Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autók kerekét miért nem lehet...

Autók kerekét miért nem lehet egy nagy csavarral rögzíteni, mint az F-1 ben?

Figyelt kérdés
Szóval nem kellene 4db, hanem középen lenne , mint a forma-1 es autóknál. Megoldható lenne? Vagy nem lenne jó? Egyszerűbb lenne 1 et csavarni, mint 4 et nem?
2010. szept. 23. 09:08
 1/8 anonim ***** válasza:
80%

Egyszerűbb lenne egyet csavarni, csak épp több lenne a probléma vele, mint amennyi hasznost hozna.

Először is: a központi anyához speciális szerelőszerszám kell, mert akkorára kell méretezni a központi anyát, amekkora CroVa- és keresztkulcs-fejet nem lehet kialakítani. Kell tehát egy bazi nagy fej, amivel letekered - ráadásul ez nem is biztos, hogy hatlapfejű lesz, mert a nagy nyomaték miatt lehet, hogy más forma szükséges, amin nem ugrik át a kulcs. Ezen kívül a központi anyából, illetve a tengelycsonkból is kétfélét kellene gyártani az autó két oldalára, mert különben a kerék "letekeredne" az egyik oldalon a gyorsítások és fékezések hatására. Ez logisztikai gondot okoz: új cikkszámok, bonyolultabb összeszerelés. Ráadásul ahhoz az autóhoz másféle felni is kell, ettől megint az égnek áll a logisztikusok haja. Illetve drága is egy központi anyás agy és a hozzávaló anya: egyedileg kell gyártani, nem lehet valamelyik csavargyártótól nagy tételben beszerezni, mert nem szabványos. A tőcsavarokat is meg lehet venni nagy tételben, az ehhez tartozó sűrűmenetű, magas anyákat is, a kerékcsavarokat is, a menetes agyakhoz vannak szabványos megmunkálószerszámok, csak bele kell hajtani... De ez nagyon nyűgös folyamat. És a fentebb említett új felni is drága lesz, mert az agyrésze nem fog megegyezni a régiekkel, tehát új öntőformát kell tervezni (ha alufelni) és az egy típushoz kötelező 2-3 féle felnit egyesével újra meg kell tervezni, nem lehet más típusokét felhasználni.

2010. szept. 23. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
80%

4-5 csavar közül, ha megsérül egy menet, még a világ végére elvisz.


Ellenben, ha csak egy csavar tartaná tréleren vitethetnénk szervizbe sérülése esetén.

2010. szept. 23. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Tátra T5C5 villamos csavarját lehet irigyelni.
2010. szept. 23. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Jó a kérdésed és teljesen könnyen megvalósítható is lenne ,ha ezt pl az EU előírná, egycsapásra átállnának az autógyárak is ,mert sokkal egyszerűbb egy csavart tekergetni mint 4-5-öt,és szabványosítani is lehetne a kerékhez.

Pont ilyen volt a mobiltelók töltőjével,évekig magyarázták a nagyeszűek ,hogy minden tipushoz másik fajta töltő kell,azt mikor az EU odab*szott nekik, akkor rögtön elég lett az egyfajta töltő is.

2010. szept. 23. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

1. Drága lenne.

2. Ha defektet kapsz, nem tudsz kereket cserélni...

2010. szept. 23. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Én inkább bízom magam 4-5 csavarra, és a hülye kerékcserét 15 perc helyett megcsinálom 20 perc alatt, de tudom, hogyha ne adj isten, egyik csavar anyaghibás is, akkor is van elég, hogy ne szakadjon ki a kerék autópályán 140-nél...


Arról nem is beszélve, hogy a F1-ben kicsit fontosabb a kerékcserét lebonyolítani pár másodperc alatt, mint út melett megállva, azon pár a extra percen igazán nem múlik.


Viszont F1-ben az a csavar az olyan ötvözet is, amire neked rámenne a gatyád, ők meg megengedhetik maguknak, és nem kell (annyira) félni, hogy egyszer csak elszáll a kerék. Meg tegyük hozzá, mennyire kátyúsak és rázósak az F1 pályák, és mennyire rázós egy valódi út... Kell oda az az extra biztosítás, na.

2010. szept. 23. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
mert az egy sokkal bonyolultabb rendszer, a wtcc-ben is a gyári módon rögzítik a kereket!
2011. szept. 10. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Van ilyen a környéken egy Skoda Octavián. Jól néz ki csak szerintem egy kerékcsere bonyolult:-D Tehát megoldható.
2011. szept. 11. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!