Akkumulátort mikor kell töltőre tenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"van rajta egy indikátor, ami fekete színű"
A fekete jelentheti azt is, hogy kevés benne a folyadék.
Mert a "varázsszem" voltaképpen egy úszó, ami az elektrolit fajsúlyát méri. Ha alacsony a fajsúly, akkor lesüllyed, de akkor is lejjebb lesz, ha kevés a folyadék.
A desztvizes feltöltés jó ötlet, de azt írtad, hogy nincs az akksin dugó. Egyes átmeneti, gondozásmentesnek mondott akksikon még megtartották a dugókat, csak a cimke alatt van. Hogy akarsz bele desztvizet tölteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nem tudom, de úgy látom eléggé vegyesek a vélemények."
Mert a #8-as a szakirodalomra és a szakmai tapasztalatra alapoz, a többi meg kényszerképzetekre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12
"a #8-as a szakirodalomra és a szakmai tapasztalatra alapoz"
Elavult szakmai tapasztalatokra. Manapság már fehér holló az olyan akkumulátor, aminek dugói vannak. Ezért a savsűrűségmérés egy lehetetlen tanács.
"(transzformátor, egyenirányító, esetleg pufferkondér)" Az ilyen töltő egy őskövület. És ha egy nagyobb akkumulátorra van méretezve, akkor a transzformátor méréetezése nem okoz megfelelő áramcsökkentést a feszültség emelkedésekor. És nem lehet buborékokat sem figyelni.
"Ampermérő nélküli töltőnál az ember rábízza magát egy algoritmusra"
A mai intelligens töltők az akkumulátor feszültséggörbéjét követik. Amivel bármekkora kapacitású akkumulátor esetében ki tudják számolni, hogy mikor kell csökkenteni a töltőáramot.
Más: Egy telephelyen egy tucat elavult dugós akkumulátornál lehet figyelni a buborékolást, de egy autós nem fogja 10-20 órán át az akksit lesni. Pláne, mert nem is láthatja az elektrolitot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mivel az áthidalók kint vannak, feltételeztem, hogy ez valami őskövület gyártmány, borneói traktor, stb. És odaírtam, de hát persze olvasni tudni kéne, hogy: DE HA RENDES KUPAKOK VANNAK...
A többi marhaság, millió egyszerű töltő van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14
Hol írta a kérdező, hogy az akksiján áthidalók vannak? Sehol.
A tanácsod pedig éppen ezért használhatatlan, mert szinte biztos, hogy nincsenek az akksin dugók.
Jó, igazad van. Nem használhatatlan, csak "szinte biztos, hogy használhatatlan". :-(
Mindenesetre eléggé használhatatlan ahhoz, hogy ne ez legyen a legjobb hozzászólás, ahogy 12-es írta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Multiméterrel is meg tudod mérni, egyáltalán folyik-e áram a töltés közben, és a feszültséget is. Ha van két multid, akkor tudod nézni egyszerre a kettőt.
A teljesen lemerült akksikat a modern töltők nem hajlandók tölteni, "be kell bikázni".
Erre legjobb, ha van egy szabályozható áram és feszültségkorlátos labortápod. Rákapcsolsz 13V 2A korláttal egy éjszakára. De ha rajta hagyyod 4 napig akkor sem fogja túltölteni.
A legrosszabb, de járható, hogy fogsz egy másik autót, és arrol "bebikázod".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!