Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történt velem ? Vagy a...

Mi történt velem ? Vagy a kocsival?

Figyelt kérdés
Sziasztok volna egy opel g astrám aminél az lenne a gondom hogy valamiért az elmúlt 2-3 hétben nem tudom hátramenetbe tenni, hogy ne akadjon meg a fogaskerék! A szerelő mondta semmi baja a kocsinak több ember is próbálta a kocsimat senkinél nem recseg csak nálam de ugyan úgy csinálok mindent mint az elmúlt 3 évben mi lehet a baj? Kérlek csak értelmes válaszokat adjatok és tudom hogy valamit én bénázok vagyis gondolom.
2022. aug. 6. 15:10
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem nyomod be eléggé a kuplungot pl. Vagy félrehúzod a váltót.
2022. aug. 6. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
próbáld meg üresben felengedni a kuplungot, majd újra benyomni és csak utána hátramenetbe rakni
2022. aug. 6. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Sajnos a kocsikhoz nem értek mit jelent az hogy félre húzom a váltót? Elfogadok bármilyen tanácsot! Köszönöm
2022. aug. 6. 15:40
 4/7 anonim ***** válasza:
Először tedd elsőbe és aztán hátra menetbe úgy hogy közben nem engeded fel a kuplungot.
2022. aug. 6. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 krwkco ***** válasza:
100%

Recseg vagy nem tudod a váltókart behúzni a hátramenet fokozatba?

A kettő nem ugyanaz, de mindkettőnél fontos a váltás gyorsasága. A kuplungpedál benyomása és a váltóbot sebességbe rakása között eltelt idő.

Ha recseg, akkor túl gyors vagy. Ha nem veszi be a hátramenetet, akkor túl lassú.

2022. aug. 6. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Könnyedén siklik sőt eléggé pontosan veszi a sebességet de mikor hátramebetbe rakom akkor olyan mintha a fogaskerék nem venné fel a tempót és a fogak akadoznak ezért nagyon óvatosan csinálom mindíg és lassan nehogy baja legyen. De a sebességet mindegyikben nagyon szépen veszi.99-es évjáratú 100 000 km-el nem visszatekert mert ügyvédtől vettem szervízkönyvvel
2022. aug. 6. 17:57
 7/7 krwkco ***** válasza:
100%

A hátramenet más, mint a többi fokozat. Nem szinkronizált és egyenes fogazású. Két fogaskeréknek kell csatlakozni, de ha fog a foggal találkozik, akkor nem csúsznak össze.

Ezért az egyik fogaskeréknek forognia kell. Ha a kuplung zár, a váltó üresben van és a motor jár, akkor az forgatja az egyik fogaskereket. Amikor kinyomod a kuplungot, akkor a váltó forgása 1-2 másodperc alatt leáll. A fogaskerekek állnak és nem csatlakoznak.

Ezért a kuplung kinyomása után azonnal be kell raknod hátramenetbe a váltókart, mielőtt a forgás leáll. Ha erre megreccsen a vátó, akkor túl gyors voltál és legközelebb egy kicsit lassíthatsz.

Ha folyamatosan, szünet nélkül, azt mondod magadban, hogy "kuplung, váltó" az kb. a jó tempó.

2022. aug. 6. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!