Túl sok motorolajat töltöttem a dízel autómba, pár kilóméter után a kocsi kipufogója erősen füstölt, majd a motor túl pörgött. Nem bírtam leállítani kulccsal, legalább egy percig pörgött magas fordulaton és nyomta hátul a füstölt?
Nehezen sikerült lefullasztanom.
Megöltem teljesen a motort vagy menthető?
a turbón keresztűl befolyt az olaj, igen ezzel kinyirhatta a motort
az a probléma, hogy a szoftveres tiltás ilyenkor nem működik, azaz a fordulatszám megengedett fölé megy
amikor ilyen előfordul, már ramaty állapotban van egyébként is az autó.
A dízelmotor kapott egy kis plusz üzemanyagot kenőolaj formájában. Egy ideig maximális fordulaton járt, de nem addig, hogy a kenőolaj kifogyjon belőle. Ettől egy motornak nem lesz baja.
Meg kell találni, hogy hogyan került az olaj az égéstérbe. (Nem a túltöltéstől.) Azt el kell hárítani és mehet tovább az útra történő olajcsöpögtetés. "Sajnos öreg Mazda, csöpögött belőle rendesen." :-)
Valószínűleg megborult a kezem kicsit.... A szerelő mondta jóval több olaj volt benne... Sokkal több... Lehetséges azt mondta hogy már keveredett a gázolajjal de be bejártak a kocsival a telepre, füstölni füstölt de nem pörgött a motor.
Szerinted a turbó illetve a motor mennyire károsodott?
"Lehetséges azt mondta hogy már keveredett a gázolajjal"
Már hogy keveredett volna? Az ott van a karterban. Attól, hogy magasabb a szintje, amiatt hogy juthatna be onnan az égéstérbe? Inkább arról lehet szó, amit mások is mondtak, hogy a turbó ment tönkre. Az olaj, ami arra szolgál, hogy kenje, bejutott az összepréselt levegőbe. Már olaj/levegő keverék ment az égéstérbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!