Akkumulátort mikor kell töltőre tenni?
Ha felteszed töltőre sokat nem tudsz rajta rontani.
A tetején szedd le a kupakokat vagy az lehet hogy egyben van és úgy töltheted.
Mert ha elindul a pezsgés akkor kell neki a levegőzés.
Önmagadat csapod be ha csak multimeterrel mérsz.
Tegyük föl 12v-ot mutat, és elégedeten hátradőlsz, miközben nem hogy indítani nem tudsz, de lehet hogy még egy szivargyujtót sem képes működtetni.
Nyugodtan tedd rá töltőt, állítsd az akku kapacitásának 1/10-re.
Ha életképes az akku, akkor reggelre rendben lesz.
Ha kb.10 óra alatt nem szedi össze magát, akkor csere.
Terhelés közben kellene mérni. Nyulgami feszültsége sok mindent nem árul el.
Rakd fel töltőre ha utána is szar, akkor jöhet az új.
"Egyébként terhelés alatt az mit jelent?"
A terhelés azt jelenti, hogy be van kapcsolva egy komolyabb fogyasztó, miközben a motor nem jár.
"De én úgy tudom, hogy terhelővilla a kondíció vizsgálására való, nem pedig a lemerültséget mutatja."
A lemerült akksi terhelésre alacsony feszültséget mutat, ezért a terhelővillás zöld mérés azt is jelenti, hogy nincs lemerülve.
"És honnan tudom, hogy mennyi ideig kell tölteni (hiszen a töltösségi szintjét nem tudom megállapítani)?"
Ha olyan régi töltőd van, ami állandó árammal tölt, akkor azzal az akksit túl lehet tölteni. Ami tönkreteszi.
Ha modern töltőd van, akkor azon van valami visszajelzés. Pl. a töltöttséget mutató csíkok. És ha az akksi fel van töltve, akkor az a töltő átáll csepptöltésre (kisáramú töltés), ami nem árt az akksinak.
Nem különösebben nagy a nyugalmi feszültség változása, azt értékelni elég pontos műszer kell - a multiméterek pontossága széles határok között változik. A teljesen feltöltött akku nyugalmi feszültsége 2,13 V cellánként, a kisütötté meg 1,99 V. A változás a kettő között lineárissal közelíthető, ennél pontosabbat senki sem fog mondani.
A töltöttségi állapot értékelésére a legjobb a savsűrűségmérő, bár az meg nem fogja sosem megmutatni azt, hogy nagy igénybevételre (indítás) mit lép az akku.
Az egyszerű töltőknél (transzformátor, egyenirányító, esetleg pufferkondér) automatikus az a védelem, hogy ahogy az akku töltöttségi foka növekszik, úgy csökken a töltőáram. Így elég nehéz töltéssel tönkretenni - ha az ember nem kezdi nagyobbal, mint mondjuk a kapacitás tizedrésze amperben, akkor mondjuk a feltöltöttségnél lecsökken az áram a harmadára-ötödére. De ha rendes kupakok vannak, akkor ott is lehet ellenőrizni a töltés állapotát. Teljesen feltöltött akkumulátornál a gázképződés apró és sűrű buborékozást mutat (vízbontás, durranógáz, gyertyával nem ajánlatos világítani, rövidzárlatot csinálni a kapcsokon, világítást kapcsolgatni a helyiségben, szellőztetés, satöbbi). Nagy buborékok bluttyogása akkuhibára utal. Mindenesetre a teljesen feltöltött akkut nem kell sokáig kínozni kis árammal se. Látható, hogy gondolkodni, felügyelni azért muszáj. Ampermérő nélküli töltőnál az ember rábízza magát egy algoritmusra, miközben 2 év akkus tapasztalata kb 100 teherautós telephelyen azt mutatta, hogy egyforma gyártmányok viselkedése nagy eltéréseket mutat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!