Nekem volt mindkettő, Swiftből kettő is, egy régi full fapad 1.0 és egy 2002-es 1.3 16V. Astrából 1.6 75hp ferdehátú volt.
Megbízhatóságra egyikről sem lehet rosszakat mondani azon kívül, hogy természetesen mindegyik öreg, a legtöbb mindkét típusból le van rúgva, és mindkettő ótvarul tud rohadni. Amúgy a technika jó, mennek ki a világból, ha az alapvető karbantartást, kopó-fogyó alkatrészeket megkapja akkor ennyi idősen is meg lehet bízni bennük.
Viszont a Swift erre a célra sokkal-sokkal jobb. Nekem ezek mind munkásautók voltak, nem futár, de majdnem futárszerű használatra, vidékre is kellett velük mennem de főleg Budapesten.
Először az 1.0 Swift volt. Az városba egészen hibátlan volt, hiába harmatgyenge a motor, ha pörgeted, kellő agilitással viszi a 800kg körüli kasztnit. Akkor van a baj, ha pályázni is akarsz vele, mert ott 110 körül is már üvölt mint a sakál, és annál gyorsabban nem is nagyon akar menni, el lehet vele érni a 130-at és sík felületen tartani is lehet ha padlózod, de ha ezt sokszor teszed szerintem azt is meg lehet gyilkolni.
Azt a Swiftet pont ezért cseréltem le pár hónap után az 1.6-os Astra F-re, gondoltam ha már annyit ülök benne, legalább legyen picit kényelmesebb. És igen, az Astra fényévekkel kényelmesebb volt az ezres full fapad Swiftnél, nem minden keresztbordán akarta kitörni a fogaimat, ülése is kevésbé okozott hátfájást a nap végére, stb stb. Viszont még a literes Swiftnél is lomhábbnak érződött városban, sokkal nehézkesebb mozgása van az egész kasztninak, a motor is hiába erősebb, sokkal kevésbé pörgős. Pályán éreztem csak az erőfölényt, sehol máshol. Cserébe városban 2-2,5 literrel többet evett az ezresnél.
A fogyasztás miatt el is adtam az Astrát szintén pár hónap elteltével (volt hogy napi 300-400km-t mentem, így már számított a többlet), gondoltam keresek valamit a kettő között, így lett egy 2002-es Swift a 16 szelepes 1.3-as motorral. Ez aztán meg is maradt egészen ennek a munkának a végéig (kb 1 évig), ment bele több mint 40000 melós kilométer az alapból 180e mellé ami volt benne mikor megvettem, és messze jobb volt mindkét előzőnél. Az egy dolog hogy ebben már volt elektromos ablak elöl meg klíma is, de a motor zseniális, úgy vitte azt a könnyű kasztnit hogy már félgázon egyesben elpörgette a kerekeket, pedig nem rossz gumik voltak rajta csak keskenyek. De még kettesben is füstölte a gumikat ha nyomtam neki. Pályán is bőven elvolt 130 körül, még előzni is lehetett vele simán ha úgy adódott, emellett ez sem fogyasztott sokat, kb 0,5 literrel, de néha semmivel sem volt több mint az ezres Swift, hiszen nem kellett folyton kirúgni a padlót a gázpedállal csak azért hogy haladjak.
Szóval na, ez az én tapasztalatom. Szerintem az 1.3 8V (asszem 68hp) vagy 1.3 16V (83hp) régi Swift baromi jó ezekre a célokra. Ha te csak és kizárólag városban használod, akkor az ezres is jó lehet, de szerintem ad akkora pluszt a nagyobb motor (nem kell félni előzni, nem kell minden körülmények között padlózni stb) hogy megérje azt a kb 0,5 literes többletfogyasztást.
Köszi a tartalmas választ.
És Opel Corsa esetleg?
Corsa is jó lehet, HA nem eszi az olajat. Ezek az Ecotec motorok is olyanok, hogy kinél eszi, kinél nem... Szelepfedélnél típushiba, hogy szór(hat)ja az olajat. Rozsdásodni meglepő módon az enyém alig rozsdásodik, az alvázon minimális, amit látni lehet. A C Corsa töréstesztje anno 5-ből 4 pontot kapott.
Ezzel együtt az elektronika miatt több benne a hibalehetőség is. Nem tudom, hogy a régi Swiftben mi van, nekem olyan autóm még nem volt, de úgy tudom, hogy kb. mindent fillérekért meg tudsz bele venni. Egy új hengerfejtömítés 3.000 forint. Egyet nem kell vele, mégpedig ütközni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!