Robogósok! Melyik választás jobb?
Köszönöm a válaszokat. Sajnos tisztában vagyok a tuning költségeivel. Viszont korábban volt egy robogóm, amire ugyanilyen célból egy vashengert raktunk. Ehhez cseréltünk (#2: ahogy Te is mondtad) szinte mindent. Utólag nem bántam meg, mert az eladási áron csak 20 ezret buktam. (Több mint 2 évig használtam) Viszont én eddig csak levegősben gondolkodtam. Akkor nézzek inkább vízhűtéses után? (Az a 100 km max. havonta 1-szer 2-szer fordulna elő, tehát nem gyakran)
Első: Sajnos csak 50 ccm-es jöhet szóba. Kivéve ha a bevezetnék a B kategóriával 125-ös törvényt. Sajnos nem rendelkezem sem A, sem A korl, sem A1 kategóriás jogosítványokkal. De bármilyen lehetőséget meghallgatok.
Én az Aprilia Sr-t venném. (Nem azért mert nekem is az van)
Ha szerelőtöl vetted vagy valami idősebb embertől nem is kell bántani a gyári rendszerét mert nem érdemes.
Én megbolgyattam a gyári rendszert és egy hulladék lett a motormból. Sorba döglenek berajt a cuccok.
De ha tuningolsz akkor a lökettérfogatot kell növelni mert azzal lehet legjobban növelni a teljesítményt(70ccm)
Felfurathatod a gyárit vagy neten rendelelhetsz. Személy szerint én rendeltem.
Legolcsóbban úgy jöhetsz ki ha veszel egy 70es Dr evo hengert és kész. A dr henger nem fog jelentős kárt okozni a rendszerbe, viszont jóval erősebb lesz a gép, főleg ha kap egy minimum 85ös főfuvókát 12es karbiba, vagy 17.5ösbe 80asat. Egy leovinche zx kipufogó mellé az ideális választás, de szakember a gyári kipufogóból is eltudja tüntetni a folytásokat. Ezzel már jelentős teljesítményt érsz el, és nem fogja megölni a motort.
Viszont ha durvábban akarod tuningolni:
-Malossi MHR replica henger
-RMS erősített főtengely
-Dellorto 21mm-es karburátor minimum
-Yasuni c16 vagy Polini for race 3 vagy Mallosi MHR kipufogó
-Polini Speed Control Variátor vagy Malossi multivár
-Kevlár szíj
-Könnyített 105ös kuplung sárga malossi toló rugóval
-Végáttétel tuning
-Szívócsonk tuning
és persze sok pénz a tankoláshoz
a Dr es rendszerrel 9 lóerőt hozhatsz ki a motorból a leírtak alapján.
az MHR rendszerrel pedig 18-19lóerő a hűtéstől függ.
Folyadékhűtéseset ajánlanám komoly tuning szempontjából.
De Dr- tuninghoz megteszi a léghűtésis.
ÜDV
remélem segíthettem.
Utolsó: Köszönöm a választ nagyon részletesen leírtál mindent. Jobban örülnék, ha nem kellene tuninghoz folyamodni, hisz eredeti állapotukba az élettartam is jóval hosszabb. Ezért gondoltam, hogy valami olyat kellene venni, ami gyári állapotába tudja a kb. 80 km/h-ás sebességet.
Az előzőek írták a vízhűtést. Kérdésem: Gilera Runner? Tapasztalatok? Vagy inkább SR?
vegyél 1 italjet formula 50-t és azt tuningold
az apame gyarilag folytas nélkül ment 80 at
Vegyél egy nagytestű robogót.
Ami árban a legjobb az a Malaguti F12. Ugyan az a blokk van benne mint az SR-ben de valamiért mégis olcsóbb.
Tuningolni nem nagyon érdemes mert megnő a fogyasztás és akkor már nem is sokkal gazdaságosabb vele járni mint egy autóval.
Egyik ismerősöm tuning robogója 7 litert eszik, pont annyit amennyit egy 1,4es kocsi városban.
Az enyém 3 literrel beéri.
Ha mégis tuningolni akarod akkor egy minimális tuning belefér ami kimerül egy erősített főtengelyben és egy 70-es öntöttvas sporthengerben. Ennél jobb tuning nem kell utcára.
Keress rá egyet az Aprilia Rally-ra! Abból van léghűtéses és vízhűtéses is, arányaiban viszont sokkal olcsóbb, amit az eddig említettek.
Pl egy vízhűtéses
(nem az enyém, az enyémet évekkel ezelőtt eladtam)
Nekem léghűtéses volt, az össz tuning, ami rajta volt, az egy nagyobb henger, és a 95km/h-ás végsebességet, 75-80-as utazósebességet vitte. És voltam vele nyári nagy melegben 100km-es túrán, nem melegedett. Kényelmes, megbízható, nekem 2,5-3 liter között fogyasztott. (2,5 városban, 3 városon kívül 80-as átlagtempóval) Én ezt a típust szívből tudom ajánlani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!