Mi baja lehet az autónknak?
nekem is volt egy ilyen WagonR+-om, és két kollégámnak is. Sajnos mindegyik kocsi ette az olajat. Hogy hány kilométer volt bennük, már nem emlékszem, de szíjcsere korban voltak.
Bennem akkor ért meg a gondolat, hogy eladom, amikor három személynél már nagyon nehezen lehetett előzni..
Eladtam(utánfutóval együtt), azóta sem tudtam meg, miért ette az olajat.
Különböző autós szakértők szerint, a suzuki legrosszabbul sikerült motorja volt a Wagonban.
A mai napig szép emlékünk van róla. Nagy raktér, itt Budapesten tökéletes (két személyre)
Szerintem a motor nagyon kopott, ez mindenképpen szétbontást, komplett generált jelent.
Hűha akkor ez költséges javítás lesz valószínűleg és nem fogjuk megúszni "csak" egy szelepszár szimering szett cserével.
Benéztünk alá és olajszivárgás nem látszik rajta és itthon az udvaron egy térkövezett betonplaccon szokott állni mindig és ott sem láttunk alatta olajfoltot.
Eddig nem ette egyáltalán az olajat és szerintem amúgy így a motornak sincs rossz hangja vagyis nekem nem tűnik úgy! Olajszintet kb. Havonta 1x szoktuk megnézni.
Annyi hogy a csere óta 8ezer km-t ment
Jövő hónapban akartunk cserére időpontot kérni mert 10ezrenként van mindig cserélve de inkább előbb. Viszont így már arra nem kell időpontot kérni mert akkor valószínűleg sokkal nagyobb lesz a gond!
Azt nemtudom hogy ha tényleg ez a baja és a szerelő is ezt fogja megállapítani akkor egy bontott de jó garanciás motort érdemesebb venni hozzá és kicseréltetni, vagy a jelenlegit felújíttatni?
Ezek után egyébként most így mi is elgondolkodtunk rajta hogy majd lehet eladjuk ha meg lesz csinálva mert ugye így ebben az állapotában eladni sem lehet!
"Azt nemtudom hogy ha tényleg ez a baja és a szerelő is ezt fogja megállapítani"
Arra figyelj, hogy a szerelőtől elvárható, hogy legalább kompresszió- vagy veszteség-mérést csináljon, mielőtt nyilatkozik. És még abban az esetben is, ha motorgenerált javasolna, én nem ugranék azonnal bele, hanem járnék még egy kicsit az autóval, hogy kiderüljön a valódi olajfogyasztás mértéke. (Ha a kompresszió nem elfogadhatatlanul rossz.)
" Havonta 1x szoktuk megnézni. "
Itt a baj mert ennyi idő alatt nem is sok az az 1 liter olaj amit megevett.
5ös: Valószínű akkor hogy csak ennyi lesz a baja? Vagy zsebbenyúlósabb lesz? Jelenleg 183ezer km van benne!
6os: Ezt arra értettem hogy a legutóbbi csere óta mentünk vele 8ezer km-t és most 5-600km megtétele után ette meg azt a kb. 1.5L olajat úgyhogy valóban valami nagyobb gond lehet itt de majd úgyis mondja a szerelő ezt!
7es: Meglátom hogy mire jut vele a szerelő de javasolni fogom neki ezeket hogy nézze már meg és meglátom mi lesz ezután de lehet megfogadom a tanácsodat!
8as: Hát igen lehet gyakrabban kéne, sőt mostmár ha jó lesz inkább úgy fogjuk csinálni! De amúgy havi max 1000-1200km-t ha megy a kocsi csak most volt ez hogy többet mentünk vele így, de szerintem ettől ez nem normális hogy eltűnt belőle az olaj.
A 1,5 liter olaj eltűnése egy kicsit sok, de amúgy létezik egy magyarázat az ilyen hirtelen olajfogyásokra:
Ha egy autóval szinte csak városban közlekednek, akkor folyamatosan fogy belőle az olaj. De ezt a karterba átjutó benzin kipótolja.
Amikor hosszabb, autópályás útra mennek vele akkor hosszú idő után először melegszik fel igazás a motor. És a benzin kipárolog.
Egyszer hasonló helyzetnek voltam tanuja egy németországi utazásnál. Az is Opel volt. A tulaj indulás előtt ellenőrizte az olajszintet, de az első tankolásnál fél literrel kevesebb volt. Kisebb pánik, utántöltés, de azután egész úton rendben volt az olajszint.
De ez csak 1/2 liter volt. 1,5 liter az sok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!