Miért jó az érintőképernyő egy autóban?
Sokkal praktikusabbak a tekerős gombok meg a kapcsolók nem? Vagy van aki azt szereti hogy az ötödik menü nemtom hányadik almenüjébe van elrejtve egy egyszerű ventillátor bekapcsolás?
Vagy csak divatmániából bolondítják az embereket?





Sokkal intuitívabb kezelni az érintőképernyőt mint tekerővel navigálni,akármit leírni ezerszer gyorsabban lehet pl
Menüben is könnyebb kiválasztani a kívánt pontot,nincs olyan hogy tovább tekertél véletlen és mehetsz vissza hátha most eltalálod.










Telefonok érintősek, akkor legyen az autókban is az. Furán néz ki, hogy a telefon érintőképernyős, de az autókban gombokat kell nyomogatni, mint egy régi 3210-en. Lehet a tervezők erre gondoltak. Követik a divatot.
Szerintem több a biztonsági hátránya mint az előnye.
A gombost sokkal jobban kedvelem, nem tapogatom össze a kijelzőt, gyorsabb az adott funkció kiválasztása. Nem kell menetközben a képernyőre nézni.





nem jobb, csak éppen nincs más megoldás. Túl sok funkciót tettek állíhatóvá ahhoz, hogy mindegyiknek legyen egy saját gombja.
egyébként ennek a hátrányát a gyártók is felismerték, ezért vagy hibrid megoldást alkalmaznak (pl. a klímát és rádiót hagyják gombnak), vagy próbálnak minél jobb kezelőfelületet kialakítani, hogy tényleg csak 1-2 mozdulattal el lehessen érni a kívánt funkciót















Szerintem nagyon eltúlzod és nem ekkora nagy a különbség, esetleg a Teslánál van csak egy nagy kijelző és bonyolultabb lehet nyomkodni, de az az autó pedig egyedül is tud vezetni míg beállítgatod a klímát. Nekem nem jelentett problémát.
Nem vezetem az összes új autót és biztos vannak kivételek, de amiket vezettem ott a kijelző mellett a rendszeresen használd dolgokra (pl klíma) volt fizikai gomb, nem kellett fél órát nyomkodni a kijelzőt vagy pedig amelyikben nem volt külön gomb ott maximum 2 érintéssel a klíma menüjét hoztad be.
A fizikai gombos megoldás esetében még könnyen kitapogatható és használható volt a régi tekerős beállítás, de most a 6000 külön gomb a 2 zónás digit klímával egyáltalán nem egyszerűbb és ugyanúgy oda kell nézni hogy jó gombot nyomj meg. Elméletben megtanulható és kitapogatható, de egyrészt kíváncsi lennék hogy hányan tudják fejből hogy hányadik gomb mit csinál, másrészt ugyanúgy oda kell nézni hogy hány foknál járunk, a belső keringetés vagy A/C gombja világít vagy nem (esetleg ikon a kijelzőn), szóval nem gondolom hogy a modern fizikai gombos megoldás bármivel jobb lenne.










Köszönöm mindenkinek, érdekes válaszok születtek. Én egyébként azt tartanám ideálisnak, ha a klasszikus kezelőszervek megmaradnának olyannak amilyenek eddig is voltak tehát forgatható és nyomógombok. Ezeken felül ami újdonság, extra, és valóban indokolt a vizuális megjelenítés pl. térkép, GPS, parkolási segédaszisztens ami kirajzolja pl. a kerekek nyomvonalát, kamerakép, stb. na ezek legyenek beleintegrálva az érintőképernyős kijelzőbe.
De olyan funkciókat, amelyek okvetlen szükségesek a gépjármű vezetéséhez és az alapszintű komforthoz pl. tükörbeállítás, klíma, fűtés, ajtó nyitás-zárás, ablakemelő, tankfedél nyitás stb. semmikkép se kizárólagosan érintőképernyőről legyen elérhető.
Sőt az lenne szerintem a legjobb, ha az érintőképernyőhöz lenne egy kapcsoló amivel le lehet kapcsolni. Mert van, akit pl. zavarhat hogy az világít/villog ott egy viszonylag nagy felületen, és aki ezt nem szeretné használni, az nyugodtan enélkül is közlekedhessék.
És még valami: nagy divat ma a szines, jól kinéző "dizájnos" dolog, de ha pl. nekem ilyeneket rajzolnak ki a képernyőre, meg háromdimenziós illusztrációkat, semmire nem megyek velük, számomra haszontalanok. Ha nekem pl. inkább azt mutatná a kijelző, hogy egy grafikonon hogyan változik pl. a motorolaj vagy a hűtőfolyadék hőmérséklete, ez sokkal értékesebb információ lenne.
A kérdéskiírást egyébként a vezess hu honlapon szereplő "Fontos, kihagyhatatlan és felesleges autós extrák. Neked melyik kellene?" című cikk ihlette, elérhetősége:
Csak egy rövid idézet belőle:
"Érintőképernyők, érintésérzékeny felületek
Sajnos ezek legtöbbje nem válogatható extralistából, hanem ha tetszik, ha nem, megkapod az autóval együtt. Legfeljebb a mennyiségükbe, méretükbe szólhatsz bele a konfigurálás során. Tisztességes méretű, érintőképernyős fedélzeti rendszer minden autóban elfér, klassz is, hogy vannak ilyenek, de az autógyártókra mintha rájött volna az ötperc, és a gombokat, kapcsolókat, tekerentyűket egyre inkább kihajítják az autókból, hogy helyükre simogatni való felületeket építsenek be.
Így a klímától kezdve a tempomatig mindent ezekkel kell megoldani, sőt, van modell, ahol már az ajtóbehúzót sem tudod megfogni, hogy ne nyúlj bele egy kijelzőbe. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!