Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátort mikor kell...

Akkumulátort mikor kell töltőre tenni?

Figyelt kérdés
Van egy akksi, ami gyengének tűnik, de nem tudjuk, hogy le van-e merülve. Így a kérdés az, hogy ha multiméterrel rámérek, akkor hány Voltos feszültségnél kell feltenni töltőre? És honnan tudom, hogy mennyi ideig kell tölteni (hiszen a töltösségi szintjét nem tudom megállapítani)?

2022. aug. 9. 18:13
1 2
 1/17 Japán Gulyás ***** válasza:
29%
A terheletlen feszültség semmit nem mutat meg. Ha varázsszemes akksid van akor az valamennyit elárul az állapotáról (igaz, az sem 100%-os bizonyossággal), de az ólom-savas akkumulátor egy nagyon buta szerkezet: vagy indít, vagy nem, további diagnosztikát felesleges végezni rajta (profibb szervizeknek van változtatható ellenállású akkutesztere, de jellemzően ők sem szeretik használni). Nyugodtan rakd töltőre 6-8 órára, azzal bajt nem okozhatsz benne.
2022. aug. 9. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
92%

Ha felteszed töltőre sokat nem tudsz rajta rontani.

A tetején szedd le a kupakokat vagy az lehet hogy egyben van és úgy töltheted.

Mert ha elindul a pezsgés akkor kell neki a levegőzés.

2022. aug. 9. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
31%

Önmagadat csapod be ha csak multimeterrel mérsz.

Tegyük föl 12v-ot mutat, és elégedeten hátradőlsz, miközben nem hogy indítani nem tudsz, de lehet hogy még egy szivargyujtót sem képes működtetni.

Nyugodtan tedd rá töltőt, állítsd az akku kapacitásának 1/10-re.

Ha életképes az akku, akkor reggelre rendben lesz.

Ha kb.10 óra alatt nem szedi össze magát, akkor csere.

2022. aug. 9. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Terhelés közben kellene mérni. Nyulgami feszültsége sok mindent nem árul el.

Rakd fel töltőre ha utána is szar, akkor jöhet az új.

2022. aug. 9. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Van terhelővillám, de mit kéne látnom rajta? A zöld sávban jelez, ha ráteszem. De én úgy tudom, hogy terhelővilla a kondíció vizsgálására való, nem pedig a lemerültséget mutatja.
2022. aug. 9. 22:02
 6/17 A kérdező kommentje:
Egyébként terhelés alatt az mit jelent? Járó motor mellett nézni a feszültséget? De olyankor nem a generátor feszültsége jelenik meg a kapcsokon? Vagy indítózás közben kellene nézni, hogy mennyit esik abban a néhány mp.-ben?
2022. aug. 9. 22:03
 7/17 krwkco ***** válasza:

"Egyébként terhelés alatt az mit jelent?"

A terhelés azt jelenti, hogy be van kapcsolva egy komolyabb fogyasztó, miközben a motor nem jár.

"De én úgy tudom, hogy terhelővilla a kondíció vizsgálására való, nem pedig a lemerültséget mutatja."

A lemerült akksi terhelésre alacsony feszültséget mutat, ezért a terhelővillás zöld mérés azt is jelenti, hogy nincs lemerülve.

"És honnan tudom, hogy mennyi ideig kell tölteni (hiszen a töltösségi szintjét nem tudom megállapítani)?"

Ha olyan régi töltőd van, ami állandó árammal tölt, akkor azzal az akksit túl lehet tölteni. Ami tönkreteszi.

Ha modern töltőd van, akkor azon van valami visszajelzés. Pl. a töltöttséget mutató csíkok. És ha az akksi fel van töltve, akkor az a töltő átáll csepptöltésre (kisáramú töltés), ami nem árt az akksinak.

2022. aug. 10. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Nem különösebben nagy a nyugalmi feszültség változása, azt értékelni elég pontos műszer kell - a multiméterek pontossága széles határok között változik. A teljesen feltöltött akku nyugalmi feszültsége 2,13 V cellánként, a kisütötté meg 1,99 V. A változás a kettő között lineárissal közelíthető, ennél pontosabbat senki sem fog mondani.


A töltöttségi állapot értékelésére a legjobb a savsűrűségmérő, bár az meg nem fogja sosem megmutatni azt, hogy nagy igénybevételre (indítás) mit lép az akku.


Az egyszerű töltőknél (transzformátor, egyenirányító, esetleg pufferkondér) automatikus az a védelem, hogy ahogy az akku töltöttségi foka növekszik, úgy csökken a töltőáram. Így elég nehéz töltéssel tönkretenni - ha az ember nem kezdi nagyobbal, mint mondjuk a kapacitás tizedrésze amperben, akkor mondjuk a feltöltöttségnél lecsökken az áram a harmadára-ötödére. De ha rendes kupakok vannak, akkor ott is lehet ellenőrizni a töltés állapotát. Teljesen feltöltött akkumulátornál a gázképződés apró és sűrű buborékozást mutat (vízbontás, durranógáz, gyertyával nem ajánlatos világítani, rövidzárlatot csinálni a kapcsokon, világítást kapcsolgatni a helyiségben, szellőztetés, satöbbi). Nagy buborékok bluttyogása akkuhibára utal. Mindenesetre a teljesen feltöltött akkut nem kell sokáig kínozni kis árammal se. Látható, hogy gondolkodni, felügyelni azért muszáj. Ampermérő nélküli töltőnál az ember rábízza magát egy algoritmusra, miközben 2 év akkus tapasztalata kb 100 teherautós telephelyen azt mutatta, hogy egyforma gyártmányok viselkedése nagy eltéréseket mutat.

2022. aug. 10. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
Vajon mi volt a probléma a #3 válaszommal? :O
2022. aug. 10. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Nem tudom, de úgy látom eléggé vegyesek a vélemények. Az akksin nem látok kitekerhető dugókat, viszont van rajta egy indikátor, ami fekete színű. A leírása azt mondja, hogy "fekete - discharged, zöld - charged, fehér - test" (ezt a fehéret nem igazán értem mit akar jelenteni). Tehát aszerint discharged, de hiába töltöttem 6 órát nem lett zöldebb. Ez azt jelenti, hogy az akksi kuka? Vagy töltenem kellene bele desztvizet is, hátha helyrehozza?
2022. aug. 11. 01:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!