Most hogyan lépjek tovább, ha sokadszorra sem működik?
Április végén szétesett a váltó, akkor a szerelő (új) azt mondta, évek óta nem cseréltek benne olajat (céges autó, januárban volt éves szervizen a céges szervizben). Azt mondta, tesz bele egy bontott váltót.
Azonban a bontott sem mukodott jól, nagyon nehezen (durván) lehetett 1-2-esbe rakni, olykor betettem egyesbe, de csak bőgött, mintha uresben lenne, és olyankor a kettest sem vette be. Okozott pár kellemetlen pillanatot a forgalomban. Párom visszavitte a szerelőhöz, aki szerint “be kell járatódnia”. Hát, ez nekem elég furán hangzott. Természetesen nem jaratodott be, aztán mikor már a hármast sem vette be és alig bírtam hazavergődni (olykor kabe halálfélelmem volt), megint elvittem hozzá. Négy hónap garanciát adott a bontott váltóra, az előtt pár nappal, augusztus elején volt ez. (Az elvégzett munkára egy év garancia van, számlára ment az egész.)
Akkor mondott valamit nyestrol meg valami palcikarol és hogy valami “lezuhant a szervoban”. Persze nem tudtam megjegyezni. Eltelt másfél hét és megint nem vette be az egyest. Most már ugye túl vagyok a garancián, de úgy általánosságban nem tudom, mit csinaljak. Szerintetek mi volna a legjobb megoldás?
Egy jobb cég ilyenkor vizsgálatot kezdeményez. Nem olcsó, de eredményes. A szerelő(k) rögtön meggondolják mit beszélnek. Aztán egyszercsak sikeres lesz a javítás. Bár nem tudni milyen márka, milyen tipus váltója, de egy kéziváltó javítása sem gond ma már, csak nem szeretik.
Azokat a hülyeségeket amit a szerelőnek nevezett segédmunkás mondott, el kell felejteni.
Hát én nem bíznék semmilyen bontott váltóban.
A legritkább az ha például totálkáros lesz egy jó autó és a váltójának semmi baja.
A többit amit a bontóba betolnak az mind szar, minden része.
Nem olyan nagy dolog egy váltót szétszedni és belenézni hogy mia baja, amikor levan véve.
Térjünk vissza az alapkérdéshez.
"Most hogyan lépjek tovább, ha sokadszorra sem működik?"
Kérj a cégtől egy másik autót ezzel meg csináljanak amit akarnak. Nem a te gondod, hogy működjenek a munkaeszközök, mert nem vállalkozó vagy, csak egy alkalmazott.
Le lettetek húzva, de mivel ti hagytátok magatokat lehúzni, ezért nem lehet mit tenni. A bontott motorikus elemekre általában minimális garancia jár, beépítéstől számított 15 nap. Egy bontott elem mindig nagy lutri, szóval az, hogy szar a bontott váltó, az se nem meglepetés, se nem a szerelő hibája.
Természetesen ha szar, akkor ki lehet venni, vissza lehet küldeni és visszakapni a pénzt. A szerelő állításod szerint erre neked 4 hónapot adott, ami felfoghatatlanul sok, senki nem ad bontott alkatrészre ennyit, szóval egy szavad sem lehet. Volt rá 4 hónapod, hogy kivetesd a szar bontott váltót, de te bedőltél a mindenféle kamu időhúzó dumának és megvártad, amíg kicsúszol a nagyon is bőséges garanciaidőből.
Igen, le lettél húzva. Igen, parasztság volt a szerelő részéről. De te mindenre rábólítottál. Nem történt csalás, nem történt lopás, mivel te mindent elfogadtál, azaz nem a tudtod és beleegyezésed nélkül történt. Így követelésnek helye nincsen, rendőrnek helye nincsen, fogyasztóvédelemnek helye nincsen... ez az "így jártál" kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!