Első autónak Opel Astra J sedan (dízel)? Mennyire jó választás?
Melyik dízellel? 2.0 CDTI? Olyant inkább ne
1.6 CDTI az már jobb
szerintem ne nézz utána annak a motornak, mert el fog menni a kedved tőle... pedig szerintem full alaptalanok az állítások amiket olvasni fogsz. Nekem is ilyen motorom van, csörög,zörög, láncos hang, kerregés, a váltó is hangokat ad... mindenki írja hogy állandó lánc csere, váltó felújítás blablabla... de igazából, olyat sehol sem olvasol, hogy tényleg tönkre is ment :D A zakatoló motor a jellegzetessége, felesleges láncot cserélni úgy is vissza fog jönni egy idő után a zakatolás, a márkaszervizben is mondták hogy még nem hallottak olyat hogy elszakadt volna bárkinél is a lánc, vagy átugrott volna, ez ilyen... A váltót is lehet orvosolni, gyárilag valami 1.6 litert ír elő a gyártó, a szervizben is 2 litert öntenek rá cserekor mert az 1.6 kevés, a fórumokon írtak 2.5, 2.7,3 litereket is na mondom lecserélem az olajat, biztos ami biztos veszek 3 litert, majd amennyi lejön annyit vissza is töltök. Kajakra lejött 3 liter olaj :D Szóval így lehet a váltót megóvni, túltöltöd olajjal, lehetőleg 75w80-assal, ezzel elég gyorsan bemelegszik és onnantól kezdve már tökéletesen működik, hidegen eléggé szovjet teherautós, habár az enyémbe van 200.000 km már, de sokaknak már 100.000 alatt tönkre megy a váltója, mert nem figyelnek rá. Lehet megpróbálom majd egyszer a sima 75w-s olajat, az még vékonyabb. A gyári olaj talán 70w-s, de olyat sehol sem lehet kapni, valami 70w-75w nevű van Liqui Molyból, literje 10 ezer ft, de hogy mi a franc az a 70w-75w fogalmam sincs.
A fogyasztása a motornak amúgy 5 liter körül van, városban 6-7, szóval nagyon jól fogyaszt, olajat sem eszi, és nekem sports tourerem van, kombi, ami már majdnem 2 tonna de még azt is nagyon jól mozgatja ez a kis motor.
De... első autónak nem ajánlanám ha még fiatal és/vagy nincs betonstabil kereseted, mert igen-igen költséges, és bonyolult a javítása... Egy vezérmű lánc csere márkaszervízben olyan 700.000 ft, maszekban 200-250.000, igaz, elvileg ilyen 150-170.000 kmként kell csak cserélni, de akkor ott a kettőstömegű ami nem tudom mennyire haldokló, de ha esetleg cserélni kell az is igen zsebbenyúlós, de még egy olajcsere is macerás mert az olajszűrő a motor hátulján van. Én nem azért cseréltem sok mindent rajta mert bármi gondom lett volna, de szeretem megelőzni a bajokat mert ha akkor kezdünk el cserélgetni alkatrészeket ha már baj van, akkor nagy baj lesz. 180.000 km-nél vettem az autót, akkor lecseréltem a láncot biztos ami biztos alapon, de ugyan úgy csörög most is hideg motornál, és a szerelő is mondta hogy csak egy kicsit volt megnyúlva a lánc, nem volt vészes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!