Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogósok! Melyik választás jobb?

Robogósok! Melyik választás jobb?

Figyelt kérdés
Tavaly nyáron el kellett adnom a motoromat, mert a B kategóriás jogosítványra kellett a pénz. De hiányzik a motorozás rugalmassága és a szabadság. Ezért szeretnék ismét venni valamilyen kis 50-es szaladgálót. Szívem szerint nagyobb köbcentist vennék, de sajnos az anyagiak (alapár, biztosítás, teljesítményadó) ezt nem teszik lehetővé. Így egy 50-es robogóra gondoltam. Maximum 130-140 ezer Ft-om lenne rá. A kérdésem pedig: Melyiket éri meg jobban? Venni egy olcsóbb, kicsit öregebb robogót (pl: Gilera Typhoon) max. 80-90 ezerért és a maradék pénzen valami 'tuning kit'-et vásárolni, hogy azért a 80-as tempót tartsa. Vagy pedig venni egy öregebb sportrobogót (pl: Aprilia sr) és akkor elköltöttem az összes a pénzem. Akinek van tapasztalata ezekkel a robogókkal, a tuningolhatóságukkal (illetve, hogy milyen alkatrészeket érdemes cserélni tuning szempontjából) ,esetleg ajánlana valami mást, ami szerinte nekem megfelelő lenne azt megköszönném. Fontos tényező még, hogy gyakran használnám 100 km-es ingázásra/túrákra is, így ezt bírnia kell. Válaszaitokat előre köszönöm!
2010. szept. 24. 08:53
 1/10 anonim ***** válasza:
Fontos neked, hogy 50 köbcentis legyen ? MErt talán ennyi pénzért kapnál valami kistestü 125 ös négyütemüt ? 50 köbcentis kétütemű ráadásul léghűtéses 100- 150 km es távot megtenni nehéz, mert nyári nagy melegbe melegszik, bármit teszel. Ha mindenképp kismotornál maradsz akkor vízhűtés legyen. Kicsit több gondozást igényel, de meghálálja.
2010. szept. 24. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
HA tuningba fogsz, az nagyon sokba lesz a végén sajnos. Mivel sosem elég egy egy alkatrész cseréje, ezek rendszerben lesznek jók. Pl hiába veszel rá egy komoly 70es hengert, megfelelő (nagyobb) karburátor és komolyabb rezós kipuff nélkül nem lesz erősebb a gyári hengernél sőt, gyengébb is lehet. De tegyük fel megvetted ezeket is hozzá. Nah akkor a gyári főtengely nem bírja al, na meg variátort full át kell hangolni. És akkor még nem nyúltál fék futöműhöz. Sajnos olyan nem lesz, h gyári 50es robogóra veszel 500ft-ért vmit és jaj mennyivel jobban megy. (pl egy jó henger 30ezer től indul, kipuff is legalább 30, karbi min20ezer, tehát ez már80ezer és csak tuning) Annyit érdemes megtenni h megbízható gyári állapotba hozod, fojtásokat kiveszed, és variátort behangolod igényed szerint, h nagyobb végsebességet akarsz rosszabb gyorsulás melett, vagy jó gyorsulást és kisebb végsebességet. Ha együtt akarod a kettőt, na az lesz baromi drága. Amúgy én olasz robikat nem ajánlok, nekem csak negatív tapasztalataim vannak velük. Viszont Japánokkal csak pozitív.
2010. szept. 24. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Sajnos tisztában vagyok a tuning költségeivel. Viszont korábban volt egy robogóm, amire ugyanilyen célból egy vashengert raktunk. Ehhez cseréltünk (#2: ahogy Te is mondtad) szinte mindent. Utólag nem bántam meg, mert az eladási áron csak 20 ezret buktam. (Több mint 2 évig használtam) Viszont én eddig csak levegősben gondolkodtam. Akkor nézzek inkább vízhűtéses után? (Az a 100 km max. havonta 1-szer 2-szer fordulna elő, tehát nem gyakran)


Első: Sajnos csak 50 ccm-es jöhet szóba. Kivéve ha a bevezetnék a B kategóriával 125-ös törvényt. Sajnos nem rendelkezem sem A, sem A korl, sem A1 kategóriás jogosítványokkal. De bármilyen lehetőséget meghallgatok.

2010. szept. 24. 10:59
 4/10 anonim ***** válasza:

Én az Aprilia Sr-t venném. (Nem azért mert nekem is az van)

Ha szerelőtöl vetted vagy valami idősebb embertől nem is kell bántani a gyári rendszerét mert nem érdemes.

Én megbolgyattam a gyári rendszert és egy hulladék lett a motormból. Sorba döglenek berajt a cuccok.

De ha tuningolsz akkor a lökettérfogatot kell növelni mert azzal lehet legjobban növelni a teljesítményt(70ccm)

Felfurathatod a gyárit vagy neten rendelelhetsz. Személy szerint én rendeltem.

Legolcsóbban úgy jöhetsz ki ha veszel egy 70es Dr evo hengert és kész. A dr henger nem fog jelentős kárt okozni a rendszerbe, viszont jóval erősebb lesz a gép, főleg ha kap egy minimum 85ös főfuvókát 12es karbiba, vagy 17.5ösbe 80asat. Egy leovinche zx kipufogó mellé az ideális választás, de szakember a gyári kipufogóból is eltudja tüntetni a folytásokat. Ezzel már jelentős teljesítményt érsz el, és nem fogja megölni a motort.

Viszont ha durvábban akarod tuningolni:

-Malossi MHR replica henger

-RMS erősített főtengely

-Dellorto 21mm-es karburátor minimum

-Yasuni c16 vagy Polini for race 3 vagy Mallosi MHR kipufogó

-Polini Speed Control Variátor vagy Malossi multivár

-Kevlár szíj

-Könnyített 105ös kuplung sárga malossi toló rugóval

-Végáttétel tuning

-Szívócsonk tuning

és persze sok pénz a tankoláshoz

a Dr es rendszerrel 9 lóerőt hozhatsz ki a motorból a leírtak alapján.

az MHR rendszerrel pedig 18-19lóerő a hűtéstől függ.

Folyadékhűtéseset ajánlanám komoly tuning szempontjából.

De Dr- tuninghoz megteszi a léghűtésis.

ÜDV

remélem segíthettem.

2010. szept. 26. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Utolsó: Köszönöm a választ nagyon részletesen leírtál mindent. Jobban örülnék, ha nem kellene tuninghoz folyamodni, hisz eredeti állapotukba az élettartam is jóval hosszabb. Ezért gondoltam, hogy valami olyat kellene venni, ami gyári állapotába tudja a kb. 80 km/h-ás sebességet.


Az előzőek írták a vízhűtést. Kérdésem: Gilera Runner? Tapasztalatok? Vagy inkább SR?

2010. szept. 26. 18:01
 6/10 anonim ***** válasza:

vegyél 1 italjet formula 50-t és azt tuningold

az apame gyarilag folytas nélkül ment 80 at

2010. szept. 26. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim válasza:
,Én egy Aprrilia 50 SR-el járok már 6-7 éve,elmondhatommegy 75-öt utazóban,de hosszú 100km-es túrára nagyon kényelmetlen ezek az 50-esek igazán a városi forgalomra valókén a helyedben más megoldást választanék hosszabb útra.Ha már B kategóriásod van...,
2010. szept. 26. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Vegyél egy nagytestű robogót.

Ami árban a legjobb az a Malaguti F12. Ugyan az a blokk van benne mint az SR-ben de valamiért mégis olcsóbb.

Tuningolni nem nagyon érdemes mert megnő a fogyasztás és akkor már nem is sokkal gazdaságosabb vele járni mint egy autóval.

Egyik ismerősöm tuning robogója 7 litert eszik, pont annyit amennyit egy 1,4es kocsi városban.

Az enyém 3 literrel beéri.

Ha mégis tuningolni akarod akkor egy minimális tuning belefér ami kimerül egy erősített főtengelyben és egy 70-es öntöttvas sporthengerben. Ennél jobb tuning nem kell utcára.

2010. szept. 26. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
Nekem egy Gillera Typhoonom van, magvagyok vele elégedve, de napi 20-25 km teszek meg vele(max), többet már nemhinném h birna, tehát ha mindennapra 100 km kéne akkor én nem ajánlom a typhoon-t.
2010. szept. 26. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Keress rá egyet az Aprilia Rally-ra! Abból van léghűtéses és vízhűtéses is, arányaiban viszont sokkal olcsóbb, amit az eddig említettek.

Pl egy vízhűtéses

[link]

(nem az enyém, az enyémet évekkel ezelőtt eladtam)


Nekem léghűtéses volt, az össz tuning, ami rajta volt, az egy nagyobb henger, és a 95km/h-ás végsebességet, 75-80-as utazósebességet vitte. És voltam vele nyári nagy melegben 100km-es túrán, nem melegedett. Kényelmes, megbízható, nekem 2,5-3 liter között fogyasztott. (2,5 városban, 3 városon kívül 80-as átlagtempóval) Én ezt a típust szívből tudom ajánlani.

2010. szept. 27. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!