Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha autón végzek hegesztést,...

Ha autón végzek hegesztést, nem mehet tönkre a kocsi elektronikája?

Figyelt kérdés
Például mondják hogy elnyalt csavarra anyát kell hegeszteni és úgy kiszedni. Ilyenkor nem veszélyes ez a kocsi elektronikájára?
2022. aug. 15. 12:22
 1/7 anonim ***** válasza:
35%
Nem, az akksit kösd csak le
2022. aug. 15. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
74%
Az áram csak zárt körben tud elméletileg folyni. Ha leveszed az egyik akkusarut, már megszakítod a kört. Biztonsági okokból érdemes megtenni.
2022. aug. 15. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%

Mitől lenne veszélyes? A hegesztés árama csak a hegesztőtrafó testkábelének testelési pontja, és aközött a pont között folyik, ahova a pálca ívet húz. Az akkunak ehhez semmi köze, ezért baromság az egész "kösd le az akkut" téma úgy ahogy van.

Persze mindjárt megjelenik alább pár vélemény, akiknek a szomszédjának, nagynénjének, unokaöccsének, satöbbijének a szerelője látott már olyat, hogy az autó elektronikája ettől ment tönkre.

Városi legenda. Az áram ott folyik, ahol az előbb írtam. Az ív elektromágneses hatását pedig a kasztni, mivel fém, leárnyékolja.

Szerelővel, lakatossal is csak azért nem vitázom erről, mert egyszerűbb az órát beállítani újra, mint megértetni velük hogy miért hülyeség.

2022. aug. 15. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Régebben előírás volt az akkumulátor lekötése hegesztés előtt, manapság már egy csipeszes túlfeszültség védőt használnak.


[link]

2022. aug. 15. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#3: az OK, hogy az áram ott folyik ahol hegesztenek, de annak van egy elég komoly szélessávú elektromágneses tere, es az általa a vezetékekben indukált feszültség, ami veszélyes az elektronikára.
2022. aug. 15. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
0%

Mint mondtam, a kaszti fémből van, és árnyékol. Ha valaki alatta heggeszt, akkor a fémlemez másik oldalán a kábelben semmi nem indukálódik.

Az akkura tehető túlfeszvágó is az akku (elméletileg) feszültségén keletkező tüskéket megeszi. Na és? Ha teszem azt egy érzékelő vezetékében indukálódik feszültség, akkor ettől a bohóckodástól függetlenül tönkretehetné az elektronikát (ha nem lenne minden bemenet védett, például szuppresszor diódákkal).

Most fog jönni majd valaki, aki jól megmagyarázza, hogy az akkura tett dísz-szar majd jól megvédi mondjuk a lambdaszondától jövő vezetékeket, miközben levett gyújtással nincs kapcsolat az akku pozitív saruja és a motorvezérlő pozitív táp bemenete között.


Szakszavakkal dobálóztok általánosságban, de bizonyítani a vélt igazatokat nem tudjátok.


Az akkulekötés és az a díszcsecsebecse pusztán jogi jelentőségű: ha bármi okból bármi is történik az autó elektronikájával, a kedves ügyfél ne foghassa a hegesztésre.

2022. aug. 15. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#6: Villamosmérnök vagyok, nem csak dobálózok a szakszavakkal, hanem konkrétan értem a fizikáját.

Ahogy kijön a gyárbol az autó, a jelvezetékek EMC "állóak", tehát bírják a hegesztést.

De általában ahol hegesztés történik, ott már egy tákolt vagy törött kocsiról van szó, aminek a villamos rendszere is serült és/vagy babrálták már hozzá nem értő kezek.

Nekem az előző kocsimban szétmentek a gyári hátsó hangszórók a karosszériásnál, a fejegység megúszta. Most nem tudom, hogy azzal rendezett-e hangosítást a hétvégi bulihoz, vagy a hegesztés miatt ment-e tönkre :)

2022. aug. 15. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!