptív lengéscsillapítás-vezérlés, gombnyomásra kapcsolható "sport" funkció, nem igazán volt egy lefutott, unalmas dolog akkoriban, főleg ebben a kategóriában.
Ezek persze nem az alapfelszereltség része, de nem is kötelező alapváltozatot venni. Ha az ember türelmesen vár, lehet ilyeneket is kifogni. A mai napig tömegesen hordják be külföldről is a típust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!