Akkumulátort mikor kell töltőre tenni?
"van rajta egy indikátor, ami fekete színű"
A fekete jelentheti azt is, hogy kevés benne a folyadék.
Mert a "varázsszem" voltaképpen egy úszó, ami az elektrolit fajsúlyát méri. Ha alacsony a fajsúly, akkor lesüllyed, de akkor is lejjebb lesz, ha kevés a folyadék.
A desztvizes feltöltés jó ötlet, de azt írtad, hogy nincs az akksin dugó. Egyes átmeneti, gondozásmentesnek mondott akksikon még megtartották a dugókat, csak a cimke alatt van. Hogy akarsz bele desztvizet tölteni?
"Nem tudom, de úgy látom eléggé vegyesek a vélemények."
Mert a #8-as a szakirodalomra és a szakmai tapasztalatra alapoz, a többi meg kényszerképzetekre.
#12
"a #8-as a szakirodalomra és a szakmai tapasztalatra alapoz"
Elavult szakmai tapasztalatokra. Manapság már fehér holló az olyan akkumulátor, aminek dugói vannak. Ezért a savsűrűségmérés egy lehetetlen tanács.
"(transzformátor, egyenirányító, esetleg pufferkondér)" Az ilyen töltő egy őskövület. És ha egy nagyobb akkumulátorra van méretezve, akkor a transzformátor méréetezése nem okoz megfelelő áramcsökkentést a feszültség emelkedésekor. És nem lehet buborékokat sem figyelni.
"Ampermérő nélküli töltőnál az ember rábízza magát egy algoritmusra"
A mai intelligens töltők az akkumulátor feszültséggörbéjét követik. Amivel bármekkora kapacitású akkumulátor esetében ki tudják számolni, hogy mikor kell csökkenteni a töltőáramot.
Más: Egy telephelyen egy tucat elavult dugós akkumulátornál lehet figyelni a buborékolást, de egy autós nem fogja 10-20 órán át az akksit lesni. Pláne, mert nem is láthatja az elektrolitot.
Mivel az áthidalók kint vannak, feltételeztem, hogy ez valami őskövület gyártmány, borneói traktor, stb. És odaírtam, de hát persze olvasni tudni kéne, hogy: DE HA RENDES KUPAKOK VANNAK...
A többi marhaság, millió egyszerű töltő van.
#14
Hol írta a kérdező, hogy az akksiján áthidalók vannak? Sehol.
A tanácsod pedig éppen ezért használhatatlan, mert szinte biztos, hogy nincsenek az akksin dugók.
Jó, igazad van. Nem használhatatlan, csak "szinte biztos, hogy használhatatlan". :-(
Mindenesetre eléggé használhatatlan ahhoz, hogy ne ez legyen a legjobb hozzászólás, ahogy 12-es írta.
Multiméterrel is meg tudod mérni, egyáltalán folyik-e áram a töltés közben, és a feszültséget is. Ha van két multid, akkor tudod nézni egyszerre a kettőt.
A teljesen lemerült akksikat a modern töltők nem hajlandók tölteni, "be kell bikázni".
Erre legjobb, ha van egy szabályozható áram és feszültségkorlátos labortápod. Rákapcsolsz 13V 2A korláttal egy éjszakára. De ha rajta hagyyod 4 napig akkor sem fogja túltölteni.
A legrosszabb, de járható, hogy fogsz egy másik autót, és arrol "bebikázod".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!