Most hogyan lépjek tovább, ha sokadszorra sem működik?
Április végén szétesett a váltó, akkor a szerelő (új) azt mondta, évek óta nem cseréltek benne olajat (céges autó, januárban volt éves szervizen a céges szervizben). Azt mondta, tesz bele egy bontott váltót.
Azonban a bontott sem mukodott jól, nagyon nehezen (durván) lehetett 1-2-esbe rakni, olykor betettem egyesbe, de csak bőgött, mintha uresben lenne, és olyankor a kettest sem vette be. Okozott pár kellemetlen pillanatot a forgalomban. Párom visszavitte a szerelőhöz, aki szerint “be kell járatódnia”. Hát, ez nekem elég furán hangzott. Természetesen nem jaratodott be, aztán mikor már a hármast sem vette be és alig bírtam hazavergődni (olykor kabe halálfélelmem volt), megint elvittem hozzá. Négy hónap garanciát adott a bontott váltóra, az előtt pár nappal, augusztus elején volt ez. (Az elvégzett munkára egy év garancia van, számlára ment az egész.)
Akkor mondott valamit nyestrol meg valami palcikarol és hogy valami “lezuhant a szervoban”. Persze nem tudtam megjegyezni. Eltelt másfél hét és megint nem vette be az egyest. Most már ugye túl vagyok a garancián, de úgy általánosságban nem tudom, mit csinaljak. Szerintetek mi volna a legjobb megoldás?
8-as, neked mi bajod van? Autószerelő vagy és a kollegialitas dühe szól belőled? Szerinted én autószerelő vagyok? Értenem kellene ezekhez? Mert van ilyen vélemény, hogy Magyarországon mindenhez értened kell, ilyen az egészségügy, a jog, az autószerelés, a Kőműves munka és az összes többi, a politikáról nem is beszélve. Szerintem meg egy normális országban ők adják a tudásuk legjavát becsületesen, én meg megbízhatok bennük.
Ellenkező esetben meg én lennék az okoskodó, aki felülírja a “mester” véleményét.
Nem direkt húztam az utolsó pillanatig, hanem így jött ki. Nyugodj meg, jó?🙂
#11 "Szerinted én autószerelő vagyok? Értenem kellene ezekhez?"
Nem. De szerintem annyira mindenki ért az autókhoz, hogy ha egy váltó nem veszi az 1-2-t, akkor az a váltó szar. Persze oké ő adott egy "magyarázatot", te meg nem értesz hozzá és elhitted. Értem én. De most őszintén, HASZNÁLT VÁLTÓ esetében mégis hogyan lehet elhinni azt, hogy "be kell járatni"? Már be volt járatva, fene tudja hányszázezer kilométer volt abban a váltóban. Mégis mi a fenét kell bejáratni egy BONTOTT HASZNÁLT alkatrészen? Ehhez nem szakértelem kell, hanem józan paraszti ész. Nem azon múlik, hogy értesz-e az autókhoz, hanem hogy logikusan végig tudod-e gondolni mindazt, amit hallasz. Mert az, hogy egy többszázezret futott, bontott, használt váltót be kell járatni, arról szakértelem nélkül is távolról lerí, hogy hatalmas idiótaság.
"Ellenkező esetben meg én lennék az okoskodó, aki felülírja a “mester” véleményét."
Na és? A jogod megvan hozzá, a többi meg kit érdekel? Mi lett volna a legrosszabb, ami történhet? Hogy a hátad mögött kibeszélnek az "okoskodásod" miatt? Úristen mekkora baj...
Értem egyébként, hogy a hozzáállásom kissé "agresszívnak" tűnik, talán egy kicsit az is, ezért elnézést kérek. A célom nem az, hogy téged leugassalak, hanem hogy rávilágítsak a másik oldalra is. Mert igen, autószerelő vagyok, de szigorúan leszögezem, hogy az ilyen fajta csalás nálunk nem létezik. De ettől függetlenül mi is találkozunk olyan ügyfelekkel, akik jogtalanul akarnak behajtani valamit rajtunk és kevés idegesítőbb dolog van ennél. Valós példa, ami kicsit hasonlít a tiédhez: blokkcsere. Leszögeztük a tulajnak, hogy a használt blokkokra a bontó által adott 15 nap garancia van, persze beépítési garancia 1 év, de az nem terjed ki a blokk saját hibájára. Megértette. Megjött a blokk, át lett nézve, lóg a turbó. Szólunk neki, hogy azt cserélni kéne. "Neem neem jó lesz az, így is eleget költ rá." El lett mondva mégegyszer, hogy ha a turbó beszarik (vagy már eleve be van szarva), akkor arra maximum 15 nap garancia van, azon túl a saját szerencséjére van utalva. Megértette. Blokk be, jár szépen, turbó dolgozik, de nyilvánvalóan nincs a helyzet magaslatán. Mondjuk neki, hogy most még nem késő, utolsó esély. Neki jó lesz így is. Oké, kifizette, elvitte. Kb. 1 hónap után elszállt nála a turbó. Na és találd ki, hogy kivel akarja ezt a kárt megfizettetni...
Gondold bele magad ebbe a helyzetbe. Értem, hogy téged lehúztak, ezért a tiéd valamivel eltérő szituáció, de a lényeg nagyon hasonló: csinálsz egy munkát, a tulaj beleegyezik mindenbe, beépítés után a hiba nyilvánvaló, de a tulaj SAJÁT MAGÁNAK KÖSZÖNHETŐEN nem lép semmit. Amikor a hiba komolyabb problémává válik, akkor megy reklamálni, garanciaidőn túl. Ha te lennél az autószerelő, mit kezdenél ezzel? Mi lenne a véleményed a "hülye" tulajról, akinek minden lehetősége adott volt, hogy még garanciába cserélje a hibás darabot, de nem tette és csak jóval később látja be a tévedését és próbál neked problémát okozni, meg kellemetlen helyzetbe hozni.
Szóval ismétlem: elnézést, ha kicsit agresszívnak tűnök, de azért értsd meg a másik oldalt is, hogy mennyire idegölő, amikor a tulaj saját tévedését rajtad akarja leverni.
Léptem, és nem garanciaidőn túl. Kétszer is garancia idő előtt. Mikor mentem hozzá, és elővettem a papírokat, akkor láttam, hogy jé, 4 hónap volt rá, és az pont most telik le. Fogalmam nincs, mire mennyit szokás és szoktak adni. Elhiszem, hogy a te szempontodból ez józan paraszti ész, de ugyanezt csinálja az egészségügyi dolgozó, aki lebax, ha valamit nem értesz, mert NEKI logikus. Persze, mert ezt csinálja minden nap többször. Oda mész, szerelő: be kell járatódnia, nincs vele semmi probléma. Felőled nezve milyen válasz lenne, ha azt mondanám: ez kizárt, nézze meg. Hiszen én nem értek hozzá, azért viszem oda. Hidd el, nagyon nehéz jól dönteni ilyenkor. (Plusz a párom vitte akkor el, aki marha konfliktus kerülő.)
Nekem gyanús volt, de nem értek hozzá.
Szóval szerintem nem a szellemi képességeimmel van baj, hanem nincs mögöttem az a háttér, ami mögötted pl. igen: a szaktudás. Elég keserves így boldogulni az életben, hogy szinte nincs szegmense az életnek, ahol ne próbálnának átverni.
Egyébként kisebb dolgokkal voltunk nála előtte már: fényszóró javítást-beállítást soron kívül, ingyen (!) csinálta, ezen kívül szinte csak ötös értékelést kapott a neten, és ilyen ritkán történik. A magam (ismétlem laikus) módján amit tudtam, megtettem.
Szerintem meg nem hasonlít a sztorid az enyemre, én biztos megfogadtam volna a tanácsát, ha ad hasonlót.
Szóval elhiszem, hogy vannak idegesítő kliensek, de ebben a témakörben nem vagyok veled egy súlycsoportban. Az én álláspontom, hogy nekem nem kell értenem hozzá. Menjen, és szuperaljon jól. Kétszer vittem vissza (több telefon után), elég szorgalmas is vagyok az ő bánatára.😁
Rögtön szóltam, mikor nem mukodott az elején, egy heten belül vitte vissza a párom első alkalommal.
Amúgy Peugeot 206-os.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!