Katalizátor és lambdacserék után mitől éghet a check engine?
Teljesítménycsökkenés miatt 2 szerelőnél voltam mindkettő azt mondta a katalizátor haldoklik ezért több százezerért kicseréltettem újra. A sárga lámpa továbbra is ég és a régi erő sem tért vissza a kocsiba, mi lehet az oka?
A szondákat leellenőrízték, a régi katalizátort meg láttam kivéve. Erre nincs valami garancia?
Hisz én elvittem szerelőhöz a kocsit, ő megmondta mi a baj de a rengeteg ráköltött pénz ellenére is ugyanolyan a kocsi mint volt.
Vagy nem lett kicserélve rajta semmi csak a pénzedet vette el.
Vagy alapból nem is kellett volna cserélni semmit ugyanis lehetett egyszerű érzékelő hiba netán a hibakódot kellett volna kiírni belőle
Így nehéz megmondani csak találgatni lehet
A lámpa 2-3 óra után jött vissza. Mikor elhoztam nem égett, telefonban mondták annak nem kellene visszajönnie...
De korábban is így volt ha "ki volt ütve" pár órán belül visszajött, a műszer meg P0420 katalizátor hibát írt ki, ezért lett cserélve...
"a műszer meg P0420 katalizátor hibát írt ki"
Az alapkérdés az, hogy mennyire bízol meg abban a szerelőben, aki a katalizátorcserét végezte. Ha igen, akkor vidd vissza hozzá az autót. Újra ki fogja olvasni a hibát és javasolni fog valamit. Ha nem 100%-osan, akkor vidd el olyan helyre, ahol tényleg értenek az OBDII alapú diagnosztikához. És akkor lesz egy anyagilag független helyről származó bizonyítékod, hogy pontosan mit reklamálj meg.
A technikai háttér:
1. Az autó kompjutere csak közvetett információk alapján írja ki a P0420 hibát. Az első és hátsó lambdaszonda jelét figyeli.
2. Ha minden rendben van, akkor a kompjuter az első lambdaszonda jele alapján finoman és folyamatosan változtatja a benzin/levegő arányt. Emiatt az első lambdaszonda jele 0,2 és 0,8 volt között ingadozik.
3. A jó katalizátor kisimítja ezt az összetétel változást, azáltal hogy oxigént tárol, illetve a felesleges oxigént a CO->CO2 folyamathoz felhasználja. Emiatt a második lambdaszonda jele kevésbé ingadozik, mint az elsőé.
4. A kompjuter a 2 lambdaszonda jelét összehasonlítva írja ki a P0420 hibát, vagyis hogy a katalizátor nem jó. De emiatt az is lehet, hogy nem ez a valódi ok, hanem valamelyik szonda hibás. Vagy a kipufogórendszer lyukas. Vagy más miatt nem jön létre a benzin/levegő összetétel ciklikus változtatása.
5. A kompjuter egy meghatározott sorrend szerint ellenörzi a motor működését. Ha valahol hibát talál, többnyire nem keres további bajokat. Ezért lehetséges, hogy egy hiba eredményes kijavítása után újra kigyullad a motorhibalámpa, de már más hibaüzenettel. Mert korábban a kompjuter nem jutott el addig a vizsgálatig.
#5
Köszönöm a részletes választ. A további teendő akkor, hogy újra hibakódot kell olvasni? mert gondolom törölték az előzőt mert mikor átvettem a kocsit nem égett a lámpa
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!